Een vak op school waarvan ik het altijd nutteloos heb gevonden was de doorslag naar dit verhaal. Gymles. De opdracht was een dansje te maken op een liedje. En door dat ene liedje kwam er een nieuwe emotie in mijn leven.
Now I've found another crush, the lush life's given me a rush - Lush Life, Zara Larson
Zonder dit lied was ik niet waar ik nu ben. De betekenis van deze ene zin, dat ene woord dat de wereld veranderde. Dat ene woord wat het toegeven mogelijk maakte, dat ene woord... Ja dat ene woord, zegt meer dan alle andere woorden.
Wanneer we vroegen aan jou wat dat woord betekende wist je het niet. Maar de uitleg liet je blozen. Je gaf toe dat je dat had, een crush.
Hoe jij de spanning opbouwde om ons nieuwschierig te maken. Hongerig naar de waarheid. Een sprookje dat we konden vullen.. Die ene hoofdpersoon moest nog worden gevonden, maar wie o wie. Als een spelt in de hooiberg van liefde. De duizenden meningen en gevoelens. Wie o wie..De tijd ging vooruit en mijn hoofd draaide op volle toeren. De gedachte waar mijn hoofd aan dacht wilde ik niet geloven. Was het..? Nee natuurlijk niet. En weer door.. We maakten onze hoofden vol, start om te ontploffen, toen de waarheid boven kwam drijven.Alle pijlen van cupido op mij, mijn grote schild om alles af te weren. Ik was toch niet zo dom als ik dacht, de waarheid onderscheppen. En de reactie daarop kwam niet goed binnen.Die ene zin en dat ene woord veranderde de wereld en de situatie van leven. Het antwoord was nee, een hart viel op de grond in duizenden stukjes.
Ik was bang, bang voor de meningen en bang voor gevoelens. De kwetsbaarheid in het geheel. De gezichten, die blikken.... Help!
Wat moet ik toch met mezelf?!Mijn gedachtes waren aan het schreeuwen.
Je had gelijk, al die tijd gelijk. Waarom ik, wereld, waarom ik?! Ik weet het niet meer.
Ik voel je pijn, de steek in je hart. Het spijt me..
JE LEEST
Tight- The Way I Met You
Non-Fiction1 levensverhaal, Duizenden emoties, Verschillende mensen, Jij en ik...