Echte liefde

76 6 2
                                    

wat spullen, want de verhuiswagen was eerder aangekomen dan wij. Het is echt veel groter dan het vorige huis. Als we de eerste verdieping bekeken hebben lopen we de trap op naar boven. Mama wijst we de kamer aan wat mijn slaapkamer wordt. Als ik naar binnen loop kan ik mijn ogen weer niet geloven! Mama heeft toen ze Jonas ging bellen, gezegd dat hij mijn kamer moest inrichten! Jonas woont namelijk 15 minuten vanaf ons nieuwe huis vandaan. In de kamer staat mijn bed met daarop mijn paarden dekbed overtrek en mijn bureau staat er al in, ook liggen er wat spullen op mijn bureau, ik wil bekijken wat er allemaal op ligt maar dan hoor ik mama roepen dat ik moet komen. Ik loop naar beneden en kijk waar mama is. Als ik haar heb gevonden zegt ze dat ze even wat moet overleggen. We gaan aan een tafel zitten die buiten in de tuin staat. Terwijl de verhuismannen langs ons lopen met allemaal dozen en spullen, zijn wij aan het praten. En rara waarover? Over Moonlight! ''Je weet dat ik eigenlijk de boerderij wou gaan omtoveren tot een bed en breakfust, maar omdat ik zie wat voor een klik jij en Moonlight hebben, heb ik toch besloten om het te laten zo het nu is.'' Met grote ogen kijken ik mama aan. En dan geef ik haar een grote knuffel en een dikke kus! ''Dankjewel mam!'' Ik loop naar de stal van Moonlight. ''Moonlight je mag blijven!!'' roep ik. ''Eeh Tessa kom eens!'' roept mama. Ik loop weer terug naar de tafel. ''Ik heb niet gezegd dat je Moonlight mag houden...misschien is hij wel van iemand en is die hem nu al heel lang kwijt!'' ''Nou dat denk ik niet want dan hadden we toch wel posters ergens zien hangen ofzo.'' Zeg ik. ''We gaan hem op facebook zetten en als er niemand reageert dan mag je hem houden, want eerlijk gezegd denk ik ook dat het een wild paard is, maar ja je weet maar nooit.''

Een week later

Nog steeds heeft er niemand gereageerd op het bericht van Moonlight. Veel mensen zeggen dat we hem moeten houden en dat ze zien dat Moonlight en ik een echte klik hebben. Moonlight staat al een week lekker op een groot weiland dat ook bij de boerderij hoort. Iedere dag heb ik hem lekker gepoetst en steeds ging het al ietsje beter, als nog vind hij het moeilijk om stil te staan als hij vast zit, dus meestal poets ik hem gewoon lekker in zijn stal of wei terwijl hij los staat. Mama en ik zijn deze week druk bezig geweest met het inrichten van het huis, vandaag is het huis vrijwel helemaal klaar, alle meubels staan erin en mama is ook al begonnen met het verven van de muren. Gisteren heb ik samen met Jonas heel veel balen hooi gekocht voor Moonlight ook ben ik lekker wezen shoppen voor hem. Vandaag ga ik voor het eerst op buitenirt! Ik ga lekker zonder zadel omdat hij een zadel nog niet kent. Ook heb ik een bitloos hoofdstel voor hem gekocht omdat ik denk dat het een wild paard is, lijkt het me fijner voor hem dat hij geen bitje in hoeft. Ook heb ik deze week met hem geoefend om een halster om te hebben. Hij vond het aan het begin heel spannend maar sinds eergisteren ging het eigenlijk heel erg goed! Ik haal Moonlight uit de wei en zet hem in zijn stal. Dan poets ik hem even snel en schuif daarna voorzichtig het hoofdstel over zijn oren. Tot nu toe gaat het goed, maar zodra ik de riempjes vast maak, schiet hij er ineens vandoor! Ik besluit om gewoon lekker zonder iets te gaan rijden. Ik pak een touw en bind het om zijn nek. Dan spring ik op hem en draaf de stal uit. De buitenrit gaat super goed! Hij luistert goed op mijn benen en hij stopt wanneer ik zeg dat die moet stoppen. Als ik thuis kom vertel ik tegen mama dat de buitenrit super goed ging! Mama antwoordt ''Jij en Moonlight zijn echte liefde!''

Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: Oct 08, 2018 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

Verborgen liefdeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu