1. Podział zaklęć transmutacyjnych
a ) zwyczajne ─ wszystkie zaklęcia mające na celu zamianą jednego przedmiotu w drugi, bądź przedmiotów
b ) przeciwzaklęcia ─ mające na celu dysanimizację, cofnięcie skutków zaklęć transmutacyjnych zwyczajnych
c ) zaklęcia obronne ─ zaklęcia wykorzystujące transmutację do obrony własnej
2. Zaklęcia transmutacyjne (A-M)
Antrospis - transmutacja mniejszych części roślin w jakieś małe obiekty, takie jak guziki, spinki, kamienie. Wszystko zależy od tego, co czarodziej sobie wyobraża.
Angelo Ali - skomplikowane zaklęcie, które sprawia, że osobie, na którą się je rzuci wyrastają skrzydła wybranego przez siebie koloru.
Przeciwzaklęcie: Finite.Alkohomore - zamienia wodę w dowolny, wybrany przez czarodzieja alkohol wysokiej jakości.
Auditio - zaklęcie zwiększające znacznie słuch czarującego, pozwala usłyszeć bicie serca każdej, żyjącej osoby z okolicy kilku metrów oraz inne, normalnie niesłyszalne dźwięki.
Austteo - zaklęcie transmutacyjne zamieniające wybrany pluszowy obiekt w krzesło. Może także wpłynąć na "miękkość" innych przedmiotów. Skutki użycia na człowieku nadal są nie do końca jasne.
Avis - zaklęcie, które wyczarowuje małe stado ptaków z końca różdżki. Nie są to jednak prawdziwe zwierzęta, a jedynie widma. Im czarodziej lepiej opanuje zaklęcie, tym będą one realniej wyglądać.
Aperacjum - zaklęcie ujawnia niewidzialny tusz. Nie dotyczy to jednak przedmiotów na które zostały nałożone szczególnie silne zaklęcia ochronne.
Aranedacium - tworzy iluzję od dwóch do dziesięciu małych pająków, których nie da się w żaden sposób rozgnieść ani pozbyć.
Przeciwzaklęcie: znikają same po wpełznięciu do ust osoby w której stronę wymierzone zostało zaklęcie.Bąblogłowy - zaklęcie tworzące wokół głowy bańkę powietrza. Przydatne pod wodą.
Bespridusz - transmutacja grubszych małych rzeczy w cieńsze. Na przykład książki, piłki, torby, etc. Dzięki temu można łatwiej coś schować.
Billowio - zaklęcie, które zamienia wybraną osobę w śnieżnego bałwana, jednak nie na długo.
Bracchium Emendo - powoduje zanik kości w wybranej przez czarodzieja części ciała. Nie sprawia to bólu, jednakże bywa niezwykle kłopotliwe. Jego skutków można się pozbyć jedynie za pomocą Szkiele-Wzro.
Baubillious - zaklęcie, które uwalnia jasny, żółty, biały piorun. To może być potencjalnie szkodliwe dla każdego, w kogo uderzy.
Butterflio - zaklęcie, które wyczarowuje stado motyli, które otaczają tego, kto je przywołał.
Caught - zaklęcie, które przemienia najbliższe obiekty w łańcuchy w których zostaje zamknięty przeciwnik. Nie pozwalają się mu poruszyć.
Przeciwzaklęcie: Finite.Cauldieve - zaklęcie, które zmienia kociołek w sitko, sprawiając że jego zawartość
„wypływa" z tysiąca małych dziurek.Colovaria - zaklęcie, które zmienia kolor danego obiektu. Na człowieka działa w taki sposób, że całe ciało zostaje pokryte wybraną barwą.
Combiacro - zaklęcie, które pozwala zamienić jedno zwierzę w drugie tej samej wielkości. Im jednak bardziej skomplikowane stworzenie, tym trudniej jest je zmienić.
CZYTASZ
WPROWADZENIE DO TRANSMUTACJI DLA POCZĄTKUJĄCYCH
De Todo─ WPROWADZENIE DO TRANSMUTACJI DLA POCZĄTKUJĄCYCH korekta ; @-strange_genius opracowanie ; hogsmade.pl wszelkie materiały z tego kompendium pochodzą z hogsmade.pl