erkekler sandığımız kadar özgür mü sizce?
bence değil.
bizim özgürlük anlayışımız şu: sokakta dolaşabilmek, istediğimiz kıyafeti giymek, siyasi, hukuki bütün haklarda eşit olmak.
bunların hepsi olması gereken şeyler ve herkes bunun için mücadele ediyor zaten.
ama bir de şu taraftan düşünelim, erkek deyince aklınıza ne geliyor? kaba, sert, evin direği, kaslı, yakışıklı olması gereken, kavgacı, güçlü, duygusuz, anlayışsız, onun sözü geçen bir canlı.
arkadaşlar erkekler neden kavgacı olsun ki? kimse annesinin karnından savaşçı ruhla doğmaz, yaşam şartları bizim karakterimizi şekillendirir.
öreneğin istanbulda yaşayan birinin o trafik karşısında sakin kalması söz konusu bile değil! peki bütün günahı neden erkeklere ödetiyoruz?
kabul edin, erkekler yönetmek zorunda bırakıldı ve kadınlar da yönetildikleri için yıllardır savaş veriyor. ama ne çare? insanlar düzeni böyle sanıyor ve "düzen bozulmaz!"
sen erkeksin diye, evin bütün masrafını sen karşılamak zorunda değilsin.
sen erkeksin diye, duygularını bastırmak zorunda değilsin. erkekler ağlamazmış. niye onlar insan değil mi?
neden bir erkek karısının lafını dinlediğinde veya karısına danışarak bir iş yaptığında ona KILIBIK deniliyor??? KILIBIK NE YA
siz insanları nasıl küçük düşürürsünüz? karısının kararına saygı duyan biri erkekliğinden hiç bir şey kaybetmez merak etmeyin. ayrıca neden bir erkeğin bir kadına saygı duyup onun fikirini almasını tuhaf karşılıyorsunuz? kadın erkeğin sözünü dinleyince "evinin kadını", ama erkek kadının sözünü dinleyince "kılıbık" oluyor. vay be!
bir örnek daha vermek istiyorum, evlenince gördüğüm kadarıyla kadınlar erkeklerin evine taşınır. bizim algımızda normal olan bu değil mi? ama gelin görün ki tam tersi olunca yani erkek kadının evine taşınınca "iç güveysi" oluyor.
belki kelimenin anlamı bu olmayabilir ama ülkemizde alay konusu olduğu kesin.
birde savaş olayları var. ne zaman bir yerde özel durum olsa "kadınlar ve çocuklar" ayrılır. çocukları tabiki anlıyorum onların mücadele edebilecek gücü zaten yok. ama kadınlar neden ayrılıyor? neden erkekler savaşların altında tek başlarına ezilmek zorunda ki? kadınlarla erkekleri farklı yapan şey cinsel organları mı? umrumda bile değil.
şimdi bana erkekler yaratılış olarak daha güçlü muhabbetini zırvalamayın. erkeklerin kasları var diye güçlü oluyorsa, kadınlarda çocuk doğurabiliyor, o zaman onlara da yaratılış olarak üstün olsun? olur mu böyle şey!
dininize saygı duyuyorum-eğer onunla alakası varsa- ama inanın bana "yaratılış olarak erkek daha üstündür" gibi lavlara zerre kadar tahammül yok! sizin de olmasın. çünkü normal bir düşünce değil.
insanların hayatına lütfen müdahale etmeyin. anlayın şunu, kadın erkek eşittir. lütfen bunu tekrar edin ve aksini düşünmeyin bile. insanlar istediği gibi yaşayabilir, kimseyi yargılayacak kadar mükemmel değilsiniz. birbirinize saygı duyun ve birbirinizi sevin, sevgi her şeyin çözümüdür.
*
elimden geldiği kadar bütün yorumları okuyorum ama bir sorunuz olursa mesaj atabilirsiniz
ŞİMDİ OKUDUĞUN
toplumsal cinsiyet rolleri.
No FicciónKadın ve erkek eşittir. İki cinsiyet de saygıyı hak eder, adil olun, kuralları unutun.