Tılsım Nedir?

16.7K 75 17
                                    

Tılsım; evrendeki diğer varlıklardan bizi koruyan, ve yahut bazı dileklerimizi gerçekleştirmek için kullandığımız ayetlerden ve mistik şekillerden oluşan kıyafet ve ya takıdır.

Tılsım insanlık tarihi kadar eskidir. Bilinmeyen ve esrarengiz güçlerin tılsıma sahip olanlara bu güçleri verdiği, uğur getirdiği ve kimi zaman insanların yaşantılarına pozitif enerji verdiği düşünülen nesnelerdir. Tüm hayır ve şer Allah’tandır. Onun izni olmadan, hiç bir şey olmaz. O dilediğine, dilediği kadar verir.

Tılsımlı nesneler, onu taşıyana, başkalarında olmayan özellikler katarken, gerektiğinde onların belalardan korunmasına yardımcı olur. Ancak burada kesinlikle belirtilmesi gerekir ki, bunların işe yaraması için, Allah’a iman ve temiz bir kalp sahibi olmak şarttır. Tılsımı taşıyan kişi, her şeyin Allah’tan olduğuna iman etmeli ve tılsımın sadece O dilerse, bir işe yarayacağını bilmesi son derece önemlidir.

İlk olarak Hz. Süleyman mührü şerifinden bahsetmek istiyorum:

Mührü Süleyman, bundan binlerce yıl önce yeryüzünün büyülü devirlerin de insan oğlu henüz 3. gözünü kaybetmemişken efsanevi bir kral peygamber yeryüzünün ve gökyüzünün efendisi olmuştu. Cinlere,insanlara ve hayvanlara hükmeden bu kral peygamber Hz Süleyman’dır. Yetkisinin sahibi olduğu sanılan güçlü bir mühür yüzük taşıdığı sanılıyor fakat bir gün bu muhteşem yüzük çalınır.

Hz. Süleyman sahip olduğu herşeyi kaybetti ve mührün yok olduğunda geçen o acı günlerde kendisinde bulunan asıl mührü, Mührü Süleymanı buldu hazineleri dillere destan olan 3 semavi dinde de ismi haşmetle birlikte anılan biridir Süleyman. Hz. Süleyman, kral Süleyman,Peygamber Süleyman ona bu özelliği veren dünyasal ve ilahi güçlere hakim olan bir yönetici olmasıdır. Asıl olarak peygamber kral Davut’un oğludur.

Hem Tevratta hem Kuran-ı Kerim de hikayeleriyle ve hayatı ile saltanatı anlatılır. Efsaneler şöyle der; Hz Süleyman Allah’ın seçip güçlendirdigi bir ailenin adalet hükmeden bir oğludur. İsrail soyundan güçlü bir kraldır temelde kutsal bir görevi vardır. Bu görev nedeniyle daha önce ve daha sonra kimseye verilmemiş verilmeyecek bir saltanat diler Allah’tan böylece kendisine rüzgar,cinler,akarsu gibi akan metaller, kuşlar ve insanlardan oluşan ordular tahsis edilir.

Rüzgara binerek günler sürecek yollara hızlıca varır, Kuşları göndererek düşman sahasını keşfe gönderir.

Hz. SÜLEYMAN YÜZÜĞÜ

Mührü Süleyman, cinlerin esrarengiz görünmez anlaşılmaz yetileriyle devasal saraylar, kaldırılması imkansız sanat eserleri, binalar ve dalgıçların çıkarttıkları malzemelerden takılar akıla gelebilecek binbir güzel şey yaptırır.Dünyayı imar ederken güzelliği ve adaleti de inşa eder. Süleyman efsanesini doruğa çıkartan yüzüktür. Elbette bu tür bir efsane güç düşkünü insanların başlarını döndürmeye yeter de artar bile. Kimi bilgilere göre Hz Adem’in taşıdığı bir yüzüktür ve cennetten çıkartılırken onu hacda bırakmıştır. Cebrail Aleyhisselam daha sonra bu yüzüğü Allah’ın isteği ile Hz Süleyman’a getirmiştir terimi aslen mührü Süleyman’dır.

Hz Süleyman Aleyhisselam’ın mührü bir yüzüktü ki dört köşeli bi taşı vardı. Bu yüzüğü cebrail aleyhisselam cennetten çıkartıp Allahın emri ile Davut Aleyhisselam’a getirdi bir köşesine ‘El mülkü lillah’(mülk Allahındır.) yazıyordu. Cebrail Aleyhisselam yüzügü Davut Aleyhisselam’a verip buyurdu ki;

Mührü Süleyman, ey Davut Hak Teala’dan sana bir yüzük ve 10 soru getirdim. Allah’ı Teala’nın buyurduğu o dur ki, Evlatlarını toplayıp bu 10 soruyu onlara sor kim doğru cevap verirse senin yerine o geçsin devleri,adem oğullarını , yelleri , kuşları , canavarları, dünyada ki ne varsa hepsini buyruğuna baş eğdirsin İttihatli kılsın ve bütün dünyaya padişah olsun. Hz. Davut Aleyhisselam ekabirlerden yüce insanlardan oluşan bir meclis kurup evlatlarını çağırdı ve bu meclis huzurunda tek tek hepsine bu soruları sordu hiçbiri cevap veremedi.

TILSIM, BÜYÜLER VE DUALAR Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin