Olga's 80 års lag!

508 20 5
                                    

Det var tidlig lørdag morgen. Klokken tikket sakte mot halv åtte. Olga satt ved bordet sitt og spiste frokost. Idag hadde Gro og søstera til Olga planlagt 80 års lag for henne. Olga var ikke så veldig glad i sånne familiefester, hun likte bedre pensjonistmøter og sånne ting, men siden søsteren og Gro hadde lagt så mye arbeid i dette måtte hun møte opp. Den nærmeste slekta skulle komme + noen nære venner av Olga. Noe dere kanskje ikke viste om Olga var at hun hadde både en datter og en sønn, men hun hadde ikke mye kontakt med dem. Hun var litt usikker på om de ville komme i dag siden det var litt kleint stemining mellom dem, men Gro hadde sagt at de sa de skulle komme. Datteren til Olga hadde to søte, små barn, og sønnen hadde en datter på 8år. Olga ville gjerne møte de, men hun var så usikker på om de ville se på henne som bestemor eller bare en slektning....

Olga bestemte seg for å finne ut hva hun skulle ha på seg. Hun hadde så mye å velge i og hun klarte aldri å bestemme seg! Olga pleide å bruke mange timer bare på å finne et enkelt antrekk. Etter en stund fant Olga noe hun syntes var ganske OK. Så hun bestemte seg for å legge klærene på sengen. Hun gadd ikke kle på seg helt enda siden det ikke startet før klokken tolv.

Klokken nærmet seg ni og Olga begynte å bli veldig rastløs! Hun grugledet seg veldig mye! Hun gledet seg veldig mye til kakene og den gode maten som ville bli servert. Olga bare virret rundt i huset. Siden det var så lenge til bestemte Olga seg for å gå en liten tur rundt i gatene, men da Olga kom nesten ut av døra fikk hun en følelse på at hun ikke orket dette akkuratt nå. Olga tok av seg skoene igjen og satt seg i stolen og skrudde på TVen. På TVen var det God Morgen Norge. Hun syns det var gøy å se på nyhetene som de tok opp og alt som skjedde rundt i verden.

Klokken nærmet seg halv elleve nå og Olga bestemte seg for å kle på seg. Mannen til Gro, Jostein, kom for å hente henne kvart over elleve så det var best å være klar til da. Olga tok på seg klærene og gikk inn på badet. Der kammet hun håret og ordnet seg litt i ansiktet. Når Olga var på vei ut i stuen igjen ringte det på døra. Hun snudde rundt og gikk mot døra, på vei mot døra snublet hun litt i skoene så hun ga fra seg en merkelig lyd. Olga merket at hun rødmet litt, men åpnet døra. Utenfor sto Jostein i en fin, svart dress.

- Er du klar, Olga? smilte Jostein.

- jaja skal bare finne veska mi, smilte Olga tilbake.

Da de kom frem var det masse folk. Olga kjente et smil som vokste seg stort over munnen hennes. Olga gikk inn og der sto det mange folk som tok henne imot med åpne armer. Til og med barnene hennes og barnebarnene ga henne klemmer. Olga følte at dette kom til å bli en herlig dag!

Når alle hadde satt seg ved bordet holdt Gro, søsteren og mange flere taler for Olga. Gjennom talene både lo og gråt Olga. Hun hadde det så veldig bra akkurat nå! Dagen gikk sin gang med kaker, masse mat, kaffe, snakking og musikk! Olga ville at dette aldri skulle ta slutt.......

---------------

Heisann folk som fortsatt liker å følge med på denne lille historien! 😄 Tusen takk for alle som støtter meg! Jeg er veldig takknemlig! Dere må bare legge igjen kommentarer og vote om dere likte det😄 og om dere har noen forslag til hva Olga skal gjøre kan dere bare skrive en kommentar eller skrive til meg i innboksen! 😊 Om det tar altfor lang tid før det kommer en ny historie må dere virkelig sende meg en melding! Det er det som gir meg motivasjon! 😊 og beklager om det er skrive feil, vanligvis pleier jeg å sjekke litt igjen skrivefeil, men dette ble skrevet på iPad så det var litt vanskelig, men håper det går bra!😊 ha en fin helg!😄

Olgas eventyrWhere stories live. Discover now