Pov Jackie.
"Heel erg bedankt voor je presentatie, Jackie. Je krijgt je cijfer later." Zegt onze Nederlands docent.
Ik glimlach naar haar en ga weer naast Abby zitten.
"Goed gedaan hoor meid." Zegt ze glimlachend.
"Thanks." Zeg ik en zucht even. Ik vind het nooit leuk om voor de klas te staan dus mijn nerveuze gevoel gaat eindelijk weg.
"Goed, nu is Jason aan de beurt." Zegt de docent.
"Uh ja.." Mompelt hij en hij loopt naar voren.
"Heb je je goed voorbereid?" Vraagt de docent.
"Niet echt." Zegt hij en hij haalt zijn schouders ongeïnteresseerd op.
"Nou, succes dan. Ik ben benieuwd of ik je een voldoende kan gaan geven vandaag. Ik hoop het wel voor je." Zegt ze met een diepe zucht.
Jason begint wat te vertellen, maar eigenlijk let bijna de hele klas niet op.
Ik pak mijn mobiel en doe mijn oordopjes erin. Ik geef een van de dopjes aan Abby en de andere doe ik in mijn eigen oor. Ik ga weer eens naar FaceTime en druk op Gemma's naam. Altijd als ik me verveel in de klas dan ga ik FaceTimen met Gemma of Harry.
Gemma komt in beeld en ze zwaait naar ons. "Hello bitches!" Zegt ze glimlachend. "Hoe gaat het?"
Ik steek mijn duim op en glimlach.
"Oh god, je zit weer in de klas?" Vraagt ze lachend, waarop ik knik.
Abby schuift haar stoel dichter naar me toe en ze komt in beeld. Ze heeft in haar andere oor haar eigen oordopje waarmee ze muziek luistert en ze begint te playbacken.
Ik grinnik en rol mijn ogen.
"Wat luister je?" Vraagt Gemma aan haar.
Abby laat haar mobiel zien voor de camera en laat het daarna aan mij zien.
"Goede keuze! Ik vind dat liedje ook leuk." Zegt Gemma blij.
Abby knikt blij en richt zich daarna weer op de muziek.
"Nou Jason, ik had het beter van je verwacht of in ieder geval gehoopt. Je moet echt beter opletten in de klas, want dit is helemaal niks." Zegt de docent met een diepe zucht.
Ik kijk op en verberg mijn mobiel zodra ze langs me loopt.
"Serieus, jongens. Jullie gaan nog examen doen hé. Als iedereen zo gaat presenteren dan vallen er veel onvoldoendes en dan halen jullie je examens niet." Zegt ze met een diepe zucht.
"Gelukkig heeft Jackie het wel goed gedaan." Zegt Abby.
"Inderdaad. Neem een voorbeeld aan haar." Zegt de docent met een glimlach.
Ik glimlach kleintjes en kijk naar mijn handen, omdat iedereen naar mij ging kijken.
"Alsnog bedankt Jason, ik hoop dat je hiervan wat hebt geleerd. Ik ga nu even wat kopiëren, dus jullie mogen wat voor jezelf doen. Blijf rustig alsjeblieft." Zegt de docent en daarna loopt ze de klas uit.
Ik pak mijn mobiel weer op en zet het neer tegen Abby's etui, zodat hij blijft staan.
"Hm, dat was een rare taal." Zegt Gemma lachend.
"Het is een normale taal, je zou het eens moeten leren." Zegt Abby.
"Nederlands is veel te moeilijk." Zeg ik met een lachje.
🥳🥳🥳
It's my birthday babe! Ik ben nu volwassen, qua leeftijd dan 😂
JE LEEST
DNA onbekend » H.S.
FanficJackie Smith is geadopteerd door twee Nederlandse mensen. Ze groeit op in een fijn, warm gezin met een broer. Ze heeft een goed leven en denkt nooit over haar biologische familie totdat ze een documentaire kijkt. Jackie wordt toch nieuwsgierig en ga...