part 2

27 2 12
                                    

"Huarghh!!" aku menggeliat di atas katil bersaiz King itu.

Krekk..

Pintu bilik dibuka. Terpapar lah muka mama aku yg flawless bak anak maharani.

"Amboii..seqonok yo hg tidoq time time maghrib lagu ni..anak daro mende lah lagu ni..bkn maen ketegaq nk buat kejo" bebel Puan Hasnim..mamaku tersayang. Bile dh kuar loghat utara die..mmg x leh memain dh ni.

Aku terus lompat dari katil dan berlari ke pintu bilik air. Malas nk dengar mama membebel. Makin panjang cuping telinga comel aku ni satgi.

"Cepat sikit bersiap!! Mlm ni kite dinner kat luar!" laung Puan Hasnim yg berada di luar bilikku.

Jarang seyh mama ajak mkn kat luar. Yelah mama aku ni jenis cerewet lpas tu kedekut sikit. Nk keluarkan 10 hinggit pon sampai terketar tangan. So bile dh blh mkn kat luar ni..jom sorak reramai. Ewahh!! Aku pon x tahu lah angin ape yg masuk dlm badan mama aku nih sampai blh ajak anak dia ni dinner kat luar.

"Entah angin apa..🎤🎶"

Dah bunyik dah. Ni mesti abg aku yg nyanyi ni. Suara x sedap puihh! Sila hina berjemaah..ayoo!!

Blink! Blink!

Dah siap! Cantik kan aku? Hello..ini Elfina Nadhirah oky?

Merah menyala nyala! Ni yg aku suka! Feberet color mase tadika lagi!

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Merah menyala nyala! Ni yg aku suka! Feberet color mase tadika lagi!

"Mama! Dah siap!" laungku yg sdg turun ke tingkat bawah.

"Kau blh senyap tak? Aku rimas lah dgr suara kau!" jeling Elwin. Aku jeling dia balik. Hanatt punye abg! Kau ingat kau sorang blh main jeling jeling? Aku pon blh ar! Nahh amek!

"Korg ni asyik gaduh je..takyah pergi lh kalau mcm tu"

"Nak pergi!!" jerit aku dgn Elwin serentak. Sibuk je lah jembalang  ni!

"Dah jom!" ajak Puan Hasnim. Mama sudahpun berjalan dgn gaya acah diva ke kereta Peugeout milik papa. Aku dan Elwin hanya mengikut dari belakang.

Pin! Pin!

Sampai pun kat restoran! Bapak besar siaa! Nampak mewah lakk! Last aku pergi mase umur 7 tahun. Tu pon papa yg bawak. Apalah nasib dapat mama kedekut mcm ni. Emas berlian bijih timah penuh dlm bilik..tapi nk bawak anak mkn kat restoran pon payah.

"Assalamualaikum!" Eh? Ade org bagi salam lah! Wahh!

"Waalaikummussalam" jawab papa aku. Papa ckp ngan sape?

Zupp! Mataku terarah kepada sorang jantan ni. Eh? Ade babi terbang atas kepala jantan viral tu lah! Yes! Jantan viral! Jantan ni lah yg kena rempuh tengahari tadi.

Padan muka dia aku masukkan story pasal dia kt blog aku! Kasi viral mcm Dato' Aliff! Tapi sedih ar..abg aku sorang je yg comment..yg lain baca pun tak..huhuhu nak nangis! Pinjam pintu dapur!

"Kau lagi? Muak dah aku tgk muka kau harini" kata jantan viral tu dgn isyarat mulut dia. Halah yg gerak gerak mulut tapi x bunyi suara mcm mr. Bean tuh!

"Aku pun muak tgk muka kau! Sila blahh dari hidup aku!" balas aku juga menggunakan isyarat mulut. Elwin sudah memandang kami pelik. Abg ni pon satu! Dah jealous tu ckp jelah! Nak tenung tenung lakk!

"Ehem!" Ish! Kacau betullah!

Ego Kuasa DuaWhere stories live. Discover now