Alweer?

22 1 0
                                    

God, ik word gek van mijn ouders. Ze kopen voor de zoveelste keer een kaartje voor de loterij. En ik? Zit dus meet mijn ouders elke keer te wachten voor de tv totdat mijn hebben gewonnen. En dat, elke avond s'avond's laat.

00f.

Ik haat dit soort momenten!

Maar goed, overdag is het leuker, ik kan met de straatgroep gaan 'straten'.
Dat doen we elke keer!
En dat is precies wat we nu gaan doen.

——————————————————————————————————————————

'Daantje, wil een banaantje!' Roept Daan. Zijn kinderachtige stem maakt het nog erger, terwijl hij hartstikke debiel aan een meneer's arm zit te trekken. 'Banaan, banaan!'
De rest van ons kijkt om een hoekje, om Daan in de gaten te houden.
'Stom zeurkind, ga naar mama!' Zegt de man geïrriteerd.
'Papa?' Zegt Daan met een kinderstem, terwijl hij de man aankijkt. 'Papa, Daantje banaantje.'
'Ik ben je papa niet en ik koop geen banaan!' Roept de man boos.
'Oh. Dat wist ik niet.' Zegt Daan met zijn normale stem. 'Oke, dan loop ik maar weer weg.'
Hij loopt het hoekje om waar wij hem zitten te bespieden.
Als hij dr is, kijk ik of de man weg is. Ik hou mijn hand in de lucht, omdat ik hem nog zie. Dan loopt hij weg, en ik doe mijn hand naar beneden.
Iedereen begint te schaterlachen!
'Daan, hoe heb je die man zo kunnen laten doen?! Je was een ster! Hahahaaha!' Lacht Jessie.
Tess komt erbij : ' Wat dacht je van een Daannaantje?'
Iedereen viel doodstil.
'Wow, die is echt niet grappig.' Zegt Tommie.
'Ja echt he? Zelf ik kreeg geen glimlachje!' Zei Tom.
'Misschien... Timmie, denk jij wat ik denk?' Vraagt Tim
'Jajaja, het is Tess' beurt!' Roept Timmie

Met z'n allen, om een hoekje kijkend, zien we Tess naar een vrouw lopen, die haar auto aan het inladen is.
'Mevrouw?' Vraagt Tess
'Ja?' Snauwt de vrouw.
'Kent u mij?' Vraagt Tess
'Nee, maar ik heb haast. Opzouten.'
Tess zet een stap dichterbijer en :
'UW NEUS IS LELIJK!'
Vervolgens, nadat Tess dat had geschreeuwd, rende ze naar ons toe, vloog het hoekje om en kon haar lach bijna niet inhouden.
Ik keek om het hoekje, met mijn hand omhoog, en toen de vrouw officieel was weggereden, ging hij omlaag.
We gingen dood van het lachen!
'Tess, je was geweldig!' Zei ik
Waarop Mieke antwoordde : Wat heeft een neus er überhaupt mee te maken? Hahaha!'

——————————————————————————————————————————
'Mam, ik wil niet naar de stomme tv kijken!'
Ik stampte de trap af.
'Niet stampen! Je hebt de trap al 3 keer gesloopt. En je kijkt gewoon mee, we kunnen deze keer wel winnen!'
Laat ik het even uitleggen. Mijn ouders en ik zijn arm, en mijn ouders verspillen al hun geld aan niets. Een loterijkaartje! Ff serieus? Ja, en het geld raakt op.
Elke avond gaan we voor de tv zitten in de hoop dat we winnen... en ik wil niet. Omdat je zo'n kleine kans hebt! Het slaat nergens op!
Ik kwam dus in de huiskamer die meer op een kleine gang leek, ging op de mini-bank zitten en keek naar het programma.
En toen gebeurde het...
Mijn ouders is koor :
'JAAAAAAAAAAAAAAAAAH!'

KATJING!Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu