Kelly står helt ensam utanför dagiset som det tog ett tag att hitta. Hon var tvungen att använda Google Maps för hon har inte det bästa lokalsinnet. Shosanna är lite sen; hon var tvungen att smita ut då hon har utegångsförbud efter sitt "spratt".
Kelly är nervös över vad Arito ska hitta på. Varför ska de ses just vid det här dagiset? Vad har Arito på gång?
"Heej, jag är tillbaka!" säger Shosanna och svävar till sin BFF forever. Töserna kramas och gör kakmonsterdansen.
Klockan är 11.03, konstaterar Kelly. Arito är sen. Shosanna är nervös. "Jag är rädd..tänk om det var Arito som körde på Christoph. Undrar vad han gör med oss" säger hon.
"Jag tror inte han kommer dräpa oss, bara leka lite" säger Kelly för att lugna ner den franska tösen.
"Hello, little girls! Hello little ones! The joker is here! Aaaargh!" Aritos hövve sticker fram bakom knuten på dagishuset. Töserna hoppar till av rädsla och Arito ler nöjt.
"So, I was thinking; why have a roof if you won't jump from it?"
Vad menar han? Att han ska hoppa? Töserna är förvirrade.
Arito ler stort. "Kelly, You're first!"
"Det är livsfarligt, jag vägrar" morrar Kelly. Shosanna börjar gräta. "Det här är barnamord!" Arito bara skrattar ondsint.
"Thats What makes it so hilarious! Come on little girl, up the roof you go!" Kelly sväljer och med darriga ben klättrar hon uppför stuprännan. Shosanna morrar mot Arito som ignorerar henne. När Kelly är uppe på taket får hon höjdskräck och börjar gräta. Vad vill Arito att hon ska göra? Han kan ju inte begära att hon ska hoppa?
"Klättra ner!" skriker Shosanna i all sin grät.
Arito suckar och himlar med ögonen. "Do you really think I would make her jump? I just like to see you guys get scared."
"Du är ju fan en psykopatjävel!" morrar Shosanna. Arito ler stolt, som om de var en komplimang.
"Thats a bingo!" Säger han bara nöjt. "Kelly, get down! It was a prank" tillägger han och dabar. Kelly förstår knappt vad som händer, vad är det för fel på den här killen?
Arito ler när han ser att Shosanna grätar.
"Why so sad? Its only a joke! Laugh!"
"Du mördade Christoph och tog hans lik! Jag vet att det var du!" Skriker hon i all grät. Arito låtsas bli förnärmad och sätter armarna i kors över sina manboobs.
"You have no evidence...and if you keep talking like that you will be the next!"
"Är det ett hot?" undrar Shosanna. Arito böjer sig fram mot tösen och viskar, på svenska den här gången:
"If you want it to be."Shosanna får skäll av sin far, Quentin, för att hon smet ut trots sitt utegångsförbud. Han är väldigt brysk och lyssnar inte på henne när hon berättar varför hon bröt reglerna.
"Men du förstår icke! Arito är en farlig man!" säger hon gång på gång men Quentin bara fnyser.
"Vad har det tagit åt dig? Du ljuger och ljuger, och dessutom spelar du spratt. Jag känner inte igen dig!"Arito har haft en härlig tid med sina nya lekkamrater, men snart är det dags för den slutgiltiga leken. Operation Schule. Han ser så mycket fram emot det, han drömmer om det på nätterna och tänker på det när han vaknar. Äntligen ska han bli kvitt Shosanna som tror hon kan bete sig hur hon vill. Och Kelly...så naiv! Henne ska det bli skönt att slippa.
Det kliar i Aritos fingrar, han har tråkigt och vill dräpa någon. Men vem? Han har en dödslista på sitt skrivbord och han ler slugt när han ser på den...Nästa dag i skolan är det konstig stämning. Polisbilar är överallt, och ett tv team står utanför och pratar med rektorn. Kelly och Shosanna förstår inte vad som händer. Melker kommer svävande mot dem.
"Varför är det polisbilar överallt?" Undrar Shosanna. Melker spärrar upp ögonen.
"Har ni inte hört? Matteläraren är dräpt!"Milda Matilda! Matteläraren är dräpt! Men varför? Och var det Arito som utförde mordet? Läs vidare!
CZYTASZ
Shosanna & Kelly
Literatura KobiecaShosanna och Kelly är två helt vanliga flickor som går i samma klass. En dag kommer det en ny kille till klassen Arito, han är snäll till en början, men skenet kan bedra...