Pembedahan masih lagi berjalan.Pembedahan ini tidak mengambil masa yang lama.Setengah jam kemudian,doktor keluar dari bilik pembedahan.
Lihat saja doktor keluar pantas Alina dan Aqi meluru ke arah doktor.
"Doktor ada saya okay kan?"Dari tadi dia bersabar dan sekrg masa sudah tiba untk tahu keadaan adik kesayangannya.
Doktor itu hanya tersenyum ramah mungkin tiada apa-ii yg teruk.
"She's okay.."pernyataan membuatkan Alina sedikit lega.
"Kjap lagi dia akn dimasukkan ke wad ya"sambung doktor lelaki itu berwajah manis.Umurnya dalm lingkungan 20-an.
"Terima kasih.."Alina hanya mampu menunggu sementara adiknya dimasukkan ke wad.
Tidak sabar rasanya nak berbual dengn adiknya.
Sesudah dimasukkan wad,dia dibenarkan melawat adiknya.Laju dia duduk di sisi katil Alina.
"Akak.."Teruja saja wajah Laila apabila nampk Alina dan mereka berborak hilangkn rasa bosan.Aqi dia abaikan malas mahu melayan.Buat hal lagi!
"Laila..saya minta maaf..jgnlh abaikam saya,saya tau awk nmpk saya kan...."Aqi rasa terpinggir apabila dilayan begitu.
Dengar saja namanya disebut,terus dia memandang tajam Aqi.Lama sedikit,dia senyum saja ingin menyakat Aqi.
"Hahaha cute lah awk ni Aqi.."Laila tergelak sampai lenguh perutnya melihat Aqi cuak gila.
'Aik!pelik..kena sampuk ke?dia ni lepas operate makin lain..siap kata aku cute lagi!'-Aqi
"Apa lah awk ni laila..merajuk lah!"kata Aqi buat-ii muka comel sambil berpeluk tubuh malah badannya juga turut digoyang-goyangkan mcm kanak-ii kecil.Manja!
"Alolo comeyy nya..meh sini kite pujuk dia.."Aqi yg tak jauh dari laila,laila cuba menarik baju Aqi namun ditepis manja.
"Tak mau!"ieyy mengadanya mahu meluat dibuatnya.
"Okaylah..fine!saya pun tak nak kwn awk"Aqi terus pandg Laila takut degn ugutan Laila lagi-ii tentang kawan.
Tak mahu lagi dia terukkan persahabatannya nanti terus jadi stranger.No way lah!
"Ala..yelah!org nk merajuk skjap pun tak boleh"
"Hah!skrg saya nak awk amikkan saya air suam kat meja tu!klau awk nak saya pujuk..klau nak lah kan..?"terjongket-jongket kening Laila mencabar Aqi.Tak susah pun.
Aqi terus mengambil air suam yg berada di ats meja yg berdekatan dengannya dan terus diberi pada Laila.
"Nak saya suapkan tak?"tersengih Aqi melihat wajah Laila mula merah mcm strawberi.
"Nak eh tak maksud saya,saya nk Kak Alina suapkan..welk!pergi jauh sana! siapa nk awk suapkan"tergelak kecil Alina melihat wajah sedih Aqi lepas dimalukan.
"Ermm pujuk lah cepattt!"Aqi yg tiba-ii meronta mcm anak kecil membuatkn Laila tersembur airnya ke muka Alina.
"Puffttt! uhukk...huk.."Habis wajah Alina basah dengn air yg lagikan sedap dari mulut Laila air liur.Terpejam mata Alina merasakan mukanya disembur mahu rasa geram dipendam saja.
"Yey!bodo yini budaklah!"laju tangan Laila mencepuk kepala Aqi.Kasihan Alina nasib dia yg terkena.
"Ehehehe maaf kak.."Aqi menggaru kepalanya yg tak gatal rasa bersalah pula.
"Huu sedihnya adik-ii buat akak mcm ni!"air mata Alina mula mengalir perlahan.
"Akak!ala,jgnlah nangis kak ayok kau Aqi buat kakak aku"kelam kabut mereka berdua cuba pujuk Alina.Padahal Alina hanya bergurau saja.
"Ahahha akak gurau je kay.."terbahak-bahak Alina ketawa.Padan muka siapa suruh buat orang.
"hishh!nasib baik"Laila menghembuskan nafas lega yelah kakak keSAYANGAN.
"Akak,umi walid tau ke Laila masuk wad?klau belum please lah jgn bagitau"Berkerut wajah Alina pelik kenapa pulak tak bole diberitahu kepada kedua org tuanya.Sedangkn ini kecemasan.
"Knapa pulk?"Laila takut rasa menyusahkan kerana umi dan walidnya jauh di negara orang.
"Laila tak nk umi walid risau dan nanti menyusahkan,faham?"Dia cuba meyakinkan kakaknya agar tidak menghubungi Puan Zuhaira dan Encik Fatihi.
"Ermm kay!"hanya anggukan saja yang laila terima Alina pun berfikir begitu kerana kaki adiknya tidaklah teruk cuma terkoyak sedikit saja.
"Bila adik boleh discharge ?"kalau boleh dia tak mahu tinggal di hospital lama sngt nanti dia ketakutan.
"Esok"Alina tak sabar mahu balik di rumahnya.
"Malam ni akak stay sini dengn adik!oh,Mak Cik Kalsom dah balik dah dengn Pakcik"sambung Alina.
"Eh tapi mcm mana degn bill hospital?"dia risau jika kakaknya akn menyatakan semua itu dibayar oleh jirannya.
"Mm makcik Kalsom dan Pakcik bayarkan"sedikit hampa di wajah Alina malu kerana dia minta tolong malah bill juga dibayarkan.
"Habis makcik tak ckp apape?mesti adik ni menyusahkan kak?"Mata Laila ligat memandang wajah Alina menanti jawapan kecewa kerana menyusahkan org.
"Takpelah rezeki kita dik..org nak tolong biarlah nanti Allah je balas jasa dia"Alina cuba menenangkn adiknya agar sentiasa rasa bersyukur.Ada juga orang yang ingin membantu.
Aqi bergerak dan duduk di sofa berhadapan katil Laila.
"Kak,klau Aqi nk stay sini jugk bole?"tersenyum dia memandang Laila.Tak mahu dia berenggang dengan buah hatinya.
"Ak.."belum sempat Laila habiskan ayatnya Alina memintas tahu benar adiknya akn menjawab 'tak boleh bagi dia stay sini'
"Okay,boleh.."habis tersenyum jahat Alina kenakan Laila.
Assalamualaikum! Mcm biasa maaf klau dh lama tak buat bab baru sbb ada hal tertentu!😊😊ataupun author yg malas😂😂kaylah sila vote ya~and komen ya~salam kasih dari author!💝
YOU ARE READING
Mr.Teddy Bear
Teen FictionRaqif sahabat baik Laila dari tadika yng digelar teddy bear oleh Laila kerana saiz badannya.Bacalah kalau nk tau~