Feminist sözler

507 19 17
                                    


Kızlar kot pantolon ve bot giyip saçlarını kısacık kestirebilirler çünkü erkek olmakta hiçbir sakınca yok. Ama bir erkek için kız gibi görünmek aşağılayıcı çünkü sizler kız olmanın aşağılayıcı olduğunu düşünüyorsunuz.
Madonna



Kendi bedenine sahip olmayan ve bedenini kontrol edemeyen bir kadın özgür değildir. Ve hiçbir kadın bilinçli olarak anne olup olmamayı seçene kadar kendine özgürüm dememelidir. Margaret Sanger



Bir kadın olarak benim bir ülkem yok. Kadın olarak benim ülkem tüm dünya.
Virginia Woolf



Çiçeklerimizi koparabilirsiniz ama baharın gelişini engelleyemezsiniz.
Frida Kahlo



Pakistan'da okula gitmemiz yasakken eğitimin kadının en büyük güç olduğunu fark ettim. Teröristler eğitimden bu yüzden korkarlar.
Malala Yousafzay



Toplumda aşkın dışındaki bütün ilişkilerde cinsiyet ayrımının ortadan kalktığını görmek istiyorum.
Mary Wollstonecraft



Neden ne tür bir kadın olduğunu seçmek zorundasın? Neden kendini herhangi bir şeyle sınıflandırmak zorundasın?
Beyonce



Tanıştığım her erkek beni korumak istiyor, neyden korumak istediklerini anlamıyorum.
Mae West



Kadınların erkek korumasına ihtiyacı yoktur ama kendini korumayı öğrenmeye ihtiyacı vardır.
Susan B. Anthony



Bence feminizm gerekli çünkü sokakta yürürken arkamı kollamak zorunda kalmak istemiyorum.



Kadın gibi değil erkek gibi yaşadım. Canım ne istiyorsa onu yaptım, kendimi geçindirecek kadar para kazandım ve yalnız kalmaktan korkmadım.
Katharine Hepburn



Kadınlardan yalnızca birer hanımefendi gibi bahsetmenizden, onların aslında rasyonel varlıklar olduğunu anlamamanızdan nefret ediyorum. Hiçbirimiz hayatlarımız boyunca sakin sularda yüzmek istemeyiz.
Jane Austen



Ben de evde oturup kurabiye ve çay yapabilirdim ama mesleğimi yapmayı seçtim. Bu şekilde eşimden daha önce toplumsal hayatta rol aldım.
Hillary Clinton



Erkeklerin çok kıymetli olduklarına emin oldukları toplumlarda kadınlara sadece tolere ediliyor ama kadınlar yine de değerlendiriliyor.
Aung San Suu Kyi



Bana vahşi ve tehlikeli bir kadın olduğumu söylediler. Ben gerçekleri söylüyorum. Gerçekler de vahşi ve tehlikeli.
Nawal El Saadawi



Çinliler zıplasa deprem, kadınlar zıplasa devrim olur.



Hayatının kadını olamam çünkü ben kendi hayatımın kadınıyım.


Feminist size bağıran mutsuz insan anlamına mı, kadınların insan olduğuna inanan kişi anlamına mı geliyor? Bence ikincisi, bu sebeple ben de feministim.
Margaret Atwood



Siz inanmayın, bir gün değişir elbet güneşe ve penise tapan rüzgarın yönü.



Kendinizle uzlaşmaya çalışmayın. Neyiniz varsa osunuz.
Janis Joplin

Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: Jul 01, 2019 ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

FeminizmHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin