Four

10 1 0
                                    

Aku hembuskan nafas. Baru lepas siap isi borang untuk daftar kokurikulum aku. Jem kepala otak aku memikirkan nasib di tempat baru. Nak berbual Bella dah tidur. Aku lihat jam. Baru pukul 9 suku. Mungkin dia penat uruskan hal disiplin. Aku ambil masa nak berfikir. Sama ada aku nak keluar hirup angin malam atau terperap dalam bilik. Okay aku nak keluar.

Aku buka langkah dan capai sandle aku. Ramai gak dekat luar tengah study group. Jadi aku ambil keputusan aku nak jalan ii. Block asrama puteri tak jauh dari block asrama putera. Boleh dengar suara Dorang memekik melolong panggil member yang curi seluar diaorang waktu dalam toilet. Lepas hajat Kut?

Aku jalan sampai lah aku sampai dekat satu tembok. Dimana tembok ni memisahkan kawasan parking warden asrama putera. Dengan tempat aku tengah berdiri. Jadi pendek kata ni kawasan baik punya. Aku pun duduk dekat atas tembok tu. Tak lupa juga aku keluarkan air kotak Milo dari poket sweater aku.

Ah nikmatnya dapat teguk air. Aku letak air kotak Milo tu kat tepi. Aku pun mula berangan fikir masa depan. Tangan aku nak mencapai air. Peliknya tangan aku tak terasa lansung kotak tu. Mana pulak dia pergi. Bila kotak tu tumbuh kaki?

Aku pun mula cari kot kot jatuh time aku tengah menguap ke apa ke. Takde pulak. Tapi rasanya memang sini je aku letak. Ke aku buang?

"Ehem..". Dehem satu suara. Betul ii di belakang aku. Aku telan liur.

Ya Allah jembalang mana kat belakang aku ni. Selamatkan lah aku ya Allah.

Aku pusing kan kepala aku. Jelas aku nampak satu lembaga lengkap berjersey dan seluar track. Aku rasa aku nak lari je sekarang ni. Kepala dia aku tak nampak aku takut Gile buatnya tu hantu yang time mati dia pakai jersey sampai ke sini dia berjersey. Tak ke mampus aku?

"Ehemmm ehemmm. Tak nak pandang ke". Dia bercakap pulakk. tadi berdehem ni bercakap pulak tu. Aku pun dengan muka cuak habis sambil dalam hati tak henti ii baca ayat kursi aku pusing menghadap 'makhluk' ni. Aku buka sebelah mata aku. Lahh.

"Awak ke?".

"Yelah abistu ni siapa pula? Hantu? Jenglot?".

"Kus semangat, ingatkan hantu jersey mana tadi". Ketua pengawas tu rupanya.

"Kurang asam. Aku punya handsome punya wangi kau kata aku hantu? Haha bagus juga aku hantu jersey handsome kau hantu adidas ketot". Lah dia marah aku pulak. Siap hantukan aku pulak hantu ni.

"Eh saya cakap elok ii je awak nak hantu hantu kan saya kenapa?".

"Dah kau tu tak reti hormat aku".

"Eh kau siapa pulak aku nak hormat". Dia guna kau aku. Kita pun naik lah sekali.

"Bakal suami kau". Ulhaq kirimkan senyum

"Hackkkkkkssstuihhhh tak layak lah. Kau datang tanpa salam. Hah dengan Milo aku kau cekau apa masalah?". Aku aim je air Milo tu. Kat tangan dia. Siap dia acah minum nak bagi aku sakit hati. Ikut hati aku ni. Hidung mancung dia tu aku tumbuk kasi patah seribu.

"Ieee kau tak geli ke share minuman stranger?".

"Share Gan future wife what's wrong? Lagipun ini dinamakan first kiss".

First kiss tengkorak lu.

"So kau ambil jelah aku ada banyak lah. Kalau nak aku boleh sedekah kan lagi".

Aku terus turun dari tembok batu ni. Menghadap dia dengan muka Taiko aku. Lu langsi lu mati.
Kahkahkah. Ingat aku takut.

"Nah ambil balik lah aku tak minum pun". Dia hulur balik kat aku. Aku tayang muka geli.

"Simpan jelah aku tak nak".

Terus aku blah. Dari jauh dengar dia jerit.

"Budak baru ! Nanti aku ganti woi". Aku buat pekak je. Berbakul bakul aku maki dia dalam hati. Aku tarik nafas. Baru nak relax ade mengganggu. Aku bagi penampor baru tahu.

Ulhaqpov

"Budak baru ! Nanti aku ganti woi". Aku sengih je tengok budak baru tu. Comel betul. Dia terus blah. Seronok kacau dia. Dari dalam dm aku usyar dia. Kotak Milo dia yang aku pegang aku sedut sampai habis. Aku tak pernah share minum Gan perempuan. Baru first time.

Nur Hasya Nadhrah. Sedap nama dia. Garang jugak dia Gan lelaki. Takpe esok kita tengok garang mana.

Niat dihati nak tolong je tadi. Mana tau budak kelas aku ke. Esok kalau dalam kelas boleh lah minta tiru kalau tak siap kerja. Last last budak baru tu. Berhihuhihu lah aku dapat rezeki. Saja je aku dehem. Ingat nak acah budiman. Macam "hey Miss air kotak u jatuh". Aku pun hulur lah kotak tu balik. Tapi at last kena sembur. Hahaha.

Bukan aku marah betul betul pun pasal hantu tu. Saja cari modal ajak gaduh. Takpe lah esok aku beli ganti air dia yang ni. Kesian tengok muka merah ii dia.

Mana tahu rezeki aku dapat dia jadi wife betul ii. Aku pun dah lama kesepian.

Aku ni bukan jahat mana. Tapi jahat sangat ii. Nama je ketua pelajar tapi aku lah yang menjahanamkan kan pelajar. Syaitan bertanduk 😈

Tangan aku seluk ke dalam poket track. Cuaca makin sejuk baru lepas hujan. Aku terus masuk dalam. Tunggu aku ya Nadhrah.


+++++





Sorry cik bunga lambat hapdet susah sikit sebab takde idea . So nak slow update no sorry ya 🙇

Queen SchoolWhere stories live. Discover now