uzuuuun bir aradan sonra yine sizlerleyiim
ama bu ara istemsizce ve kendiliğinden gelişen bir araydı çünkü inanın bana böyle bir kitabı yazarken yazacak konu bulmak çok zor oluyor ayrıca dikkatli yazmak zorunda kaldığım için her cümleyi özenle kuruyorum
istediğiniz konuları bu satıra yorum olarak yaparsanız çok mutlu olurum💕
***
Gelelim bu bölümde konuşacağımız konuya. Aslında seçmek zor oldu çünkü gittikçe batan bir ülkenin dört bir yanını eleştirerek daha da batırmak ne kadar etik bilemiyorum.
Ama her zaman bu kitabın fikirlerimi ve eleştirilerimi paylaştığım bir kitap olduğunu unutmayın lütfen.
Bütün nefreti kusmadan önce nihat d**** kişisinden başlayabiliriz bence.
Mesela, genç bir kızın eteğinde namus arayan birinin sübyancılıktan gözaltına alınmasına, ve daha öncede evinde genç hatta küçük kızları alıkoymuş olmasına diyecek bir şeyimiz olmamalı herhalde?ha birde savunması şu: "ben 15 temmuzda sokağa çıktım halkı korudum."
ama çok şükür ki yedik mi? yemedik.
peki bu adam sübyancılık yaptığına dair verdiği ifadede NEDEN yaptığı şeyi açıklamak yerine, devletin, Allah'ın, ülkenin en hassas olduğu konularla insanlara masal anlatıyor?
çünkü taktik bu.
başımızdakinden ne görüyorsa onu yapıyor.
ama seviniyorum ki insanlar artık inanmıyor.
ha bir de arda turanımız var değil mi?
berkay isimli bir şarkıcının eşini bir barda taciz ettikten sonra berkayı dövmüş.
ama medya o kadar iğrenç ki, sanki berkay tacize uğramış gibi, "arda berkay'dan özür dilemeli" "arda'nın berkay'a hain saldırısı..." gibi boş boş başlıklar atıldı.
AMA KİMSE TACİZE UĞRAYAN KADIN HAKKINDA TEK KELİME ETMEDİ.
arda turan o kadar iğrenç bir insan ki, berkaya "senin eşin olduğunu bilmiyordum, bilseydim yapmazdım vs." gibi bir cümle kurabiliyor.
başka bir kadına taciz edince sorun yok? ama berkayın eşi olduğu için sorun var. öyle mi?
utanmaz, sen niye berkaydan özür diliyorsun? sen berkayı mı taciz ettin? taciz ettiğin kadından özür dilesene. berkayın eşi olduğu için değil, bir insan olduğu için ama.
peki bu zihniyet nasıl gelişti?
erkek çocuklarını:
"kadın erkeğin elinin kiridir."
"erkektir yapar." şeklinde büyüttüğünüz için olabilir mi?
ve her ne kadar da gündem konulardan prim yapmak istemesem de, benim de çok üzüldüğüm sıla gençoğlu'nun başına gelenler.
sıla'nın başına gelenler, siz bunu okurken bile bir kadının başına geldiği şeylerdi.
ama sıla susmadı.
bu kadın, sadece şiddete uğradığı için rapor aldı ve şikayetçi oldu.
inanamadınız değil mi?inanmamanızın sebebi, tamamen ahmet kuralın ünlü olmasıdır.
"yaa ahmet yapmaz öyle şey."
babanın oğlu da mı kefil oluyorsun. yapmış işte.
ayrıca ahmet kural yapmadım demiyor. "itiş kakış" oldu diyor. ahmetin itiş kakış anlayışı da, kolunda vazo kırmak, omzunu ısırmak, kafasına kül tablası ile vurmak.
hepimiz sıla'yı destekliyoruz, her zaman da arkasında oluruz ama bir sorum var.
yıllar önce, ahmet kuralın eski sevgilisi, ahmet onun parmağını kırdığı için ve dövdüğü için şikayetçi olduğunda neden kimse ona inanmadı?
neden görmezden gelindi?
ve eski sevgilisi, "sıla için şahitlik yaparım." diyecek kadar cesur bir kadın.neden böyle oluyor biliyor musunu?
"mesleğini tehlikeye atmanın alemi yok.""şiddet görmek istemeyen bayan şiddet görmez."
böyle düşünenler varsa eğer, vicdanınız nasıl rahat ya?
çok kızgınım, çok öfkeliyim, niye diyorum hep, niye böyle kadınlar var. biz onların haklarını savunurken onlar nasıl olur da şiddeti savunurlar?
"Türkiye neden böyle?" sorusunun cevabı, bu kadınlar işte.
size tekrar söylüyorum, kim ne derse desin, ASLA SUSMAYIN.
eğer susarsanız, onlar kazanır.
*
kendinize iyi bakın.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
toplumsal cinsiyet rolleri.
Non-FictionKadın ve erkek eşittir. İki cinsiyet de saygıyı hak eder, adil olun, kuralları unutun.