Kringgggggggg . loceng menandakan waktu belajar bermula. 5 carat sedang duduk berkumpulan. Mereka mebincang kan tentang misi mereka jadi maid kepada bias sendiri.
tibaa tibaa
Hye guys "sapa seseorang"
Hye. eh Husna. duduk lah sini "jawab Aal selamba"
Semalam cikgu Hyejin buat apa jumpa korang ? "kata Husna"
Kalau aku cakap pon bukan kau percaya "kata Hana yang tak suka akan Husna"
Ala cakap je lah I nak tahu " kata Husna gedik"
Haih. Cikgu ajak kitaorng ke Concert Seventeen "kata Almi sambil membelek belek buku nya"
Whattt ? Cikgu ajakk ? Carat jee kee ? " kata husna terkejot"
Semua di kelas memandang kami dengan marah. Apatak nya Husna jerit tu dah macam jumpa bias dah. haih.
Ish kau diam sikit boleh takk "kata Syaz"
Hehehe maaf maaf i tak sengaja "kata Husna" errrrrr
Abis jadi nya korang dibelanja ke apaa dgn cikgu ?
Eh iya........
tiba tiba
Nazhif : Bangun ! Selamat pagi Cikgu Rusiah.
Author pov
Cikgu kelas mereka datang. mengajar subject Bahasa Inggeris. Asha dan rakan rakan nya tekun mendengar segala perkara yang keluar dari mulut cikgu nya itu. Almaklom lah. cikgu paling garang dekat kelas dorg.
Skip time rehat -
Hye korang. tadi cikgu Hyejin kata ngan aku. dia nak jumpa korang "kata Sham selaku kawan sekelas mereka"
Ouh terima kasih bagi tahu. btw kat mana Sham? "kata Asha"
Dekat dalam Koperasi. Cikgu Hyejin tunggu kat sana. Okaylah korang pergi ah. aku nak pergi canteen dgn Adam ni. "kata Sham sambil berjalan dengan pakwenya" Ceh.
Okayyy " kata mereka ber5 serentak"
Okay guys jum lah. nanti cikgu tunggu " kata Almi"
Khajjaa ! "kata Aal"
Mereka berjalan bersama menuju ke Koperasi. Jauh jugak lah berjalanan nya.
After 4 minutes. Dorang sampai ke koperasi
Assalamualaikum. Haik koperasi tak bukak ke cikgu ? "kata Hana pelik yang melihat koperasi tutup"
Aah tak lah harini. " Kata cikgu hyejin.
tibaa tibaaaKringggg ! loceng menndakan habisnya waktu rehatt .
Ala cikgu dah habis rehat. cikgu nak cakap apa tadi ?
Hm macam mana eak. Okay korang lepasni masa cikgu sapa ? " tanya cikgu Hyejin"
Cikgu Razak. masa sains. 3 Masa. "Kata Asha"
Okay saya call dia sekejap. nak pinjam kamu berlima. Kamu tadi tak makan kan ? ha ambik lah aiskrem dalam peti ais tu sementara saya call dia kamu semua makan " kata Cikgu Hyejin"
Baik cikgu. terimaksihh "Kata hana keriangan" Almaklom lah dia memang suka aiskrim""
Lalu cikgu Hyejin pon call cikgu Razak. hm lama lah jugak. sampai dorg sempat habiskan Aiskrem tu.
Okay cikgu razak bgi. lgi pon bukan buat apa. periksa pon dah. kata cikgu hyejin.
Ha cikgu nakk cakap apa cikgu ?"tanya Almi "
okay korang jangan skip cakap cikgu ya. bagi cikgu habiskan semua " kata cikgu Hyejin"
Naeee "kata mereka"
Okay macam ni. Lagi 3 hari je gais. Hm cikgu nak kata korang kenee berhenti sekolah ni tau. hm cikgu bukan nak pisah kan korang dengan kawan kawan korang dengan cikgu cikgu semua. Tapi kalau korang setuju. cikgu akan uruskan persekolahan korang kat sana. Korang jadi maid tu pon bergaji rm3000 sebulan. Jadi kalau korang setuju lusa kita dah bertolak ke airport. esok cikgu beli ticket. so ? how ? "bebel cikgu Hyejin"
Cikgu jangan risau kita orang semua dah setuju. "kata Syaz"
Alhamdullilah. so jadinya. korang dah boleh pek barang korang. Esok beli ticket je korang kene ikot cikgu ke Hotel berdekatan airport. sbb cikgu rasa kita Flight pukul 7 pagi. takut tak sempat. so kita tidur jee kat hotel tu. so jadi dekat perjalanan kita. "kata cikgu hyejin"
Kalau pergi selama nya. Banyak lah cikgu barang kitaorang nak bawa "Tanya Asha"
Alah sikit je. Baju korang semua dah terbeli. Ada siap siap lima laci dah kat dorm seventeen tu untuk korang. Semua seventeen dah uruskan. "kata cikgu Hyejin"
Wauuu , sayaa tak sabarrrr lah cikguu " Kata Aal sambil melompat keriangan"
Seoul, Korea
Wey betul ke Noona dah nak bawak maid tu ? " Kata Vernon "
Betullah. kan noona dah kata 4 hari lagi dorang sampai. tunggu jelah " Kata Scoups"
Hyung , hyung dah tengok muka maid maid kita tu ? "tanya The8"
Belum. tapi noona kata mereka semua okay. muda lagi hyung rasa " Kata Scoups"
Berapa orang ? takkan lah sorang. kalau sorang takkan sampai lima laci kita bawak naik atas " Tanya Woozi"
Dah kalau kalau lima laci. lima orang lah pendek "Jawab Jun"
Takpayah lah judge aku pendekkk " marah Woozi"
Hakikat kau pendek Woozi " sakat Mingyu "
Hahahahahahahhahaha ! Seluruh Ahli Seventeen bergelak ketawa bersama.
Di malaysia -
Mereka semua dah tamat waktu persekolahan lada hari ini. Semua sudah balik kerumah masing masing. Esok dan lusa cuti. Jadi mereka semua pack barang di rumah masing masing. Setelah itu. Mereka merehat kan diri. sampai lah malam
WhatsApp Chatting -
Group : Carat Forever 💕💎Asha : guys masukkan cikgu lah kat gp ni
Hana : Aah ek jap aku invite
Cikgu Hyejin was added by Hana
Cikgu Hyejin : Bagus. saya baru nak suruh kamu buat group. Good good
Almi : heheeee
Cikgu Hyejin : Okay lah semua rest ye secukupnya. esok nak gerak ya.
Syaz : Baik cikguu !
Semua member offline
Keesokkannya .........
Nanti author sambung. Banyak typo sorry ya. Bubyee !