Kembali ke bandar

49 2 1
                                    

Di rumah sewa Mila dan Rissa..Sewaktu Rissa sudah pulang..

Mila:Rissa!!Selamat pulang!!(gembira)

Rissa:Terima kasih,Mila..Aku nak pergi bilik ni..Lepas Maghrib karang,aku nak masakan kau makanan kesukaan kau..(ade sesuatu)

Mila:Wah..Aikk?Kenape pulak kau tetibe jek rajin nak masak...(belum habis lagi ayat)

Rissa:Nanti lah kite borak..Aku naik dulu,my BFF!!

Mila:Mm..Ade sesuatu yag tak kena ni(masih tertanye-tanye)

Di ruang tamu selepas makan masakan Rissa

Rissa:Alhamdulillah..Sedap tak masakan aku tadi?

Mila:Kau masak selalu sedap..

Rissa:(tersengeh-sengeh)

Mila:Sebenarnye kau nak bodek aku kan?Kau ingat aku tak tahu ke?Kau kan BFF aku..Kite dah kawan 20 tahun..

Rissa:Hehe..Macam tahu-tahu jek..

Mila:Kau nak aku tolong ape?

Rissa:Tolong aku cari kerja..Aku dah nak bosan duduk kat rumah ni..Dah macam burung,asyik kene kurung jek dalam sangkar..

Mila:Ouhh..Ingatkan apelah tadi..No problem,my BFF!!

Esok pagi..Mila mendapat satu tawaran pekerjaan yang sesuai untuk Rissa semasa dia dalam perjalanan untuk ke tempat kerjanya..

TAWARAN PEKERJAAN

Mila:Eh?Tawaran pekerjaan lah..Sesuai untuk Rissa ni.Balik ni kene bagitau die..Yes!Yes!(teruja)

Sampai ke rumah dengan perasaan teruja untuk memberitahu Rissa tentang berita gembira itu..

Mila:Assalamualaikum!!Rissa!!Rissa!!

Rissa:Waalaikumussalam..Kenape terburu-buru ni?(pelik)

Mila:Ni..Tengok ni!!(menghulurkan kertas tawaran)

Rissa:Tawaran pekerjaan?Eh,kerja ni sesuai dengan aku lah!Alhamdulillah!(gembira)

Mila:Aku dah agak yang kerja memang sesuai dengan kau..Jadi,selamat berinterview,sahabatku..

Rissa:Alhamdulillah terima kasih banyak-banyak,Mila..Kau la kawan karibku dunia akhirat

Mila:Kau pun same..

KAU IMAMKUWhere stories live. Discover now