"Ehem!" Ish! Kacau betullah!
"Ape?!" soal aku dan jantan viral tu dgn bengang.
"Org lain dh masok dlm tuh..yg korg tercegat lagi kat sini duk buat drama hindustan tu pasaipa?" kata Elwin dgn sedikit loghat utara dia. Ikut mama lah ni!
"Nak masuk lah ni! Dah tepi tepi!" kataku lalu menolak kedua dua jantan yg menghalang laluan aku.
"Acah diva tolak org! Kau ingat kau queen Elizabeth?" perli Elwin dibelakang aku.
"Kann" sokong jantan viral tuh. Ish! Menyakitkan hati sungguh lah dua org manusia ni! Aku endahkan saja kata kata diorang. Lantak korang lah! Asalkan aku blh makan! Dah lapor ni!
●●●
"Nadh! Oii Nadh!" Tu diaa! Dah mai dah! Aku baru nak main game!
"Apedia yg bising sgt ni ma?" soal aku yg baru turun ke bawah.
"Mama panggil tadi x menyahut! Pergi mane?"
"Org kat tandas lah ma..." jawabku. Tipu sunat sekali sekala! Kalau aku ckp aku tgh main game confirm ii lah kena hamuk satgi.
"Meh sini mama nak ckp sikit" ajak Puan Hasnim sambil menepuk nepuk kusyen di sebelahnya. Lain mcm je mama mlm nih! Seram mak aih!
"Apedia? Mama nak suruh Nadh ckp kt abg suruh cari kerja ke?" teka aku. Mane lah tahu kan dah puas menyuruh tapi masih x berhasil. Pastu guna pulak kuasa anak perempuan ewahh! Kau byk sgt tgk drama lahh!
"Takde lah..kan abg kamu dh dpt kerja semalam..harini mama nk bincang pasal benda lain" kata Puan Hasnim dgn muka serius dia. Lain mcm betul mlm nih!
"Apedia? Serius aje bunyi nyaa" soalku pelik. Berkerut habis dahi aku.
"Mmg serius! Mama nk mula dari mane dulu eh?" muka Puan Hasnim mcm berat je nk ckp. Ape benda yg penting sgt tu? Aku dh nak mati ke? Kanser otak tahap 4? Oh no! Aku nak kahwin dulu! Taknak mati lagi!
"Mula dgn assalamualaikum dulu maa" kataku mendatar. Puan Hasnim tergelak sedikit. Lawak ke? Aku ckp benda betul kan? Ustazah kate kena mula sesuatu perbicaraan tu dgn Assalamualaikum tau! Haa ingat tuh! Catat catat!
"Sebenarnya.." aku tunggu je ayat tergantung mama ni.
"Sebenarnya..mama nak..Nadh..." tergantung lagi? Takpe sabar dulu Nadhirah!
"Sebenarnya.." oky aku dh x boleh sabar! Limit dh habis!
"Sebenarnya ape ma? Cepatlah org nk buat kejer lak ni!" gesaku. Nak main game!
"Sebenarnya..mama nak suruh...Nadh kahwin!" jelas Puan Hasnim.
Haa! Kan senang ckp dari awal x tergantung mcm tu! Ingat kan apelah tadi! Mama suruh aku kahwin rupanya! Whatt?! Kahwin?! Hati aku nih dh tetiba jadi masin ke? Ade org letak garam ke?
"Kahwin? Mama biar betul?! Org masih muda lah! Masih study lagi!" bantahku. Mane blh pelajar mcm aku kahwin! Pelajaran kan penting! Manede mase nak layan suami! Silap hari bulan mati tinggal tulang suami aku satgi x diberi makan.
"Kahwin jelah! Hari tu bkn main gatal lagi nk kahwin! Dah suruh kahwin taknak pulak! Mama berkenan dgn anak Datin Hafiza tuh" haa! Kan mama dh marah! Kau lah ni Nadhirah! Haritu gatal sgt nak kahwin kan dh kena! Eeee..apeni? Dgn jantan viral tuh jugak mama berkenan nya.
"Taknak lah ma..mama bkn kenal sgt pun dgn anak kwn mama tu! Entah baik entah tidak!" bantah aku sekeras kerasnya. Dgn jantan viral tuh? Memang takk lah!
●●●
"Why you choose her?! Takkan lah bonda berkenan dgn perempuan mulut celupar tu! Taknak lah Iz kahwin dgn dia!" bentak Daniel.Bonda nya dah termakan ubat cap ular agaknya! Dgn perempuan mcm itu pon blh berkenan! Bukannya cantik mane pon! Kucing parsi die lagi comel lah!
"Ape yg mulut celupar nya? Bonda tgk baik aje budak nya! Lemah lembut, hormat org tua.." puji Datin Hafiza. Teringat akan gadis ayu yg menyalami tangannya di restoran semalam. Sopan! Kalau gadis lain rasanya kena paksa dulu baru nk salam!
"Eeee! Taknak! Bonda bkn kenal sgt dia! Dahla kurg ajar! Mulut pedas mcm org telan cili! Menjawab je kejer!" komen Daniel dgn rasa x puas hatinya.
KELEKUK!!
Kena sebijik! Bagus sangad lahh!
"Bonda x ajar lah Iz ckp buruk pasal org! Iz kenal sgt ke dgn dia? Dh kawan sejak tadika lagi? Dah tahu semua latar belakang dia? Dont judge org sesuka hati lah!" tegas Datin Hafiza lalu pergi meninggalkan Daniel sendirian di ruang tamu.
Hambik kau Daniel! Datin Hafiza dh marah tu! Pandai buat, pandai lah settle!
"Nanti ayah pujuk lah bonda ye..Iz x pandai pujuk org" kata Daniel yg melihat ke arah pintu bilik Datin Hafiza. Mengelak ye kau Daniel! Mohon terajang budak ni berjemaah!
YOU ARE READING
Ego Kuasa Dua
Romance"woii! mata kau letak mane?! tkkn besar aku pun kau x nmpk?!" -Daniel Waiz "Kau ingat aku nak sgt ke langgar kau?! aku kata x sengaja kan..tkkn itu pun x fhm?!" -Elfina Nadhirah Pertemuan pertama antara pelajar universiti dgn CEO terkenal menyebabka...