5

427 42 0
                                    

Jaemin sedikit terkejut tetapi dia cuba mengawal ekspresi mukanya.Dalam hati dia agak gembira berjumpa dengan rakan sebaya.Kerana sekarang ini dia sibuk dengan comeback dengan lagu terbaru mereka.

" Ouh yeke...sebenarnya kalau awak nak tahu dalam Nct Dream ada group 00 liner.Iaitu saya Renjun,Jeno dan juga Haechan.Kami adalah geng 00 liner,"ujar Jaemin sambil mengawal ekspresi wajahnya.

Viana membuat wajah fikir.Haechan...Jeno.Siapa pula dua orang tu.Yelah Viana ni mana ada minat kpop..Itulah dia agak blur sikit dalam bab kpop.Tapi serasanya selepas ini dia akan minat kpop sejak bertemu dengan jejaka handsome di depannya ini.Ehhhhh....handsome..tapi memang handsome pun.

Baru Viana hendak bertanya lebih lanjut tiba-tiba muncul empat makhluk yang comel-comel dan handsome menghentikan perbualannya dengan Jaemin.

Soalan yang diajukan Jeno apabila melihat Jaemin yang bangun awal dari biasanya.

"Eh awal Jaemin bangun,selalunya pukul 11 ataupun pukul 12 baru bangun",ejek Jeno pada Jaemin yang tengah menghirup kopi panas dengan perlahan.

Jaemin tidak melayan pertanyaan Jeno yang dianggapnya tidak berfaedah itu.(Betul ke tak berfaedah?)

Viana yang sedari melihat wajah kacak Jeno sekali lagi terpana.Senyuman eye smilenya smilenya membuat Viana terpaku.
Dalam hatinya terus berkata kenapalah banyak sangat lelaki handsome yang dia jumpa hari ni.

"Oh, annyeonghaseyo.Iremeun Jeno imnida,"ucap Jeno sambil menundukkan sedikit kepalanya

Tiba-tiba Renjun berbisik kepada Jeno dan membuat Jeno terkejut.

"Oh mian.Saya tak tahu kita seumuran", ucap Jeno sambil menggaru lehernya yg tak gatal pun.

"Eoh,gwaenchana...gwaechana.Biasalah,kita kali pertama bertemu.Tak perlu minta maaf",ujar Viana."Eh, jemput makan saya dah masak ni.Viana menyuruh para dreamies makan.Mark dan Haechan tiada di dorm Dream kerana mereka tinggal di dorm 127.Hanya tinggal mereka berlima di dorm tersebut.

Mereka berlima duduk di meja makan dan tangan mereka mula mengambil nasi kimchi goreng.Haruman nasi goreng tersebut memang membust lima anak dreamies meliur.(*jangan sampai jatuh ye >0<)

Viana cuma tersenyum melihat gelagat para dreamies yg begitu berselera menikmati masakannya.Ya walaupun dia bukan orang Korea tetapi memasak untuk orang yang tidak sama bangsa dengannya membuatkannya berasa bangga. Kalau dapat suami orang sini pun tak apa kan.Ekhem Viana , ingat umur tu masih kecik okey.Pasal kahwin tu jangan fikir dulu.

" Eh noona tak sarapan sama dengan kami ke?"tanya budak lelaki berambut hijau iaitu Chenle yg berada di sebelah Jisung.

"Noona dah sarapan tadi.Chenle jangan risau ya, " balas Viana disambut dengan anggukan dari Chenle.

"Tapi noona, kalau noona datang sini noona sarapan dengan kami.Kita makan sama-sama.Tak perlulah noona makan dekat rumah noona, ujar Chenle.

" Hey cabbagehead jangan kacau noona Viana, suka hati dialah nak makan kat mana, "ujar Jaemin tegas.

Viana yg berasa dia jadi bahan tumpuan cepat-cepat mmeleraikan sebelum dua ekor tu bergaduh.

" Eh, tak apalah Jaemin saya senang hati dapat makan dengan awak semua.Esok-esoklah saya makan dengan awak semua.Okey Chenle, "Viana memujuk Chenle yang mencebikkan bibirnya.

Dan Chenle terus tersenyum mendengar kata-kata Viana.Heh senang hatilah dia tu.

Kemudian para Dreamies kembali makan dan Viana memulakan pekerjaannya...

Skip...sampai waktu petang.

Viana yang turun dari kereta milik syarikat SM segera mencari supermarket yg terdekat untuk dia membeli barang dapur. Kebanyakkan barang dapur di dorm Nct Dream hampir habis.Apabila dia sudah menemui supermarket dia segera mencari bahan-bahan dapur.Hmm kalau korang tanya mana si Viana ni dapat duit...mestilah dari manager Dream sebab sebelum dia pergi dia sempat bagi duit kat Viana dan sebab itulah Viana dapat berbelanja sekarang ni.

Dia tersenyum apabila teringat, Chenle dan Jisung yang begitu beria-ria hendak mengikutinya. Tetapi Jaemin dan Renjun tidak mengizinkannya kerana mereka tidak boleh keluar tanpa izin manager hyungie mereka.Jeno pula hanya terdiam melihat tingkah laku maknae line mereka.Malas hendak melayan kot?

Semasa Viana sedang sibuk mencari bahan-bahan di supermarket tersebut tiba-tiba bahunya dilanggar oleh seseorang dari belakang dan dia turut terdorong sekali.Viana yang hendak memaki orang yg telah melanggarnya tidak jadi kerana orang dihadapannya sekarang ini adalah orang yang sangat  dikenalinya.

"Eh, awak?Awak buat apa kat sini?," tanya Viana pada lelaki tersebut.

Lelaki yang ditanya oleh Viana itu terkejut tetapi kemudian dia mengulaskan senyum pada Viana.

Bersambung...

Annyeong chingudeul (para reader sekalian)maaflah author Yana ni baru nak menampakkan muka...😅
Bukannya apa, tengah mencari idea untuk menyambungkan ff yg selalu tergendala ni.Haraplah sudi baca ff author Yana ni eh...Tolong votement sekali juga eh 🙏 🙏 🙏...

Being Nct Dream Maid ? (Jaemin)Where stories live. Discover now