bab 6

665 8 4
                                    

Harris membuka pintu penthousenya. Sungguh mewah dan menakjubkan . Mataku berkeliaran memerhati keadaan rumah . Cukup cantik mewah . Tona warnanya juga menenangkan. Dapatku tahu bahawa Harris menyukai keadaan yang tenang . Keinginan nya sama dengan Ku . Menginginkan ketenangan . Bezanya aku takla cerewet . Aku yakin aku mempunyai sikap yang sabar .

"Aku nak tunjuk bilik " ujar Harris dan aku terfikir..

" em awak " Harris memandang ,baru sahaja dia ingin memanjat tangga .

" saya minta maaf saya tak boleh jadi isteri sepenuhnya "

" hm memangla kan aku kata kau isteri separuh masa aku " Harris mula ingin melangkah tapi terhenti saat aku memandangnya kembali.

" maksud saya tanggungjawab saya "

" banyak tanggungjawab kau ,yang mane satu ?" Harris bercakap di balik dinding tangga.

" ala tanggungjawab yang tu la "

" yang mana kau jangan buang masa aku boleh tak "baru aku teringat Harris bukan penyabar . Oh aku perlu bercakap terus terang sahaja la . Kalau aku dimarahnya nanti macam mane .

" tanggungjawab melayan awak " ujarku perlahan tetapi aku pasti dia mendengar.

Lama Harris diam lalu terdengar dia ketawa halus. " aku pon tak ingin nak tidur dengan kau peluk pon tak apalagi nak tengok badan kau. " ini benar benar mnggores hati Ku dengan kata katanya. Sedih ,hina sangat ke aku. Jijik sangat ke . Yela aku tak setaraf dengan dia kan . Manalah dia nak . Namun tanpa aku sedari air mata aku mengalir di pipi. Cepat aku kesat lalu aku mengikuti nya menaiki tangga . setibanya di atas. Ada 4 pintu bilik .

" kau boleh pilih bilik mana mana yang kau nak ,kecuali bilik aku "

"Yela saya faham ,saya tak ingin pon nak tido sebilik dengan awak "Harris menghempas pintu bilik nya dengan kuat membuatkan bahu Ku terhinjut .

' aku salah cakap ke ? Ke dia marah aku taknak tido dengan dia ? Dia jugak yang jijik dengan aku . hm pelik' aku memilih bilik yang berhadapan dengan biliknya . Takut jugak malam malam nanti. Yela pertama kali tinggal rumah ni . Tah ada hantu ke siapa tahu. Lagipula sebelum ini bila dirumah aku ditemankan ibu atau ayah atau kedua dua nya .

Aku menutup pintu bilik lalu berjalan menuju ke katil. Hm boleh tahan besar jugak la. Best nya dapat bilik warna hijau. Cantik . Almari besar wah muat sangat ni aku nak isi segunung baju.

Aku menghempaskan badan ke atas tilam katil. Tangan Ku gepa gepa kan keatas Dan ke bawah seperti berbaring di atas salji . Berguling guling aku di atas katil . ' hm bestnya lahai '  dapat pon baring kat atas katil. Kesian semalam aku kene baring kat atas sofa.

Flashback

"Awak saya nak baring mana?" Kataku sebaik sahaja melihat harris sedang menepuk nepuk bantalnya untuk baring.

Dia berpusing ke arahku " kau tido la kat sofa tu. Katil ni aku punya . Kang kau baring Kotor ke busuk nanti ." sahaja saje Harris melontarkan kata kata nya tanpa menjaga perasaan orang .

Aku malas mahu menjawab . Baring sahaja la ,mata memang dah ngantuk sangat ni .

End flashback.

Aku bangun dari pembaringan . Berjalan ke arah cermin. Shawl yang sejak tadi terlilit di kepala kubuka . Bagasi beg baju berwarna merah itu Ku tarik dan diletakkan di atas katil .

" MISI MENGEMAS DAN MENYUSUN!"

Baju baju kulipat lalu dimasukkan ke dalam almari pakaian . Barang makeup juga kususun elok di atas meja solek. Buku buku belajar serta pakaian sekolah telah Ku gantung dan siap gosok . Huh penat nya .

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Oct 08, 2018 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

isteri separuh masaWhere stories live. Discover now