Als ik wakker wordt zie ik dat het al donker begint te worden buiten. Ik kom langzaam omhoog van mijn bed en zoek in mijn kast naar mijn pyjama. Als ik hem heb gevonden loop ik naar de badkamer, doe de deur op slot, kleed me uit, en neem een lange warme douche. Ik denk na over wat ik morgen aan doe naar mijn eerste schooldag, omdat het hier nogal regenachtig is maar toch best warm heb ik geen flauw idee wat ik aan moet. Na 15 minuten zet ik de douche uit en sla een handdoek om me heen. Ik doe mijn pyjama aan en maak een slordige knot van mijn natte haren. Snel droog ik de douche een beetje af en loop daarna naar beneden, de keuken in. Charlie bromt iets wat op hallo lijkt en kijkt verder naar een basketball wedstrijd op tv. Ik maak een bak yoghurt met muesli en ga naast Charlie op de bank zitten. Als de tegenstander scoort hoor ik Charlie zacht in zichzelf vloeken, hij slaat zijn handen voor zijn ogen en buigt voorover. 'Deze wedstrijd moeten ze toch wel winnen', gromt hij. Ik rol mijn ogen en zet mijn lege kom in de keuken. 'Ik ben boven', roep ik naar Charlie. Gelukkig heb ik op mijn eigen kamer een tv. Als ik boven ben plof ik neer op mijn bed, ik pak de afstandsbediening en zoek een film. Ik zie de film Titanic voorbij komen en laat het kanaal opstaan. Na een half uur voel ik dat mijn ogen dichtvallen.
De volgende ochtend wordt ik al vroeg wakker. Ik gaap en zie dat de tv uit is en dat ik onder de dekens ben gelegd. Ik glimlach om de gedachte dat Charlie me helemaal onder de dekens heeft moeten slepen en dat ik niks gemerkt heb. Langzaam sta ik op en open de gordijnen. Het is bewolkt buiten, en het miezert een beetje. Snel raap ik een paar kleren bij elkaar en loop naar de badkamer. Na een snelle douche loop ik naar beneden. Charlie zit aan tafel met koffie en de krant. 'goedemorgen', zegt hij. Ik glimlach en loop naar de keuken, ik maak een boterham en pak koffie. Het eten verloopt in stilte, geen ongemakkelijke stilte, gewoon stilte. Ik kijk op mijn horloge en zie dat het al half acht is. Charlie ziet het, 'zal ik je naar school brengen, aangezien je nog geen auto hebt', biedt hij aan. Ik knik, 'graag'. Charlie duwt snel het laatste stuk van zijn boterham naar binnen en staat op. Ik ren nog snel naar boven om mijn schooltas te pakken en volg Charlie naar buiten. De rit verloopt (ook) in stilte. Op de achtergrond speelt een langzaam nummer. Charlie wordt er zo te zien gek van, hij werpt een ge-irriteerde blik op de radio en zet hem uit. Nu is het nog stiller. We rijden de parkeerplaats van school op. Iedereen loopt snel naar binnen, ik werp een vragende blik de lucht in. De lucht is inmiddels erg donker geworden. Charlie rijdt al naar zijn werk, ik zwaai nog en haast me dan naar binnen. Zoekend loop ik rond in het gebouw. Opeens komt er een jongen naar me toe. 'Hoi, ben jij Bella?', vraagt hij. Hij heeft blond haar en blauwe ogen, en een beetje een Iers accent. 'Ja, dat ben ik', antwoordt ik. Hij knikt en steekt zijn hand uit, 'Ik ben Niall'. Ik schud zijn hand. 'Bella', zeg ik. 'Naar welke les moet je?', vraagt hij. 'Ehmmm', ik werp snel een blik op mijn rooster, 'Biologie'. Hij glimlacht. 'Dan zit je bij mij in de klas, volg me maar'. Ik volg hem door een doolhof van gangen totdat we eindelijk bij een lokaal zijn. We zijn al laat en de les is al begonnen. Als we binnenkomen houdt de leraar op met praten. 'Aha, jij bent vast Bella'. Ik glimlach ongemakkelijk, ik hoop niet dat ik me moet voorstellen. 'Eens kijken, daar is nog een plekje vrij', hij wijst naar een plek naast een jongen met bruin haar, zijn huid is erg wit in vergelijking met andere mensen. Ik zucht opgelucht, geen voorstelling. Snel loop ik naar mijn plaats. Ik glimlach vriendelijk naar de jongen naast me. Hij negeert het en schuift naar het puntje van zijn stoel. Ik zie dat hij zijn vuisten onder de tafel balt, zo hard dat zijn knokkels wit worden. Ik hoor de leraar nauwelijks, ik hoor alleen zijn harde ademhaling. Wat is er mis met hem?
Heii, ik ben terug van vakantie :) Ik ga proberen zo veel mogelijk te updaten. Ik hoop dat jullie het verhaal leuk vinden! Vote als je wil :) xImke
JE LEEST
Trouble (Dutch 1D, Liam Payne Fanfic)
Novela JuvenilBella verhuist naar het kleine maar geheimzinnige dorpje Easle. Ze laat haar moeder achter in Phoenix en trekt bij haar vader in. Als ze naar school gaat, wordt haar aandacht meteen getrokken naar een groepje geheimzinnige jongens en meisjes. Ze zit...