chapter 4

35 2 2
                                    


sorry lama tak update.. sbb masa x mengizinkan..
dan gaya cerita dah diubah..

__________________________________

Namjoon P.O.V.

kenape aku rase mcm ade yg memerhati ni?? eiii... makin seram pulak rumah ni... dgn design rumah vintage dh rase mcm org berada keturunan British pulak... ehh.. ape aku ngarut ni... aku nk siasat la rumah ni... tapi tak boleh buat sensorang... nak ajak sape ni?? hmm...

End P.O.V.

"Oi.. hyung buat ape duduk sane lagi... tak nak masuk bilik ke??"
Jungkook memanggil Namjoon dari tingkat atas

"oh.. kejap.. jap lagi hyung naik la.. beg ni berat sangat.." Namjoon menunjukkan gaya beg berat sedangkan beg tu tak de la berat sangat.

Namjoon menaiki tangga sambil berfikir tentang masalah tadi.. anak tangga demi anak tangga akhirnya Namjoon sampai juga tingkat atas..

Namjoon memasuki biliknya.. dia sebilik dengan Taehyung..

"Hyung.. knape muka hyung mcm tengah fikir cara nk cari UFO je??" Teahyung bertanya kepada Namjoon

"oh.. hyung tengah fikir dari tadi mcm rase pelik dengan sedap hati je.. sbb rumah ni pelik sangat.. lepas tu rase mcm ade yang memerhati.." kata Namjoon sambil berjalan ke arah katilnya..

"Oh.. ye ke?? perasaan je tu.. nnt ok la tu.. ni saye ok je.. masuk rumah ni.." kata Taehyung sambil berguling-guling diatas lantai..

"Kalau ye pun.. tak yah la sampai nk guling kat atas lantai tu.. lantai tu kotor.. nnt badan kamu tu gatal bile kene debu habuk semua.." Namjoon memberi nasihat kepada Taehyung.

"OK! sayang jugak hyung kat saye ye.." nada Taehyung menjadi comel...

"eleh.. fikir comel la tu.." Namjoon cuba menahan gelak kerana gelagat Taehyung..

(author: eleh.. fikir macho ke??
Namjoon: biar la.. walaupun diorang kate aku hodoh tapi sebenarnya aku la yang paling hensem..
author: k.. dh nk sambung...)

"Taehyung memang comel.. hyung je tak tau.." Taehyung memuji dirinya sendiri like blow on your trumpet..

(Namjoon: eh.. tiberrr author speaking knape??
author: eh.. sukahati la..
Namjoon: author...
author: yes..
Namjoon: you got no jams..
author: (╯°□°)╯︵ ┻━┻ (terbalikkan meja))

SKIP

kedengaran suara yang nyarin dari bawah memanggil makhluk tuhan di atas.. rupanya suara itu kepunyaan Seokjin bin Kim.. ehh.. Kim Seokjin...

"WAHAI MANUSIA... TURUNLAH ANDA KALAU TAK NAK MATI KELAPARAN.. SEBELUM MAKANAN NI HABIS BAIK TURUN.. JANGAN NAK HADAP PHONE TU JE.. KALAU MAKANAN NI HABIS MAKANLAH PHONE TU"

nampaknya sekumpulan manusia turun turun dengan tergesa-gesa dan terus pergi ke meja makan.

"umm.. Jin hyung.." Jungkook mengangkat tangan untuk bertanya..

"ye... ade ape adik kesayangan.." Jin menjawab lemah lembut..

"mane makanan?? tadi suruh turun makan.." Jungkook menyambung pertanyaannya tadi..

"wahai adik-adik sekalian.. mcm mane hyung nk masak kalau tak de barangnye.. jadi tolong la antara korang semua.. pergi beli barang dapur... kalau rase nak makan.." kata Seokjin yang bercekak pinggang..

__________________________________

hahaha... esok author ade exam france ngan muzik... so author hiatus 2 - 3 hari.. tak lama pon..

Namjoon: knape lama tak update??
author: kan aku dh kate masa x mengizinkan..
Namjoon: bukan sebab kau unmmm.. (munutup mulut)
Taehyung: sbb lupe password wattpad ke??
author: (╯°□°)╯︵(\ .o.)\ - (taehyung)

ace6b03
fischipz-
potatoshuman2
minchub-
potatoshuman

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Oct 29, 2018 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

The real killerWhere stories live. Discover now