- Hallod Jani, szedd már össze magad, verjembele. - Csónakos ordítva röhög, ahogy János a kocsmában áll az asztal tetején, és az Anyám tyúkját szavalja drámai szertartásossággal. - Kritikán aluli, ahogy viselkedsz.
- Szerintem marhajó, hadd csinálja - inti le Weisz, és felnyújtózik, hogy megveregesse Boka lábát. - GYERÜNK JANI MOST A TOLDIT!
- Fejezzétek már be. - csóválja a fejét Richter, de ő is alig bírja visszafojtani a röhögést. - Ha azon így készen van, hogy a nővérének megszületett a kisfia, akkor mit fog csinálni, ha a saját kölyke születik meg egyszer?
- Na azt nem tudom. - mondja Csónakos - de szerintem azt nem fogjuk megélni, tekintve, hogy Boka János nem szokta odadugdosni a micsodáját, ahol gyerek is lehet belőle!
- Na nem mintha te oda szoktad volna. - vihorászik a Weisz, de Csónakos szertartásosan lekussoltatja. - Jaj Csónakos ne add már itt a csipkekeszkenős úrilányt! NYOMJAD BOKA! - kurjant egyet közben csak úgy mellesleg, nehogy Boka úgy érezze, hogy lankad a figyelem a produkciója iránt. - Inkább szedjünk össze valakit a mi Janinknak.
- HOGY KERÍTŐT JÁTSSZAK A LEGJOBB BARÁTOMNAK? - üvölt magából kikelve Csónakos - ÉN ILYET SOHA AZ ÉLETBEN NEM TENNÉK! De amúgy már pont kinéztem neki valakit. - átkarolja Richter és Weisz nyakát és bizalmasan közelebb húzza őket magához. - Na figyeljetek...
- Gyorsan mondjad, mert ezt a kurva piaszagot nem viselem túl sokáig! - suttogja a fülébe Weisz, de Csónakos nagy kegyesen meg sem hallja az efféle piszkálódást.
- Na ott van! Ott ülnek. Ott a szélső asztalnál. Hárman. Látjátok?
A két fiú összehúzott szemöldökkel sasol, de persze Weisz szólal meg először.
- Jaj látom! Magas, széles vállak, csinos arc, érzéki vonalú száj, nagy, zöld szemek, szappanoperásan göndörödő sötét haj... Te András, most Bokának keressük a partyt vagy neked?
- Igen. - mondja belemerülve Csónakos. - MIVAN? Eredjmárafaszomba. - akkorát taszajt Weiszen, hogy majdnem lefejeli a pultot. - Te hülye kretén. A szöszit mondom. Nézd már meg. Szőke haj, édes babaarc, hatalmas kék szemek, szégyellős kis mosoly, jézusom, Jani imádni fogja.
- Ja. - Richter ennyit fűz hozzá - NEHAGYDABBAJANINAGYONJÓVAGY!
Jánost Geréb támogatja az asztal tetején, de úgy röhög, hogy félő, hogy ő zúg le onnan, nem a János.
- DE MONDD! - üvölt Boka nagyon komolyan Weiszre, aki reflexszerűen vigyázzba áll Boka szavaira.
- MIT MONDJAK? - kiabál vissza megszeppenten, és Boka feltartja a mutatóujját.
- DE MI NÉKI HECUBA, S Ő HECUBÁNAK, HOGY MEGSIRASSA?
- Geci. - állapítja meg Weisz. - Ez miből van?
- Hamlet. - Richter válasza egyből pattan. - De hogy hogy jutottunk idáig az Anyám tyúkjától, azt szerintem ne kérdezd.
Boka Richterre néz, és vigyorog, majd hirtelen mozdulattal leszökken az asztalról (Csónakosban lezajlik egy enyhébb infarktus, hogy János kitöri a nyakát, de a fiú meglepően jól vette az akadályt), átkarolja Richter nyakát, és arcon csókolja.
- Te olya’ nagyon nagyon mocskosul okos vagy, Richter barátom.
- Na ezt MOST lehet befejezni. - javasolja Richter, és letörli János sörös csókját az arcáról. - Na odafigyeljél Jani, mit találtunk neked. Igazi ínyencfalat, csak neked tartogattuk! De ne a magasat nézd, mert arra a Csónakosnak folyik a nyála épp.
- NEM IS FOLYIK A NYÁLAM - háborodik fel Csónakos, bűntudatosan húzva össze magát a pultnál, ahol épp arra készült, hogy a magas fiúnak küldessen egy italt, természetesen a saját telefonszámával. - De a szöszit ÉN TALÁLTAM NEKED BOKA, csak mondom, tudjad ki a legjobb barátod!
János komolyan összpontosít, legalábbis megpróbálkozik, majd ennyit mond:
- Nem’smerked k’csmába’!
- Akkor jó - derül fel Weisz arca - mert ez amúgyse kocsma, hanem szórakozóhely. - Na gyere, Janika, majd én odamegyek veled.
- ÉN MEGYEK VELE ODA! - üvölt Csónakos, marha diszkréten.
- Akkor én itt maradok a Dezsővel. - von vállat Richter, ez az “ezüsthátúskodás”, ahogy ő nevezte, szóval ez egyáltalán nem volt kenyere. - Na menjetek, innen tök jó a kilátás, hogy csináltok hülyét magatokból!
- Anyád csinált hülyét magából, mikor mindenkinek azt mondta, hogy gyereket várt, azt’ te jöttél . -vág vissza Weisz. - Na gyere Jani, nézd meg az árut közelebbről.
Jani úgy megy, mintha fogalma se lenne róla, hogy mi történik vele épp - mint ahogy ez így is volt, így mikor odaértek a - jóval halkabb - asztaltársasághoz, olyan döbbenten nézett a szöszire, hogy épp, hogy a nyála ki nem csordult.
- ‘elló. - köszön Weisz nagyot nyelve, neki is csak a szája nagy általában. - Őőő.. mizu.
A magas csinos fiú nagyon csúnyán néz rájuk, a szép kis szőke srác pedig csak illedelmesen, bár elég szomorkásan mosolyog.
- Mit akartok itt? - kérdezi bizalmatlanul a magas, jól látszik, hogy ő végig figyelte a produkciót, és jól láthatóan közönségesnek találta.
Megint Weisz találta meg a hangját elsőnek, a maga roppant tapintatos módján, hogyaszongya
- Ti... melegek vagytok?
- NAJÓ! - Csónakos üvöltve felröhög, és a szőkének is megrándul a szája széle. - Szerintem MOST fújjunk visszavonulót!
- Szerintem is . - mondja a magas, és sziogorúan Csónakos szeme közé néz. - Ez itt egy szakítós buli. Húzzatok el.
Na, itt megállt a fiúk tudománya, erre nem voltak felkészülve, úgyhogy, ahogy mondani szokás, fülüket-farkukat behúzva, vert seregként távoztak.
- Ide figyelj Weisz, te nagyon hülye. - kezdi a leckéztetést Csónakos. - NEM kezdünk így ismerkedni, hogy megkérdezzük, hogy BOCSI DE BUZIK VAGYTOK?
- Nem is úgy kérdeztem, te fasz. - hördül fel Weisz, jól láthatóan meg van győződve a saját szofisztikáltságáról.
- Mi’en szépvlt, nem? - János körülbelül teljes súllyal lóg a két bartája nyakán, és ábrándozva mered a semmibe, majd patetikusan hozzáteszi:. - Ő lesz a gyrekeim apja!
- Te meg az anyja ugye? - vonyít fel Csónakos. - ISTENEM MIÉRT VAGYUNK ILYEN KIBASZOTT VICCESEK.
Richter meg Geréb úgy tesz, mintha nem ismerné meg őket, ahogy visszajönnek a pulthoz, és Geréb csak Richter válla fölött tátogja, hogy ilyen cink társasággal biztos, hogy nem mutatkoznak nyilvánosan.
- Buzik ezek. - biggyeszt Weisz, és Csónakos felnyög.
- Sírva könyörgöm, ne buzizzál már le mindenkit, mert úgy elvernek minket, mint a lovat baszki. MOST MIT RÁNGATSZ?
- Jaj tudom, kik ezek. - húzgálja Csónakos ingét Weisz kerekre tágult szemmel. - A szőke volt az Áts fiúja.
- HONNAN TUDJAM, ki volt az Áts fiúja, te hülye állat, mikor minden héten másikat fűzöget???
- Neeem, ezt a szőkét tökcsomó ideig tolta. Aztán a múlt héten az Áts összejött a Pásztorral.
- Melyikkel?
- NEMMINDEGY? Ikrek, tökugyanúgy néznek ki... Lehet, mindkettővel!
- Te mekkora egy alpári disznó vagy. Fú, de a magas jócsávó nagyon pipa ránk.
- Persze, biztos ez a legjobbcimbi típus, aki széttépi a pöcsödet, ha közel mersz menni az összetört szívű pajtásához.
- De nekem nem kell a pajtása. Nekem ő kell.
- Nagyvadra mész, András? Jó vadászatot.
János ügyet sem vet rájuk, ábrándos tekintettel nézi a szőkét, mint egy Shakespeare-drámában.
- Mily’n bán’tos. - mondja szomorú szívvel, és még egy színpadias sóhajra is futja, Csónakos oldalba veri a Weiszt.
- Egyszerűen beszarás amikor részeg, mi? SOHA nem láttam ilyennek! HALÁLI!
- Vn egy ötl’tem! - húzza ki magát Boka - Majd én megnvttettem!
- Szerintem már az egész hely rajtunk röhög - feleli józanul Weisz, de Boka feltűri az ingujját, és elszántan elindul az asztal felé.
- Nem kéne megállítani? - kérdezi Weisz, de a hangján is hallatszik, hogy esze ágában sincsen, hát imádja az ingyencirkuszt.
Boka meglepően egyenes léptekkel megy az asztalhoz, ahol a három fiú ül- a harmadik egy csendes hipszter kinézetű srác - és határozottan a szőke szemébe néz.
- Helló! Szomor’nak tűnsz!
- Közöd. - mondja a magas, aki afféle díva lehet már ilyen lekoppintásokban. De Boka őt is leszereli.
- Figy’lj, tök meg’rtm, hogy aggódsz a barátodér’. - igyekszik egyre jobban artikulálni. - De nem ak’rom bántani, csak hát ő azt akarom mondani, hogy ő, hogy milyen jóképű srác.
- Na jól van, kocc. - a magas megunja. - Menjél és piszkáljál mást a hülyeségeddel.
- Hagyd már Csele. - szólal meg a szőke is, hangja kedves és halk - Köszönöm, nagyon kedves tőled!
- Nem akarok beleszólni, de - Boka nagyot nyel - A Feri egy paraszt, hogy elengedett téged!
- Jaj tudom melyik ez. - mondja megint a Cselének nevezett magas - Annak a bunkó Áts-nak valamelyik HVCS osztálytársa.
- Mi az a HVCS? - kérdezi Boka.
- Helyi Vagány Csávó. - szól oda Csónakos a mellettük lévő asztaltól, aztán magát átkozza, hogy lebukott, hogy hallgatózik, és gyorsan visszasüllyed a sörébe.
Mivel már kettőször az ölébe borította, a feltűnésmentesség annyira nem jött össze, de hát ki hányja a szemére.
- Amúgy... -Boka a kezét nyújtja - Boka vagyok. De a barátaimnak csak ficam!
Döbbent csönd.
Csónakos leejti a kezéből a söralátétet, ami nagy csattanással esik a földre, Weisz a tenyerébe temeti az arcát.
A szőkének elnyílik a szája, aztán prüszkölő nevetésben tör ki.
- Atyaisten! Hát örvendek kedves Boka, minden vágyam, hogy egy nap én is azok körébe tartozzam, akik Ficamnak hívnak! Én csak Nemecsek vagyok. Simán Nemecsek. A barátaimnak is.
Csele már meg se szólal, ilyen alpárian pocsék poénra már ő sem tud mit reagálni.
- Boka János egyébként. - nyomja meg mégegyszer János, majd a szőkére kacsint, aki elvörösödve bámul vissza rá. - Most távozok, nem akarok tolakodó lenni. Remélem, még találkozunk! - azzal szép lassan, méltóságteljesen visszasétál a fiúkhoz a pulthoz, és kikér még egy sört.
- Ideje tovább innom a kis Olivér egészségére! - mondja elégedetten.
- És a vadászat? - hördül fel Csónakos, és Boka csak rezignáltan mosolyog, majd kirakja a telefonját maga elé a pultra.
- Ez nem vadászat. Ez a szerelem - szavalja fennkölten, és jó nagyot húz a söréből.
Boka telefonja megrezzen és felvillan, és az értesítés mindegyikük számára olvasható:
Ernő Nemecsek ismerősnek jelölt.
Boka csak somolyog amolyan “nem mondok semmit, de megtehetném” fejjel, a fiúk pedig tátott szájjal bámulják a kijelzőt.
- Mi a rákomat csináltál vele? - nyög Csónakos.
- Mondtam. Megnevettettem. - feleli János, és a zsebébe rakja a telefont.
ВЫ ЧИТАЕТЕ
Kocsmázós (puf)
ФанфикEredeti kérés: Szeretnék egy kissé becsípett, esetleg OC Boka Janiról olvasni, aki azzal hódította meg egy pillanat alatt Nemecsek szívét, hogy eképpen mutatkozott be: „- Helló! Boka vagyok, de a barátaimnak csak ficam." Páros: Boka/Nemecsek meg egy...