part 1

40 0 0
                                    

Tuk..tuk..tuk..

Aish! Lame pulak sir bebel harini! Cepatlah aku nak balik ni!

"Oky class..thats all for today..you can go home now"

Akhirnya! Masa yg ku nanti nantikan! Syukur Alhamdulillah..

"Thank you sir!" jeritku kuat. Dgn sepantas kilat aku berlari keluar dari kelas. Tak sabar nak balik! Nak peluk anak jiran pastu lambung tinggi tinggi. Biar mati awal budak kecik tu.

"Haii abg!" sapaku sebaik masuk ke dlm perut kereta.

"Best class?" tanya Elwin merangkap abg kandung kesayangan aku. Aku hanya mengangguk kecil. Cd dimasukkan ke dlm player. Nak dengar lagu cover Nissa Sabyan!

"Abg!! Singgah starbuck! Nak beli air!" jeritku teruja. Mesti gegendang telinga abg aku dh kritikal. Nasib x pecah lagi. Kalau tak..muda muda lagi dh pekak..sian dia.

"Beli kat aku jugak..nah duit!" balas Elwin sebaik kereta nya terparkir di depan starbuck. Aku segera mengambil duit tu dan terus terjah keluar.

Usai order, aku ambik air tu dan bagi duit kat abg apron tu. Baru je nak sedut..

PAKK!!

Alamak!! Tumpah pulak dah air ni!

"Woii! Mata kau letak mana?! Takkan besar aku pun x nampak!" Dia tengking pulak dah..bodoh lah jantan ni! Hadap jelah!

"Sorry..x sengaja.." jawabku perlahan. Nak mintak simpati sebenarnya.

"Lenkali mata tu letak elok elok kt tempat asal dia! Bukan letak kat bawah kaki kau! Kalau tahu x nmpk..Beli je lah cermin mata! Menyusahkan org je lah!" bebel jantan kerepot depan aku ni. Tangan aku digenggam kuat. Kalau x de org..dh lama aku tumbuk muka dia bagi pecah!

"Kau ingat aku nak sgt ke langgar kau?! Aku ckp x sengaja kan! Takkan itu pon kau x fhm!" balasku. Tengok! Kuasa taufan aku dah keluar! Kau punya pasal lah ni jantan!

Aku jeling jantan depan aku ni pastu terus ambik air abg aku yg aku order tadi. Aikk? Bile aku order semula? Lantak dia lah! Aku rempuh jantan depan aku ni and terus keluar dari starbuck.

GEDEGANGG!!

Pintu kereta ku hempas kuat tanda protes. Elwin terus menggapai air nya yg berada di tgn aku dan menyedutnya. Aku mula berpeluk tubuh dgn muka masam aku. Sakit hati!

"Air kau mane?" soal Elwin pelik. Dia mula memandu kembali kereta minicooper milik nya.

"Diam! Jgn tanya!" balasku dingin. Mood aku tgh x okay ni..please jgn ganggu.

                         ●●●

"Bos! Knapa dgn baju bos?!" tanya Azra merangkap PA kepada Daniel Waiz, CEO terkenal di Kuala Lumpur.

"Tadi ade budak kecik ni tumpahkan air kat baju saya..awak x payah risaulah..saya okey je" jawab Daniel selamba. Malas nak fikir pasal budak yg dia jumpa tadi. Dahla menjawab! Hangin betul dia!

"Mlm ni Datin ade set kan dinner dgn dia kat Restoran biase" kata Azra. Daniel mengangguk kemudian berlalu ke biliknya. Bonda ni..suka sgt ganggu masa free dia!

Ego Kuasa DuaWhere stories live. Discover now