Pengalaman di Zoo Taiping

10 3 0
                                    

Ok , time masuk zoo tu .. Seriously rasa happy sgt² ! Cuz time tu umur 10 tahun , biasalah author ni benda biasa pun nak drama .. Hehehe 😆

Selalunya kat zoo , mesti ada area yg org tu bagi kita pegang ular warna kuning or coklat ( lupa nama ) . 🐍🐍🐍🐍' ular ni masuk dlm tin cat hijau , thats why warna hijau 🐍 '

So author memang amazed ngan ular tu , tak tau kenapa 😂. Then ayah author suruh org yg jaga ular tu , bagi author pegang .

At first tu author mcm.. " habislah aku kena telan skgi kang " ... Then author be like " mehh.. Ular jer... " . Org tu letak ular warna kuning kat belakang leher . Tgn kanan author pegang ekor ular , tgn kiri pegang kepala ular .

" Ya Allah ! Gelinya !!! " author mampu senyum fake dan acah berani . sesapa yg pernah pegang ular tu , mesti faham...

Then , suddenly ular ni nak posing dpn camera punya hal . Boleh kepala dia almost belit tengkuk author . Org yg jaga ular tu terkejut tak kira la 😂😂 Yg author ni dah ready nak baca mcm² ayat dah 🤣🤣🤣 .

Org tu ambik balik ular tu , lepastu gelak . Maybe sebab author muka mcm hilang separuh nyawa 😥 .

Author dalam keadaan blur time tu , then author tgk ular tu mcm jelir lidah ... Sebagai budak yg nakal author jelir balik 😛 .

Everytime author teringat mesti feeling author mcm..
" Apesal aku time kecik dulu nakal sgt...? 😑 "

Lyla's lifeWhere stories live. Discover now