2

536 50 3
                                    

Viana mendekati kerumunan tersebut dan melihat mereka berebut-rebut sesama sendiri.Viana tidak dapat melihat dengan jelas kerana keadaan yang agak riuh di situ menyebabkan badan Viana terdorong ke belakang sehingga dia terjatuh ke bawah.
Cermin mata yg dikenakan terjatuh menyebabkan Viana tercari-cari seperti orang buta.Geram betul dia apabila cermin matanya jatuh.Bukan senang untuk dia membuat cermin matanya.Baginya cermin mata itu sangat berharga.Mereka yg berebut tadi tidak diendahkan olehnya.Yg penting adalah keselamatan cermin matanya.

Tiba2 satu tangan memberi cermin mata kepadanya tapi sayangnya cermin matanya yg digunakan oleh Viana sudah pecah.

"Nah ni cermin mata awak,kan? Tapi cermin mata awak ni dah pecah.Nanti saya ganti balik.Minta maaf sangat-sangat.Jeongmal mianhae." tanya lelaki itu kepada Viana.

Viana menyambut huluran lelaki tersebut lalu bangun.Dia hanya melihat keadaan cermin mata tersebut dibandingkan lelaki di hadapannya ini.

Hish geramnya dia tengok cermin matanya yg sudah hancur lebur di tangannya ini.Orang yang melihat mereka pun langsung tidak diendahkannya.Menyesal dalam hatinya kerana dia sendiri yang beria-ia hendak tengok.Bukan salah mereka juga sebenarnya, salah dia sendiri.Haih,Viana hanya mengeluh dalam hati.

"Err awak tak apa-apa ke?",tanya lelaki itu tadi yang memecahkan keheningan yang tadi menyelubungi antara mereka berdua.

"Oh, saya okey je.Maaflah, saya tak sedar awak masih ada kat depan saya tadi,"ujar Viana yang mengecilkan matanya untuk melihat wajah lelaki di hadapannya ini.Wah, handsomenya dia.Senyuman dia tu memikat betul.Aku rasa nak cair je kat sini.Dengan rambut pink nya lagi.Macam ice cream pula aku tengok rambut dia ni.Hahaha.

"Tak apa, oh yang pasal cermin mata awak tu saya akan ganti balik,"ujar lelaki tersebut dengan senyuman yang masih menghiasi wajahnya.

"Eh tak apa. Saya masih ada banyak kat rumah.Tak perlulah sampai nak ganti.

"Oh,ya ke?Tapi sekali lagi minta maaf eh,ujar lelaki tersebut dengan membungkukkan badannya 90 darjah.

Viana yang termalu sendiri.Tiba - tiba Viana terkejut apabila terdengar suara lantang yang memanggil seseorang.Dengan kesempatan itu Viana segera melarikan diri.Bukannya apa takut nanti auntienya risau pula lihat dia belum balik.

"Jaeminie!!!",panggil orang tersebut lalu berlari ke arahnya."Kau tak apa-apa ke?"tanya orang itu lagi.

"Aku okey jelah Haechan.Tak payahlah kau nak risau sangat.

"Aku bukannya apa,manager dah cari kau tu.Risau dia kau belum balik lagi.

"Nak baliklah aku ni.Sebab tadi aku tolong seorang perempuan ni.Cermin mata dia dah pecah so aku offer nak ganti dia punya cermin mata.Tapi dia tak nak.

"Eh mana perempuan tu, cantik ke dia?Aku nak tengok juga,"Haechan pula yang beria-ia.

"Eh kau ke situ pula.Ada dia.Eh,mana pula dia dah pergi ni?,"ujar Jaemin sambil matanya melilau mencari Viana."Aku rasa dia dah baliklah.Tak dapatlah kau nak tengok dia.

"Melepaslah pula,"rungut Haechan.

"Dah, jom kita balik.Nanti manager marah pula.,"ujar Jaemin sambil melangkah pergi meninggalkan Haechan."Bye bye Czennies. Nanti ada masa kita jumpa lagi,ujar Jaemin sambil melambai-lambai kepada peminatnya.Tidak lupa juga senyuman yang dihadiahkan olehnya kepada para Czennies.

Si Czennies pula menyambut lambaian Jaemin.Ada pula yang menjerit 'Saranghaeyo Jaemin' dan Jaemin memberikan finger heart kepada mereka.

"Eh Jaemin,tunggulah aku,"ujar Haechan sambil berlari-lari anak ke arah Jaemin.

Skip....

Di apartmen Eun Hee...

Viana memandang nombor di dalam kertas yang diberikan oleh Eun Hee tadi.

Dia berfikir lagi.Patut ke aku call.
Call ke tak..call ke tak...Call jelah.Sampai bila aku nak dapat kerja kalau ragu-ragu macam ni.Viana mendail nombor tersebut dan menunggu mereka di sana menggangkat panggilannya.Dan panggilannya diangkat.

"Yeobeoseyo.Err...saya ni anak saudara Eun Hee.Nama saya Viana.Sayalah yang minta kerja tu.",ujar Viana dengan sopan.

"Oh awak, Viana.Ya saya memang ada mencari orang untuk jadi maid.Kalau awak setuju kita boleh jumpa besok kat cafe.Saya akan beritahu syarat dan waktu untuk awak bekerja,"jelas kawan auntienya itu.

"Hmm, saya setuju nak jadi maid jadi mana kita nak jumpa nanti?," tanya Viana.

"Saya jumpa awak kat Cafe Happiness pada pukul 4.00 petang esok,"ujar lelaki itu lagi.

"Oh,okey.Kamsahamnida,"ucap Viana sambil tersenyum.Dia mengucapkan rasa syukur.Harap-harap aku diterima esok, desis hati Viana.

Skip...

Di dorm Nct Dream...

Nct Dream dan manager mereka duduk di ruang tamu.Jisung dan Chenle pula bermain sesama sendiri.Kadang-kadang mereka bergurau.

Yang lain pula tengah syok menonton rancangan di televisyen.Tiba-tiba handphone milik manager mereka berdering.Semua mereka melihat ke arah manager mereka.Mungkin sesuatu yang penting fikir, Dreamies.Manager mereka melihat nombor yang tak dikenalinya
Tanpa melengahkan masa, manager mereka terus mengangkat panggilan masuk.

"Yeobeoseyo, siapa ni,"tanya sang manager pada si pemanggil di sana.

"....."

" Oh awak, Viana.Ya saya memang ada mencari orang untuk jadi maid.Kalau awak setuju kita boleh jumpa besok kat cafe.Saya akan beritahu syarat dan waktu untuk awak bekerja,"jelas si manager.

"....."

" Saya jumpa awak kat Cafe Happiness pada pukul 4.00 petang esok,"ujar si manager lagi.

"...."

"Sama-sama", ucap si manager pada pemanggil tersebut.

Dreamies yang sedari tadi mencuri dengar perbualan si manager dengan seseorang.Viana? Siapa pula dia tu, fikir Dreamies dalam hati.

Bersambung...

Ni author update yg baru utk part 2.
Kalau ada yg tertypo ke, author minta maaf.Kalau tak menarik pun author minta maaf.Tapi enjoy enjoy lah baca ff author yg tak seberapa sangat ni.Si Dreamies baru muncul untuk part 2.
Dan seterusnya akn muncul banyak lagi Dreamies dlm ff ni.Btw enjoy read this ff






Being Nct Dream Maid ? (Jaemin)Where stories live. Discover now