- Megdugtad már?
- Kit?
- Kit, kit! A Szöszit! A Hercegnőt! Hogy hívjam? Baszki, tűkön ülünk. Nem teheted ezt velünk.
Boka rezignáltan csóválja a fejét.
- Ezt most fel kellett volna vennem, és ha legközelebb megkérdezed, hogy a Csele miért nem akar veled kezdeni, akkor csak visszajátszottam volna a felvételt! Hát tanulj már meg viselkedni András.
Weisz elbiggyeszti a száját, és Csónakos fülébe súgja:
- Részegen sokkal viccesebb volt.
- Amúgy hallom ám - von vállat Boka. - De hát nem lehetek null-huszonnégyben részeg.
- Pedig a Weisz azt is meg tudja csinálni - kotyog közbe Richter. - Na figyeljetek! Ott jön! De NE NÉZZEN MINDENKI oda, jó, most már mindegy.
Az iskolakapun kitódul Nemecsekék osztálya, és hát a szöszi tényleg nagyon édes, bájos, és szolid jelenség, természetesen megint a Cselével van, aki magas, és tiszteletet parancsoló, és mi tagadás, tényleg gyönyörű, hunyorogva néz körül a napban, aztán elegáns kézmozdulattal felteszi a napszemüvegét.
Csónakos felnyög.
- Én odamegyek. Nem érdekel. Megszólítom.
- Még nem állsz készen padawanom! - kap utána Weisz, de Csónakos kirántja a karját a szorításából.
- Hagyd - mondja Boka - Legalább lesz motivációja, hogy erőt vegyen magán végre!
- Sziasztok! - lép oda Csónakos, lopva igazgatva az ingét. - Szia, Ernő. Képzeld, őőő, képzeld, a Boka itt van, és rád vár!
- Szia András. - a szöszi úgy ragyog Csónakosra, mint a májusi napsütés. - Igen, tudom, hát megbeszéltük, hogy ma órák után találkozunk, és elmegyünk valahova, mind együtt. Szeretek veletek lógni, tökre bírlak titeket.
Csónakos lopva sandít Cselére, aki aztán egy árva szóra sem méltatja őt.
- Gondoltam elhívhatnád a haverodat is. - javasolja Csónakos, de maga is érzi, hogy nem olyan bátor a hangja, mint szokott. Csele ajka gúnyosan megrándul.
- Haha, figyelj, Ernő, üzenem az új pasid tapló spanjának, hogy nem megyek olyan társaságba, ahol még arra se veszik a fáradságot, hogy szemtől szembe megszólítsanak.
- Csele... - kezdi lágyan Ernő, de a fiú felemeli a kezét.
- Neked jó mulatást. Aztán ha valamelyik piszkoskodik, csak szólj. Szia Ernő.Ernő és Boka elől andalog, Boka nem néz a lába elé, csak és kizárólag szerelmesen a szöszi szemébe, úgyhogy Geréb rákapott, hogy instruálja: jobb, bal, jobb, bal, ottkátyúleszjani, jobb bal jobb vigyázzoszlop, bal... Mostpedigbuszraszállunk, jólvanhelyes.
Weisz meg Csónakos pedig összehajolva sutyorog.
- Szerintem már tuti megvoltak egymásnak.
- Gondolod? De hát Boka annyira odavolt, hogy eskü azt hittem, várnak a házasságig! Meg hát olyan kis szende szűz ez a fiú.
- Hallod, az Áts-csal járt ezelőtt, szerinted??? Szerintem többször csinálta mint te vagy én összesen. Szerintem lehet beszarnál, miket tudna veled az ágyban.
Csónakos felsóhajt.
- Nekem a haverja kell. Na az akármit csinálhatna velem az ágyban, komolyan mondom nem bánnám.
- Mi volt?
- Lekoccolt a picsába. Hallod, én nem tudom, mit lehetne csinálni, hogy ne úgy érezzem magam, mint egy csótány a cipője talpán.
- Ilyen beképzelt fasz, nem?
- Nem,nem, biztos történt vele a múltban valami, és attól lett ilyen...
- Igen, igen, biztosan egy apácanövendék és egy pap nászából született! Az apácát kirúgták emiatt a zárdából, ő pedig elszegődött cselédnek, az édes kis bébit pedig kirakta egy kolostor lépcsőjén! A kis Cselét a szerzetesek nevelték fel, és elmesélték neki a szülei történetét, mire ő megfogadta, hogy soha nem lesz szerelmes, mert a nászából csak újabb szerencsétlen sorsú gyermekek jönnének világra! - Weisz felnéz, Nemecsek Boka karjába kapaszkodik, de őket figyeli, és pukkadozik a visszafojtott nevetéstől.
- Boka, a barátaid annyira viccesek. - mondja Jánosnak, aki fájdalmas arcot vág.
- Jaj igen, tudom, köszönöm. Túlságosan is.
- Kurva hangosak vagytok amúgy. - jegyzi meg Richter.
- Amúgy a Csele, hát ő ilyen. - mondja Ernő. - De igazából, hát, csak egy erős fickó kéne mellé, aki tudja kezelni a szeszélyességét meg a hangulatváltozásait.
- Ó én kezelném. - mondja Csónakos sóvárogva, és Ernő bólogat
- Igen, valami ilyesmi, mint te. Amúgy ő egy kicsit másik világ, mert hát a családja eléggé el van eresztve, érted, ilyen szállodaláncuk van, meg ilyesmi.
- Na geci, a pesti Hilton család. - vihog Weisz, de Csónakos egy kézmozdulattal bekussoltatja.
- De a Csele azért nagyon jó gyerek, hát látod, velem barátkozik, mikor nálam prolibb meg csóróbb nincsen az osztályban. Alsóban ő ilyen tök pufi volt, meg béna volt tornaórán, és mindig elsírta magát mindenen, és a többiek csúfolták. Pár évvel ezelőtt elégelte meg, és akkor elhatározta hogy kigyúrja magát ilyen “emberire” ahogy ő fogalmaz, és azóta játssza a megközelíthetetlent meg ilyesmi. De mondom. Nagyon jó gyerek, csak így be van zárkózva a kis toronyszobájába.
- Ok, akkor én leszek a Szőke Herceg, aki majd kimenti onnan - mondja elérzékenyülve Csónakos, és Weisz legyint.
- Max a Shrek lehetsz, a vérmes, ám tök szeretetreméltó ogre!
- A Csele meg a vörös hercegnő, olyan is! Úgy tökön rúg, ha piszkálod, hogy ottmaradsz. - röhög a Geréb is.
- Ernő - Csónakos könyörgőn kulcsolja össze a kezét. - Hívd már ide a Cselét is. Légyszi! Miért ne jöhetne? Kérlek, akármit kérhetsz, csak légyszi hívd ide.
- Istenem András adjál már a méltóságodra. - mondja döbbenten Weisz - Jó, hogy térdre nem borulsz itt a buszon.
- Azt is megteszem, csak PLS.
Ernő kerekre tágult szemmel nézi, ahogy Csónakos térdre veti magát a busz forgójában.
- Ez errefelé teljesen normális. - mondja rezzenéstelenül Boka.
- Jó ég, jó ég, persze, hogy idehívom, nem probléma, jaj, csak kelj fel onnan, hát tök piszkos a padló. - Ernő már tárcsáz is, Boka pedig a háta mögött mutogatja Csónakosnak, hogy ha nem fejezik be, elvágja a torkát. - Csele? Én vagyok. Nem, minden rendben. Figyelj, mit csinálsz este...?A moziban csak ők vannak a teremben.
- Kurvajól választottál filmet, grat!
- A Weisz választotta. De mondtam, hogy senki nem kíváncsi már erre a szarra.
- Jól van nézzétek a jó oldalát. Mienk az egész terem. - kisvártatva egy párocska andalog be a hátsó sorok egyikébe. - Jó, majdnem. De ezek úgyse a filmmel fognak foglalkozni. Szóval ja, gyakorlatilag mienk a terem.
Csele arrogáns ajakbiggyesztéssel, illedelmesen unatkozott végig, míg sorban álltak jegyért, majd a büfében, és csak a szemöldöke rándult meg, mikor addig ügyeskedtek, míg ő a sor szélére nem került Csónakossal.
Csónakos totál kész volt, hogy nehogy valami rosszat szóljon, vagy csúnyán beszéljen, illetlen mozdulatot tegyen, szóval szorosan összezárt lábakkal ült, tenyere a saját combján, ujjai kinyújtva, csak semmi illetlenkedés.
Hát, hülyén is érezte magát. A kukoricájából se mert venni az első fél órában, a filmre meg pláne nem bírt odafigyelni, csak szeme sarkából figyelte a vászon derengésében Cselét, aki hanyag eleganciával könyökölt a székében, még mindig azzal az illedelmesen unatkozó arccal.
Csónakos izzadt, szenvedett, kivolt mint a kutya, akkor meg konkrétan majdnem infarktust kapott, mikor megérezte Csele kezét a sötétben, ahogy megfogja az övét, és áthúzza a combjára.
Akkorát nyelt, hogy az egész teremben hallani.
- Most férfi leszel és letaperolsz a sötétben vagy mi fog történni? - suttogja Csele pimaszul Csónakos fülébe, és nagyon össze kell szednie magát, hogy ne legyen instant merevedése már csak ettől a mondattól is.
- Ja basszameg, én azt hittem, hogy te... Hogy...
- Nem szeretem azokat, akiknek csak a pofája nagy. - súgja a fiú, és Csónakos kezével elkezdi simogatni a saját combját. - A kocsmában azért nem álltam veled szóba. Ha már elhívtál erre a szar filmre, akkor legalább szórakoztass máshogy.
- Nem is én hívta...
- Ne hazudjál, hallod? Azt hiszed, Ernő nem mond el nekem mindent? - Csónakos nagyot nyel, érzi, hogy Csele aztán nem fogja visszafogni magát.
Aztán eszébe jut, amíg van vér az agyában, hogy Ernő azt mondta, Csónakosnak erős határozott faszinak kell lennie, ha Cselét akarja.
- Ha jól viselkedsz, kimehetünk a mosdóba, és megengedem, hogy leszopj. - suttog vissza határozottnak szánt hangon, és Csele halkan felnevet.
- Hoppá hoppá! Ernő mondta, hogy ilyeneket mondj nekem? Mert amúgy marha izgalmas.
- Sok a duma. - adja Csónakos továbbra is a Marlonbrando-t. - Jössz, vagy nem?
Csele magáról elfeledkezve, elnyílt szájjal bámul rá Csónakosra, majd mosolyog, és megnyalja az ajkát.
- Lássuk, mit tudsz.
Nemecsek Boka vállára dőlve nézi az érdektelen filmet, mikor Boka megböki a karját.
- Odasüss.
De addigra már Weisz is totál leszarja, mi történik a mozivásznon, majd átesik a székén, ahogy nyújtózva követi a pillantásával a párocskát.
- Ez... ez mi? Ez NEMÉR.
- Nem irigylem azokat, akik most a férfimosdóban vannak. - mondja tök nyugodtan Nemecsek.
- Úristen, gondolod, hogy ők...
- Tudom, hogy ők! Nem mondtam, de Csele ilyen. Ilyen tip-top, pedáns az életben, aztán ha egyszer beindul... Jézusom, hányszor voltam vele bulizni.
Geréb döbbenten hallgat.
- Figyelj, Ernő én pont ilyet keresek magamnak csak lányban, szóval, ha esetleg tudnál segíteni...
- Fiúiskolába járunk, emlékszel? Lányismerősből nem túl jó a felhozatalom.
Csele és Csónakos a film végére ér vissza. Mindkettő zilált, és kócos, gyanúsan ki vannak pirulva,
- Szerintem bekapta a horgot. - súgja Geréb Weisznek.
- Szerintem egyebet is. - súgja vissza Weisz.
- Szerinted ki szedett fel kit?
- Te meg mered kérdezni?
- A Cselét nem.
- Jaja én sem, amúgy szerintem ő volt.
Csónakos meg Csele elköszön, és együtt indulnak el... valamerre.
- Hé nem arról volt szó, hogy iszunk még egyet? - kiabál utána Weisz.
Csónakos bocsánatkérően vállat von.
- Sajnálom, most.. van egy kis dolgom.
A fiúk nézik, ahogy Csele és Csónakos eltűnik az utca túloldalán.
- Hát hiába. - jegyzi meg Richter. - A románcok, amik a sötét mozitermekben kezdődnek, az égben köttetnek.
...ebben maradtak.
ESTÁS LEYENDO
Kocsmázós (puf)
FanficEredeti kérés: Szeretnék egy kissé becsípett, esetleg OC Boka Janiról olvasni, aki azzal hódította meg egy pillanat alatt Nemecsek szívét, hogy eképpen mutatkozott be: „- Helló! Boka vagyok, de a barátaimnak csak ficam." Páros: Boka/Nemecsek meg egy...