Laila berjalan-jalan di kawasan sekolah yng agak lapang untuk menghabiskan masa rehatnya yng hampir tamat sebelum masuk kelas.
Sedang leka dia berjalan tanpa dia sedar dia terlanggar seorang lelaki menyebabkan lelaki itu tersungkur.
"Hoi!kau ni pahal main langgar je,malaun betol!!"tengking lelaki itu tak puas hati
Laila pantas pandang lelaki itu dengn perasaan agak sedih lelaki itu adalah Aqi.Kemana adabnya?Mana Aqi yang dulu?
"A..a..qi saya minta maaf..saya tak sengaja,saya tak nmpk"dengn rasa bersalah Laila tunduk tak berani tenung wajah Aqi macm singa
"Kau!kalau sehari tak menyemak dalam hidup aku tak boleh ke?!aku meluat hari-ii tengok muka kau!berambuslah kau"Aqi terus meninggalkan Laila yng masih terkaku disitu
Rasa sebak mula hadir dalam hati.Aqi yng dulu hilang kemana.Air mata Laila mengalir terasa dengn sikap Aqi.
》》》》》》
"Akak!"Laila melambaikan tangannya ke arah Alina dari jauh.
Laila menunggu Alina untk balik bersama.Alina berjalan laju ke arah Laila.
"Laila,sorry akak lambat sbb ada latihan yng tak siap tadi.."Alina mengusap bahu Laila.
"Takpe,saya okay je..tak lama pun"Laila tersenyum manis tak mahu Alina rasa bersalah
"Jomlah,Laila..takut Umi marah nanti"Laila dan Alina diambil sebagai anak angkat pada satu keluarga yng tak dikurniakan zuriat.
Tambahan lagi umur mereka makin menginjak remaja,jadi mereka tak boleh duduk di rumah anak yatim itu berterusan.
Alina dan Laila berjalan kaki balik ke rumah.Rumah mereka tak jauh dari kawasan sekolah.
Sampai saja depan rumah Laila membuka pagar dan masuk begitu juga Alina terus mengunci pagar.
"Assalamualaikum..Umi!Walid!Laila dan Kak Alina dah balik.."Sejurus memberi salam Laila dan Alina masuk ke rumah dan menyalam tangan uminya.
"Alina,Laila..bila balik?"Uminya terus menyapa mereka bila tersedar kehadirannya
"Tadi.."Jawab Alina ikhlas
Uminya tersenyum melihat anak-ii nya.
"Hah..Laila..Alina..umi dah masak makanan favourite kamu berdua..kamu pergilah mandi dulu nanti dah siap turun makan ya"
"Okay umi!"serentak Alina dan Laila jawab dengn riang.
"Eh kejap,umi..walid mana?"Alina pelik dari tadi nampak langsung kelibat ayahnya
"Walid kerja harini..OT biasalah kat hospital sibuk harini walid kenalah tengok patient dia harini..."kata uminya atau lebih dikenali Puan Zuhaira.Puan Zuhaira bekerja sebagai akauntan tapi hari ini dia ambil cuti untk menjaga anak-ii nya.
"Ooh..okaylah kitorang mandi dulu..bye umi..love you!"Laung Laila lantas naik atas sambil berlari anak.
Puan Zuhaira mengeleng kepalanya tersenyum melihat telatah anaknya.
》》》》》》》》
"Assalamualaikum!"Aqi terus masuk ke dalam rumah tanpa melayan mamanya.
"Raqif..kenapa ni?muka masam je.."mamanya,Puan Farahayu menegur anaknya berkelakuan pelik
"Nothing, ma.."Aqi tiada mood nak menjawab soalan mamanya dan terus naik atas untk merehatkan diri.
"Aik!pelik betul dia ni..orang tanya dia jawab sepatah..haih macm-ii budak ni.."Puan Farahayu kembali duduk di sofa berdekatan ruang tamu.
Aqi menutup pintu biliknya dengan rasa geram dia terus menghempas kasar begnya di atas katil miliknya.
"Bodoh!kau ni memang nak kena kan Laila!kau malukan aku lepastu kau sengaja langgar aku"
Dia menyerabutkan rambutnya dan terua baring di atas katilnya.Berkali dia cuba pejamkan matanya tapi masih tak boleh lena.
'Kenapa dengn aku ni?asal aku nak melenting?takkan aku benci Laila?'
Malas berfikir panjang,Aqi terus mandi untk membersihkan badannya yng mula melekit kerana berpeluh
Assalamualaikum,semua!Okay tak kalini?macm biasalah,kalau kureng komen,kalau tak vote kay..?okaylah bye~😄
YOU ARE READING
Mr.Teddy Bear
Teen FictionRaqif sahabat baik Laila dari tadika yng digelar teddy bear oleh Laila kerana saiz badannya.Bacalah kalau nk tau~