Suasana bilik audi tu bising. Sekumpulan budak ii lelaki tengah jamming dekat situ. Kedengaran ade suara ii merdu tengah menyanyi. Jeng jeng jeng
I'm bullet proof
Nothing to lose
Far away far away
Ricochet you take your aim
Far away far away
Shoot me down
But I won't fall
Iam titanium
Shoot me down
But I won't fall
I am titaniumTitanium by sia version lelaki. Yang lain hanya bertepuk tangan. Untuk pengetahuan korang bilik audi ni memang khas untuk pelajar yang bersuara sedap tapi tak mahu dikenali tapi serasa nak menyanyi. Jadi sebagai penyanyi misteri mereka boleh masuk ke dalam bilik audi ni. Sebab kelengkapan semua cukup.
Tapi kalau dah tahu suara tu tak sedap. Tak payahlah korang nak masuk. Silap ii baldi isi telur busuk dah siap sedia nak mendajjal korang
"Piwittt, Caya lah kau Haq. Suara tak berubah. Sedap senantiasa".
"Jangan nak bodek sangat lah kau Lan. Ingat aku tak tahu nak suruh aku belanja makan lah tu". Fadlan tunjuk sengih. Angkat tangan tanda surrender.
"Tahu je niat aku. Kehkehkeh". Ulhaq tumbuk bahu Fadlan. Alah gaya macam tumbuk acah ii je.
"Tahu membodek je. Ape guna duit banyak tak guna". Bebel Akid pulak.
"Tapi kalau dapat, aku pun nak gak". Sengih Akid sambil menggosok tangan. Macam orang jahat dalam drama tu la"Mangkrok punya samdol. Dua kali lima je". Geleng si kembar. Luthdie Ammar gelak. Ha Ha Ha Ha. Kembarnya tengok je
"Sepuluh". Jawab luthfie Ammar. Semua pandang dia.
"Hambar bodo". Muka Ulhaq creepy
"Buu Macha buu". Muka Akid mintak penampar bangla
"Mahangkok hayun punya fie". Muka Fadlan tengah gersang. What gersang? Hahahaha
"Menangis adik aku. Sorang ii aku sparring". Sengih luthdie. "Tapi ape kesah bahan je lah kahkahkah". Dia gelak tak mengcover
"Semua macam si..". Luthdie sekeh kepala luthfie.
"Haa mencarut mencarut. Aku abang kau tau. Tak guna punya adik". Ha ambik kau disekeh nya lagi. Yang lain tengok tak kesian pun.
"Kau keluar 2 minit awal je. Kalau aku tahu kau nak keluar dulu dah lama aku tarik kau ke belakang biar aku keluar dulu dari perut mama". Sambil tangan naik menggosok kepala yang disekeh. Dia Jeling kat luthdie. Alahai dah macam anak dara bila geram.
Tapi nak buat macam mana tu lah nama nya kekuasaan Allah. Ciptaan dia dan takdir dia beri semua kita kena patuh. Kagum dengan ciptaan nya. Boleh kembar dua. Kembar tiga. Kembar empat. Kembar lima. Kembar melekat. Kembar satu hati. Manusia boleh buat? Author nak tanya ni.
Luthdie gelak je. Sesekali buli kembar sendiri. Seronok. Luthfie terus senyum.
"Aku belanja korang makan nak?". Sengih luthfie
"Uuuuuyaiii fie, tu yang aku nak dengar tu. Save money aku". Ulhaq cium duit dia sendiri seraya memasukkan ke dalam poket seluar slack.
"Bongok ah kau Haq, dengar nak belanja save money aku. Kepalaotak 😂". Akid gelak. Tak semengah perangai. Fadlan masih ketuk ii drum lepaskan bosan. Terus dia duduk.
"Kita dah lame kenal. Lima tahun dah dari form 1 sampai form 5. Tahun ni spm dah pun. Kecuali Akid. Aku kenal dia dari aku sekolah rendah lagi. Sedih kalau berpisah". Ujar Fadlan buatkan semua terdiam. Yelah semua tengah gelak sampai nak terburai isi perut tetiba di ingatkan soal exam. Otak mana tidak stress?
"Bab spm janganlah sebut. Kita ade 8 bulan lagi. So enjoy. Kita takkan berpisah percaya lah cakap aku ni". Suara luthfie kedengaran serious. Tak memain macam tadi. Dia betulkan cermin mata. Luthfie ni bukan nya rabun sangat tapi dah nama pun tua. Kena lah pakai cermin mata.
YOU ARE READING
Queen School
Teen FictionHasya Nadhrah kepalabatu + degil + Syed Ulhaq Daniyal kepalabatu + mulut puaka Sekolah Meletop kebabom 💥 pening kepala nak hadap dua orang ni. Berkecai asrama mungkin ❌ WARNING❌ Note ; There are texting scen...