Kali pertama

59K 179 10
                                    

Okay. Semuanya bermula kira-kira masa aku umur 10-11 tahun lebih kurang. Masa tu abg aku umur 25 tahun. Dia dah kawen dan duduk rumah lain.

Masa tu aku ingat lagi hujung minggu. Abg aku ajak jalan2. Petang tu kira-kira jam 3 petang abg aku hantar balik rumah. Abg aku drop depan rumah je. Dia tak masuk. Sampai depan rumah dan abg aku dah tutup gate aku tunggulah depan pintu rumah sambil ketuk dan bagi salam. Aku takde kunci rumah.

Tak lama lepas tu mak abah aku bukakkan pintu. Mak aku berkemban dgn kain batik dan abah aku pakai kain pelikat je. Masa tu budak lagi mana aku tau apa2 kan. Tak curiga langsung.

Abah tanya tadi pergi mana dgn abg so aku jawablah beli barang sekolah. Abg belanja. Lepas tu aku sebagai seorang kanak-kanak riang lagi masa tu happy sebab ada brg sekolah baru teruslah cakap kat mak aku nak masuk bilik sebab nak kemas2 beg sekolah. Susun cantik2 barang baru bagi elok.

Mak aku jawab naiklah takde sapa nak tunggu bawah. Mak abah aku naik dulu cepat2. Bilik aku sebelah bilik diorg je. Pastu masa aku naik tangga aku terdengar macam mak gelak2 tapi tak dgr suara abah. Aku masuk lah bilik. Buat macam biasa. Lepas tu aku masuk ofis abah which is bilik belakang. Nak ambik gunting sebab nak bukak plastik barang2 aku.

Bilik belakang tu beranda dia bersambung ngan beranda bilik mak abah aku. Aku rasa curious sebab suara mak macam pelik je. Nangis ke? Diorg gaduh ke? Aku pun slow2 pergi ke beranda belakang dan pergi ke pintu belakang bilik mak abah aku. Pintu belakang tu memang sentiasa terbuka dan hanya ada pintu net untuk bagi angin masuk. Dan disitulah bermulanya pengalaman pertama aku tgk mak abah aku main.

Masa tu aku tgk kepala abah kat celah kangkang mak dan mak macam bunyi org tgh menangis. Lama juga abah situ sampai mak macam menggigil. Oh btw diorg berdua terlanjang bulat.

Lepas tu abah naik badan mak dan mula menghempap badan mak. Aku masa tu tak tau yang mak abah aku tgh main. Lama jugak aku tgk diorg sampai satu masa tu mak aku jerit kuat dan abah aku cakap jgn bising nanti aku dengar.

Abah aku teruskan lagi. Masa tu satu je aku takut. Takut katil tu roboh sebab bunyi katil kuat sgt. Aku rasa mak abah aku tak peduli pun aku ada kat rumah masa tu. Yelah aku kecik lagi dan tak faham apa jadi.

Aku masih lagi setia kat situ sampai abah macam tengah teran sesuatu. Lama pulak tu. Lepas tu abah baring sebelah mak. Nampak lah konek abah dah lembik masa tu and mak pun masih terkangkang dan ada cecair keluar kat pepek mak. So aku anggap mak kencing kot.

Semenjak hari tu banyak kali juga aku dengar benda tu sampai aku lali dah.

MengintaiWhere stories live. Discover now