1

41 5 0
                                    

Laila berjalan mencari tempat bersendirian.Padang sekolah.Ya,itulah tempat dia menenangkan hatinya.

'Ya Allah, apa salah aku sampai dia buat aku macm ni..?kenapa senang sngt dia lupa diri..'

"Ya Allah..tolonglah aku..kuatkan hati ni,sesungguhnya Engkaulah sebaik-baik penolong wahai Rabb ku.."perlahan suara meminta pertolongan dari Maha Esa.

Seseorang datang tanpa Laila sedar.Pantas orang itu menegurnya dengan lembut.

"Laila?"

"Kak Alina.."Alina duduk disisi Laila sambil memandang pelik.

"Laila kenapa ni?kenapa Laila menangis?cuba cerita kat akak.."lembut Alina berbicara.

"Hmm..akak,sebenarnya Laila ada masalah dengan kawan Laila"

"Siapa?Aqi?"keningnya dijongket tanda hairan.

"Mm.."

"Apa masalahnya?"

"Aqi dah tak mengaku saya kawan dia..dia kata saya ni orang asing."kata Laila

Raqif sahabat baik Laila dari tadika lagi.Raqif atau nama panggilanya Aqi dulu seorang yang gemuk.Laila lah yang selalu membimbingnya agar menjadi seorang yang yakin.

"Sabarlah Laila,apa kata Laila cuba cakap baik-baik dengn Aqi..akak rasa Aqi tu bukn jenis yng lupakan diri.."kata Alina tersenyum

"Akak saya dah tak tau lagi dengan siapa lagi saya nak berkawan..Aqi tulah satu-satunya yng saya ada.."

"Pesan akak,klau sedih kena buat apa?cuba ingat.."pernah dia mengajar erti kesabaran kepada Laila agar menjadi seorang yng tabah

Alina yang menjadi sumber kekuatannya selain Aqi.Laila anak yatim piatu.Nasibnya sama dengan Alina,mereka kenal dari rumah anak yatim yang mereka tinggal.

Alina dan Laila sekolah di tempat yang sama sebb tu mereka mudah untk berjumpa.Alina tingkatan 3 Laila dan Aqi tingkatan 2.

"Sabar dan senyum..kan?"jawab Laila

"Hah..betullah tu..dah tu kenapa Laila sedih macm ni..Laila kena ingat tau kat dunia ni bukan kite je yng susah banyak lagi orang yng lebih susah.."itulah punca Laila sayang terhadap Alina,sentiasa memberi semangat.

"Thanks,akak.."Laila laju memeluk erat Alina.

》》》》》》》

Aqi duduk sambil memeluk tubuh dengan wajah riaknya.Kawannya,Qayum pelik melihat tingkah laku Aqi semenjak ni.

"Kau pahal Aqi?Ketat semacam je muka kau.."Qayum yng dari tadi memerhati kawannya asyik termenung

"Laila!"sepatah jawapan saja dari mulut Aqi.

"Kenapa wei?"semakin pelik dibuatnya

"Laila tu lah,kau kan tau dia macm mana?happy go lucky,ada ke dia kata kat depan smua fans aku,yng dia tu kawn aku!!"semakin angin Aqi teringat kejadian yng tak boleh dia terima

"Lah..apa yang salahnya?dia memang kawn kau kan?"

"Kau pahal?!nak back up dia?!masalahnya dia tu selekeh!malu la aku orng kata ada kwn mcm tu"tinggi suara Aqi menentang kata-kata Qayum

"Kau ni..abis dulu tu kau gemok!takde pulak dia malu?tak sedar diri betol!"Qayum mula tak puas hati melihat sikap Aqi

"Dahlah!Malas nk layan kau ni buang masa je!"Aqi bangun dari tempat duduknya meninggalkan Qayum sendirian.

'Kau ingt aku  heran sangt ke..kawn jenis apa lah kau ni!!'


Assalamualaikum!Macm mana?okay tak?ada yng kureng?klau ada komen tau.Klau takde votelah ya~bebye!😄

Mr.Teddy BearWhere stories live. Discover now