Ben Ayşe Hafsa Sultan. 1479 kışında Kırım Sarayı'nda Mengli Giray Han'ın kızı olarak doğdum. O yıl kış o kadar sert geçmiş ki Karadeniz buz tutmuş. Bu kız baharı görmez demişler anneme. Annem geceler boyu beni sardığı kürkler içinde dua etmiş, kızım bahara kavuşsun diye. Gördük elhamdülillah. 15 yaşıma bastığım 1494'te babamın bana hediyesi kadırgayla Kerç Limanı'ndan Osmanlı Denizi'ne yelken açtım. Refakatimde ki Osmanlı Donanması ile Trabzon Limanı'na gelin olarak indim. Kırım Han'ı babam ve Padişah Sultan Bayezid Han'ın münasip gördüğü bu evliliği Sultan Selim ile tam 26 yıl koruduk. Uzun yıllar Trabzon Şehzade Sarayı'nda yaşadık. İlk çocuğum Süleyman'ı burada kucağıma aldım. Yüce Rabbim bize çok çocuk doğurmak nasip etti. Ama büyütmeyi, onların saadetini paylaşmayı nasip etmedi. Süleymandan sonra olan 3 erkek evladımı 10 yaşlarını göremeden salgın hastalıklarda kaybettim. Orhan, Musa ve Korkut ... Doyamadım onlara. Küçük mezarlarını bıraktık Trabzonda. Süleyman'ımla ve kızlarım Haticeyle, Fatmayla, Şah Sultanla, Beyhanla dindirdim evlat acımı. Sultan Selim'in diğer kardeşleri ve babası Sultan Bayezid Hanla girdiği taht kavgası yıllarca bizi korkularla yaşattı. Tek erkek evladımı bu kanlı dövüşe kurban vermemek için hayatımı koydum ortaya. Süleyman'ı yalnız bırakmamak için onun gittiği her sancakta yanında oldum.
Ben Ayşe Hafsa Sultan. Şehzade Süleyman'ın anası.