Souvenirs

1.3K 57 5
                                    

*20-08-2014*

| Hoofdstuk geschreven door @Loisx_thg |

Wist je dat mensen gekochte souvenirs vaker en sneller weggooien? Nou, dan moet je maar een souvenir máken. Maar wat?

Idee 1: De souvenirpot

Verzamel van alles wat je tegenkomt op je vakantie. Schelpen, je kaartjes voor de bioscoop, whatevah je wil. 

Neem dan een glazen pot (liever één die je ook dicht kan doen), je kan zo'n pot altijd kopen in de HEMA, of de Bijenkorf, of weet ik veel waar. Zet al je kleine souvenirtjes een beetje mooi in de glazen pot, en doe hem dicht. Tadaaaa! Je hebt je eigen souvenir. Doe hem cadeau, of houd hem zelf. 

(Tip: Leg eerst alle spullen die je in de pot wilt doen een paar uur in de vriezer, om de bacteriën te killen.)

Idee 2: De sleutelhanger. 

Dit idee is simpel. Zoek op het strand een mooie schelp, en maak er een gat in. Doe er dan een dun touwtje doorheen, en knoop het touwtje aan zo'n ring die je aan je sleutelbos hebt. Zo'n ring kan je bij een knutselwinkel kopen of bij de schoenmaker.

Tadaaaa! Je zelfgemaakte schelpen-sleutelhanger! 

Idee 3: Pimp je shirt!

Dit idee heeft niet per se iets te maken met je vakantie, je kan het altijd doen. 

Koop eerst een simpel gekleurd of wit shirt bij de Zeeman. Dan heb je 2 plakken karton nodig. De één doe je in het shirt zodat je een platte onderkant hebt, en van de andere maak je een sjabloon van wat je op je shirt wilt. (Je kan hiervan een basis op internet opzoeken en uitprinten) 

Leg het sjabloon op het shirt, waar je de print wilt, (plak hem eventueel vast met tape, zodat hij niet verschuift) en neem dan textielverf of -stiften. Kleur de sjabloon in, haal het sjabloon weg, en voilà! Je zelfgemaakte shirt mét print!

Idee 4: Schelpenketting

Dit is niet een gewone schelpenketting, maar een variatie erop. Iets duurder, maar wel leuk(er). 

Koop op een marktje of bij de juwelier een goud kettinkje zonder hanger, zoek een mooie schelp met een gaatje bovenin, en neem hem mee naar huis. Verf thuis de schelp helemaal goud. Laat hem drogen, haal het kettinkje door het gaatje en TADAA! Je hebt je gouden schelpenketting. Je kan dit ook met andere kleuren doen.

Ik hoop dat jullie de tips leuk vonden! 

X Lois

ps. Lois, heel erg lief dat je dit hele lange hoofdstuk voor me wilde schrijven! xx KimmBoo

Het grote Anti-Verveel boekWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu