Laila berjln laju malas takut dikejar Aqi.
"Laila!"Aqi sedaya upaya mengejar Laila.Dekat je dia pada Laila pantas dia memegang lengan Laila.
"Apa ni Aqi!"Laila cuba menarik tangannya dari Aqi pegangan Aqi sungguh kuat sehingga menyebabkan tangannya kesakitan
"Knp awk terus terus asyik nk lari dari saya Laila?!"Aqi mula meninggikan suaranya pandgn org lain dia abaikan
"Dahlah..aku nk balik rumah.."Laila mula menahan rasa geram dan degn lembut dia berkata
"Okay..biar aku teman kau"Marah Aqi mula reda tenang sedikit hatinya
"Apape jelah!"Laila mula melangkah laju tanpa menghiraukan Aqi di blakng.
"Laila,sabarlah lajunya jaln!"Aqi setia mengekori Laila dari belkng walaupun Laila seakan mahu tinggalkannya.
》》》》》》》》》》》
Sampai saja di rumah,Laila memberi salam dan masuk duduk di sofa terlalu letih lagi-ii degn kerenah Aqi.
Aqi mengambil tempat di sebelh Laila dan menjaga jarak jauhnya degn Laila.
Aqi berminat tenung wajah Laila entah kenapa dia bersikap begitu mungkin dikatakan di lamun CINTA.
"Apa?"soal Laila tak puas hati dari tadi Aqi memandanhnya degn asyik sekali.
"Biarlah,awk cute!😄"tersengih-sengih Aqi menjwb pertanyaanya.
"Okaylah!awk tak payah pndg bole tak saya dh penat awk baliklah..."kali ini Laila menukarkan panggilannya pada asal.
"Awk..?"saja Aqi ingin menyakatnya apabila melihat wajah Laila mula merah.
Laila memuncungkan bibirnya rasa geram tak puas hati pun ada tak suka benar org menyakatnya.
"Okaylah..saya balik.."Aqi mula menayangkan wajah sedihnya ingin belas kasihan dari Laila mcm seolah-olah dialah mangsa segala keadaan.
"Heyy! Tak payah nk buat muka cute kay?!"Laila menjeling menyampah degn helah Aqi macm Drama King.Huh!
"Awk dh tak marah saya?"terjongket-jongket kening Aqi rasa gerun untk menanyakn soalan seperti itu.
"Hmm..tak!memandngkn awk btl-ii berusaha nk saya maafkn awk..."itu saja yg mampu dia katakan tak mahu dia buka topik mengenai hubungan persahabatannya.
"How about our relationship?"Lagi sekali Aqi menyoal.Soalan inilah yg Laila mahu elakkan.
"Emm,kita kwn biasa je bukn lagi bff...dah puas?"Saja ditajamkan matanya degn sinis dia tersenyum senget.
Aqi tertunduk tahu dia salah dan dia rasa bersalah semuanya kerana dia menyebabkan persahabatn mereka hanyalah biasa.
"Takpelah janji awk sudi kwn degn saya lagi.."Aqi mula tersenyum semula tak mahu tunjukkan rasa sedihnya supaya dia mampu membendung rasa itu.
Sebenarnya bukanlah hubungan sebagai persahabatan yg dia inginkan malah dia mahu lebih dari itu.Tapi,dia tahu belum tiba masanya lagi.
"Laila?"Alina pelik kali ini adiknya bersama Aqi.Lagi-ii Aqi dlam rumah mereka.
"Bila korang balik,tak dengar pun."
"Ala,akak tu yg sibuk tah buat apa..mana nk dengar kan"Laila mula tersenyum manja pada Alina.
"Amboi dia...menjwb eh!tak nak kwn!kakak merajuk!"Alina mula berpeluk tubuh dan melangkah jauh dari situ.
Manja saja perangai kakak dan adik.Laila ketawa besar melihat kakaknya cepat-ii dia memeluk erat kakaknya.
"Ala..kakak...jgnlah merajuk please.... tak best lah mcm ni,nanti takde sape nak borak dan gurau degn Laila!"Laila mula menggoyangkan badan kakaknya ke kanan ke kiri.
"Alahai~kesian adik akak nih...takdelah akak gurau..dan...klau awk tu takde teman nak borak and gurau,suruhlah tu....si Aqi tu..ops! "Alina cuba mengenakan adiknya semula lucu melihat wajah Laila berubah.
"Uhukk..uhukk..hem..ehem.."Aqi mula mengeluarkan isyarat sambil berdehem memandng ke arah Laila.
"Eiyy,tak nak Laila degn dia!dia tu ramai fans suruh jelah fans dia je kenapa mestilah Laila?!"Menjuling matanya ke atas apabila nama Aqi disebut mahu meluat dibuatnya.
"Eh akak, mana umi dan walid?"Btl juga,dari tadi dia tak nampk kedua org tuanya.
"Adik?!adik lupa ke?umi degn walid kan oversea ?kan umi dah pesan jaga rumah dan klau ada apape emergency kena call..."ternganga mulut Laila bayangkan hari-ii nya ketiadaan umi dan walidnya.Oh bagai mana?
"Owh,bolehlah Aqi hari-ii dtng kt sini kan kak?"Aqi asyik tersengih-sengih mcm kerang busuk.
"Boleh je kenapa tak plak kan..."mata Alina dileretkan memandng Laila mahu Laila fhm akn isyaratnya supaya Laila bersedia untk hari-ii yg bakal Laila tempuh untk diganggu.
"Akak!!!!"Laila terus lari naik atas dan mengunci pintunya malas hendak layan Alina
Laila berjalan mundar-mandir ke sana ke sini pula memikirkan bagaimana hendak hadap wajah Aqi hari-ii.Sudahlah Aqi banyk ganggunya inikan pula mahu hari-ii dtng ke rumahnya!
TOKTOK!
Laila pantas mengunci pintu tapi tak sempat dia ingin memegang tombol pintu Aqi sudah menolak pintu dulu.
Tolakan Aqi membuatkan dia tersungkur dari blakng pintu.
"Aww!aduh sakitlah..."muka Laila berkerut-kerut menahan pedih luka di kakinya yg mula berdarah banyk.
Aqi yg perasan Laila di blakng pintu degn segeran dia memapah Laila.
"Laila!sorry Laila...saya tak sengaja Ya Allah kaki awk terkoyak skit..kena pergi hospital ni!"Aqi menyuruh Laila bersabar sementara memanggil Alina
"Akak!akak!!cepat kaki Laila terkoyak ni kak..."sedaya upaya Aqi menguatkan suaranya agar Alina sengar laungannya.
"Ya Allah,Aqi..mcm mana bole jadi mcm ni?jom angkat bawa hospital ni kena jahit ni.."Aqi memapah Laila bersama Alina.
"Tapi...akak tak pandai bwk kereta?!hah!kita mintak jiran sebelh tolong bwkkan.."itulah cadangan terbaik waktu itu kerana risau kaki Laila dijangkiti kuman.
Alina pantas keluar dari rumah dan memanggil jirannya iaitu Mak Cik Kalsom.
"Makcik..."wajah Alina terkerut terlalu risau rasa gelabah dia risau jika menyusahkan jirannya.
"Makcik kena tolong bwkkan adik saya pergi hospital sbb kaki dia terkoyak!tolong cik..."Alina cuba merayu risau tak mahu dibantu.
"Hah..cepat-ii bwk adik kamu keluar kejap makcik suruh suami makcik keluarkan kereta.."Makcik Kalsom masuk ke dlam rumah untk beritahu pada suaminya.
Setelah beberapa minit,Laila,Alina dan Aqi pun dijemput naik dan kereta jirannya meluncur laju untk ke hospital.
Assalamualaikum,semua!mcm mana ya?okay tak?jgn lupa vote dan comment klau tak.....author babap kang...takdelah gurau je..😁😁bebye!salam kasih dari author..
YOU ARE READING
Mr.Teddy Bear
Teen FictionRaqif sahabat baik Laila dari tadika yng digelar teddy bear oleh Laila kerana saiz badannya.Bacalah kalau nk tau~