Three

17 1 0
                                    

"Semua dah ambil makanan?". Soal satu suara.

Bergema satu dewan. "Dah".

"Okay baca doa makan". Dan dia baca doa makan sementara kami aminkan. Aku tak tahu. Ade rasa pelik yang menjalar bila aku nampak dia.

Ku lihat dia duduk dan sambung berborak dengan orang sebelah, tapi orang sebelah tu tak focus. Mata orang sebelah tu asyik tengok aku je. Dia kenyit mata kat aku. Ha kan dah cakap. Aku yang nampak terus gelak vibrate. Manakala orang yang dia tengah berborak tu terus pandang ke sini. Terus terhenti gelak aku sebab dia pandang aku. Lama.

Aku alihkan pandangan dan berbual dengan Bella, ape yang aku rasakan sekarang aku tepis jauh ii. Aku dapat rasa kan dia sedang tengok tempat aku. Aku alihkan pandangan dari meja tu.

Shit dia nampak aku. Terus aku bangun pergi ke meja buffet nak ambil buah. Ada orang menghala ke arah sini. Aku yang nampak dia terus senyum lebar. Alahai handsome nya kau.

"Lainkali jangan pandang meja kitaorang lagi. Sana ramai penyamun". Si dia bagi amaran. Manakala orang sebelah dia mengangguk.

Aku buat muka jem.

"Kedekut lah angah ni. Ishhh". Pura pura merajuk. Aku dengar angah mengeluh.

"Sya bukan angah tak bagi. Tapi this is for safety. Kata tak mahu orang lain tahu status Hasya. Lainlah Hasya nak angah Gan abang fie bagitau. Nak ke". Ugut Luthdie. Manakala Luthfie menyeringai macam penjenayah tak dapat kokain sehari.

"Tah Sya ni. Kalau kantoi Sya jangan salah kan abang fie Gan angah tau".

Aku cebik. Dah lah handsome kenapa tak boleh pandang? HAHAHAHA sorry aku tamak. Aku nak semua. *Gelak jahat*

"Okay ii Sya pandang tadi tanpa sengaja. Cuma nak tengok sapa dia orang yang menjadi kegilaan ramai ni".

"Pandang kat rumah tak cukup?".

"Never enough for me".

Angah Gan abang fie gulung kan senyuman. Nampak sangat gedik.

"Hahahaha apa apa jelah Sya. Tapi jangan pandang lagi meja kitaorang. Ramai pandang Sya tadi". Luthdie mengambil buah di masukkan ke dalam pinggan.

"Angah boleh Sya tanya satu soalan?".

"U did it just now".

"Okay two question?".

"Already do".

"Angahhhhhhh!".

Angah gelak je. Dia angguk means dia bagi aku tanya soalan.

"Kenapa lelaki kat sini semua nya handsome belaka". Aku gelak tengok muka cemberut angah. Terus aku ambil langkah kebelakang. Abang fie buat isyarat macam nak cakap. 'we watch you senorita'.

Aku buat gaya ai ai chipp. Nak pengsan aku kalau bergurau lama ii dengan dia orang.

Diaorang pun terus blah lepas ambil buah. Aku pun sambil jalan aku suapkan buah dalam mulut sedang sedang besar aku. Tanpa aku sedari ade satu group yang tak jauh dari aku tengah mengumpat aku.

"Kau tengok budak baru tu. Tak malu ke rapat ii dengan Diaorang. Saja lah tu menggelitis dekat diaorang. Heeee menyampah nya aku!". Marah sorang dalam group tu.

"Relax lah Talita, hari masih panjang ape dia buat kita boleh balas". Simbah api

"Kau boleh lah cakap relax Farina, kau tak takut ke dia rampas Luthdie kau? Hah kau Alyssa boleh ke kau relax dia rampas Luthfie kau". Talita beri rencah.

"Aku, kau tak nak sebut?". Sergah Ara.

"Kau nak ke dia rampas Akid? Kau sanggup ke?".

Terdiam Ara. Even dah lama dia dengan Akid breakup tapi dia belum cepat moveon. Terngiang ngiang lagi apa yang Akid sembur pada dia. Dia tak cantik. Akid cuma game dia. Rasa dendam menyirap dalam hati. Kalau Akid di depan nya dah lama disimbah asid.

'kau tunggu akid'

Queen SchoolWhere stories live. Discover now