Chapter 3

30 6 3
                                    


CEO: Apa yg aku patut buat skang ni??

Bang Si Hyuk masih memikirkan ape yg patut dia lakukan.. setelah beberapa jam dia memikirkan masalah tu lalu dia terlelap di meja..

~ SKIP ~

Jin memasukkan beg ke dlm kereta sebelum bertolak ke tempat yg dituju..

Seokjin: Korang semua dh masuk dlm kereta ke??

Yoongi: semua dh masuk kot.. jomlah kite dah lambat ni.. 

Taehung: entah.. dah la perjalanan 4 jam..

Namjoon: OK.. kite akan bertolak sekarang..


Sementara Jungkook di dalam rumah.. Tanpa diorang sedar yg jungkook masih dlm rumah diorang telah meneruskan perjalanan...


Jungkook: Namjoon hyung.. jungkook lupe nk masukkan beg.. uhh... Hyung??


Jungkook baru tersedar yg dia telah ditinggalkan.. dgn segerea dia menelefon Yoongi..  ttp malangnya Yoongi tak angkat.. Jimin yg mengankat panggilan itu. 

Jimin P.O.V.


huh? sape yg call Yoongi hyung ni?? sape pulak gigi arnab ni?? nak angkat ke tak? kalau kejut dh comfirm Yoongi hyung tak bangun... angkat je la...

Jimin: Hello.. sape ni?

Jungkook: Yoongi hyung!! knape tinggalkan Jungkook kat rumah sensorang!!

Jimin: HUH!! kamu tertinggal kat rumah ke?? bukan dh masuk dlm kereta ke??

Jungkook: Mane ade.. balik la cepat.. tak nak kene tinggal..

Jimin: ok ok...


~ End Call ~


Jimin:  Namjoon hyung.. Jungkook tertinggal kat rumah.. patah balik rumah cepat.. sbb jungkook dh menangis kat rumah..

Seokjin: Wut!! Jungkook teinggal kat rumah?? dh tu sape yang duduk sebelah Taehyung tu??


Semua memandang tempat duduk Teahyung..


Taehyung: mane ade org sebelah aku..

Namjoon: patutnya kau bagitau kitorang yg Jungkook tertinggal kat rumah..

Taehyung: ok.. sorry la.. tak perasan..


Maka, mereka berpatah balik.. dan menuju ke rumah..


Jungkook: knape korang tinggalkan Jungkook kat rumah sensorang...

Seokjin: : alololo... jangan menangis.. dah tak comel...

Taehyung:  tunggu ape lagi bile nak gerak ni... tak yah nak berdrama sangat...


Dalam perjalanan...


Hoseok: korang tak pelik ke??

Taehyung: Ape yang peliknye?? biasa je..

Hoseok: ye la... kite tak pernah bercuti masuk ke dalam hutan...

Jungkook: aku pernah..

Jimin: bile??

Jungkook: waktu darjah lima..

Hoseok: tak lawak pun..


~ SKIP ~


Kereta yang dipandu oleh Namjoon berhenti di homestay atau villa yang ditempah oleh Bang Si Hyuk..


Namjoon: wahai manusia.. bangun la anda.. sebelum anda tak boleh bangun daripada tidur...

Taehyung: mmm.. ngantuk la... dah sampai ke hyung??

Hoseok: Dah.. kau tu tidur lame sangat.. lima hari kot kau tidur.. orang dah nak balik rumah dah..

Taehyung: Hell.. serius la.. lima hari aku x bangun...

Yoongi: mane ade.. saje kitorang nak prank kau..

Jin: dah cepat bawak masuk semua beg korang ke dalam villa ni sekarang...

BTS: ok.. Jin hyung...


~ SKIP ~


Namjoon: CEO kata villa ni 4 bilik..

Jungkook: aku macam biase nak bilik sorang..

Seokjin: tak de maknenye kau tidur ngan Jimin.. aku tidur sorang..

Yoongi: mane boleh macam tu..

Seokjin: boleh.. sbb aku HYUNG korang..


dalam diorang bising-bising ade yg memerhati dari jauh... dia tersenyum psycho sorang...

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

x de idea sangat sbb... org kat sekolah... jadi x leh nk panjang-panjang.. nnt cikgu perasan yg org x buat keje sekolah..

ace6b03

minchub-

fischipz-





The real killerWhere stories live. Discover now