Ilse
Ik kijk JB vragend en doordringend aan. 'Yori is ziek en het is nog niet zeker of ze over twee weken beter is,' vertelt hij en ik slik. Yori is onze nieuwste bandlid en ik ken haar al een paar jaar, dus ook voordat ze bij ons in de band terecht kwam. We zijn goede vriendinnen en ik zou haar echt niet meer willen missen. 'Wat is er met haar aan de hand?' vraagt Bart en JB wend zich tot hem. 'Een ernstige keelontsteking. Ze is haar stem kwijt,' zegt hij en ik kijk naar Bart. 'We moeten er rekening mee kunnen houden dat ze over twee weken weer kan zingen, toch?' vraag ik zacht en Bart knikt. 'Ja,' zegt hij en JB wend zich tot mij. 'Laten we beginnen met de liedjes,' zegt hij en ik knik.
We nemen met z'n drieën de liedjes door en rond half zes 's avonds zijn we hiermee klaar. Ik ben echt kapot. We hebben de hele dag gewerkt aan de twintig liedjes die we zullen spelen op het concert over twee weken. Nu ik al onze oude en nieuwe liedjes weer hoor heb ik er nog meer zin in. Het is een paar jaar geleden dat ik alleen op het podium heb gestaan... Met de Common Linnets was het echt heel erg leuk en onze vriendschap zal ook nooit meer verdwijnen, maar ik ben er aan toe om weer alleen op het podium te staan.
'Wat wil je eten straks?' vraagt Bart als we thuis zijn en ik op de bank ben gaan zitten. 'Maakt me niet zoveel uit... Iets simpels is prima,' glimlach ik en mijn gedachten dwalen af naar Caitlyn, mijn zestienjarige dochter... Bart loopt naar de keuken toe en begint met het maken van tosti's. Het is iets simpels, maar ik ben er gek op. Na tien minuten komt Bart naar mij toegelopen met twee borden, met daarop twee tosti's, in zijn handen. Eén van de borden geeft hij aan mij. 'Dankje,' zeg ik met een lieve glimlach en ik begin met eten. Nu pas merk ik hoeveel honger ik eigenlijk heb.
Als Bart na een halfuurtje de vaatwasser in heeft geruimd komt hij naast mij op de bank zitten. Ik ga liggen op de bank en laat mijn hoofd op zijn schoot rusten. Bart glimlacht en slaat zijn arm om mij heen. 'Ik hou van je, Ils,' fluistert hij en ik glimlach. 'Ik ook van jou.' Ik sluit mijn ogen en door de vermoeidheid val ik niet veel later in slaap.
JE LEEST
Heartbeat (Ilse de Lange)
FanfictionZestien jaar geleden, toen Ilse negentien jaar was, is ze bevallen van een dochter. Ilse was te jong, vond ze zelf, maar haar ouders vonden dat ook. Haar vriend van zestien jaar geleden heeft haar dochtertje meegenomen net na haar bevalling. Nu zest...