Setelah sebulan,sifat dengki Siti makin kuat

51 0 0
                                    

Siti:Boss,ni Report yang boss suruh saye siapkan haritu..(hulur report)

Nazri:Terima kasih.Em,Siti.Tolong panggilkan Rissa..Ade hal saye nak bincang dengan die.

Siti:Baiklah.

(Rissa masuk)

Nazri:Em,Rissa.Malam ni saye nak ajak awak datang rumah saye sebab saye sambut hari kelahiran ayah saye jadi awak adalah VIP

Rissa:Boss,kenapa saya?
Siti dah jadi PA boss lama jadi ajak la die.Nanti ape pulak orang kate?

Nazri:Siti selalu sebok.Lagi pon die mesti faham.Awak dah  sebulan kerja kat sini.

Rissa:Mm..Insyaallah lah.Tapi,saya tak tahu rumah boss kat mana.

Nazri:Thanks.Nanti saya share location.

(Sambil curi-curi dengar)

Siti:Bagus.Ni la peluang aku.Hello,Ray.(kawan sekutu Siti)

Ray:Hello,ade ape?

Siti:Malam ni pukul 8 kite jumpa.Aku ade JOB baru untuk kau.(sengeh kejahatan)

8.00 malam.Di bawah jambatan tersorok...

Siti:Ray,aku nak ko culik sorang perempuan nama Rissa.Ni gambar die.

Ray:Kat mane aku nak culik die?

Siti:Dekat rumah Boss aku.Sepatutnye dia datang pukul 9 tapi aq call die suruh die datang pukul 8.30.

Ray:Ape kau cakap kat die?

Siti:Argh..Tu tak penting.Sekarang,kau get ready.Lepas kau culik die,kau letak die dalam stor rumah aku.Bagi die makan,aku bukan nak bunuh die tapi aku nak "ajar"die..Dah,pergi!

Ray:Okay..

8.30 malam..Rissa telah sampai..

Rissa:Aik?Mane BOSS aku ni.Takkan la die tak turun.Die kan Gentleman.Tak pela.Biar aku call die..

Tutt..Tuutt..
Tuutt..Tuutt..

Rissa:Hish tak angkat la pulak.Baik aku tunggu je sini.

Sementara tu,Ray menuju ke Rissa..Lalu,Siti menelafon Rissa untuk mengalih perhatiannya daripada terperasan akan kehadiran Ray..

Kringgg...Kringg..

Rissa:Assalamualaikum.Ada ape,Siti?

Siti:Oh,saya cume nak tanya.Party dah start ke?Best tak?

Rissa:Oo..Belum..Saya tengah tunggu Boss keluar ni.X sedap la kan kalau saya masuk tanpa kebenaran.

Pada masa itu,Nazri menelek ke tingkap kerana rasa tak sedap hati.Lalu dia ternampak apa yang sedang berlaku..

Nazri:Aikk?!Tu Rissa.Aku suruh die datang pukol 9.Ni baru pukol 8.40.Takkan la die Nyanyok..Eh,sape tu?

Sambil Rissa berbual dalam telefon,die terus ditutup mulut oleh Ray yang menggunakan sapu tangan yang berisi ubat.

Rissa:Tolo....!!!

Nazri:Ya Allah..Rissa!!(bergegas turun)

Tetapi Nazri tak sempat untuk menyelamatkan Rissa.Mereka berlalu pergi membawa Rissa dan Nazri tidak berdiam diri,dia tetap ingin membantu Rissa kerana dia rasa bersalah.

Nazri:Rissa!!(aku kene tolong die)

Nazri pun membuat laporan polis dengan segera..

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Nov 30, 2018 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

KAU IMAMKUWhere stories live. Discover now