Het is onbeschrijfelijk hoe ik hieraan begon. Beugel weg, haar langer, een lach voor een nieuw begin. Eindelijk. Hier wachtte ik al jaren op.
Die nieuwe start heeft me opgebouwd. Van hutje naar huis, van villa naar kasteel. De zekerheid, de angst, de emoties van het leven.
De stalker in het begin, de afschuw van meningen over jou, en het leide toch naar een onverwacht groepje kinderen die samen naar school fietsen.Het begin van het jaar, nieuwe school ergens verder weg dan normaal. De grote groep waarin we fietsen was voor mij niet mijn favoriet. De mensen, de verdeling, niks voor mij.
Wel had ik er een nieuwe vriendin bij. Wij fietsen altijd samen terug naar huis, maar we waren toch stiekem niet met zijn tweeën. Jij wilde met ons mee maar wij wilden jou er niet bij. Hoe het gebeurde, vraag het niet aan mij, maar we kwamen met zijn drieën toch bij elkaar.
Meningen van mensen gingen veranderen. Ze zagen ons groepje. Waren ze jaloers, verrast of gewoon irritant. Ik zou het antwoord niet weten. Jij en ik fietsten niet meer met de grote groep mee, maar gingen met zijn drieën. We kregen van alles over ons heen, en dan vooral jij en ik. Dat we een stelletje waren en dat we al van alles deden met elkaar. Ik werd bang en voelde me niet fijn. Wilde ik gezien worden met jou..?
We vertrokken steeds vroeger met de reden niemand tegen te komen op het fietspad. Zelfs klasgenoten begonnen te denken dat we een relatie hadden. Daar was ik niet klaar voor en ik vond jou ook niet leuk. Maar ik had geen idee wat er aan de andere kant aan de hand was..
JE LEEST
Tight- The Way I Met You
Non-Fiction1 levensverhaal, Duizenden emoties, Verschillende mensen, Jij en ik...