#TolongJagaDiaUntukKu
#Bahagian 4Seperti biasa Darshan ke klinik dalam jam 7.40 pagi.Pekerjanya telah membuka klinik sewal jam 8 pagi.Darshan masuk ke biliknya.Dia terkejut.Edora tersenyum manis ke arahnya.Berjalan ke arah pintu bilik dan menutup pintu dan mengunci dari dalam.Dia menarik Darshan dan memulakan adegan panas seperti yang mereka selalu lakukan sebelum mula bekerja jam 8.30 pagi. Dia membisikkan kata-kata yang lembut dan menggairahkan.
Tetapi Edora kecewa. Darshan tidak seperti biasa.Sikapnya agak hambar.Seperti ada sesuatu yang mengganggu fikirannya. Edora melepaskan Darshan dan duduk dengan bibir yang muncung.Darshan duduk di kerusinya dan menggaru kepala yang tidak gatal.
"Bie..I am sorry.I am not in mood today"
"What do you mean?Kan setiap pagi De suka, happy Bie sambut De macam tu.Kenapa sekarang De macam berubah ni?Ini mesti De mau tinggalkan Bie kan.Bagi tau sahaja.Biarlah Bie pergi.Kerja di pub kah.Biarlah Bie terus rosak.Lagipun selama inipun Bie sudah di pakai oleh De sesuka hati lepas tu tinggalkan Bie gitu saja.Memang Bie sudah agak ini kesudahan hidup Bie" kata Edora, berdiri sambil menitiskan air mata."No, Bie, bukan macam tu tapi.."
"Tapi apa? "
"Wife De sudah pulih, dia sudah boleh bejalan"
"What? De cakap dia tidak akan pulih.Macamana dia boleh pulih"
"Ialah, kalau ikut terapi di hospital, memang lama lagi boleh pulih tapi dia berlatih berjalan di rumah diluar pengetahuan De"
"Jadi Bie macamana?"
"Itulah.I think better we just end it here.Now"
"What? end it just like that?"
"Don't worry.Bie tidak perlu pindah daripada apartment tu.Just tinggal sana.De akan carikan Bie kerja lain atau Bie mau De hantar Bie sambung balik study medic yang berbaki beberapa semester lagi tu?De ikhlas membantu.
"De memang tidak pernah berubah.Dulu De tidak cari Bie langsung selepas De habis study.Sekarang kita sudah sama-sama, 2 bulan sahaja kita happy, De tinggalkan Bie begitu sahaja.I don't care about anything yang penting kita happy sama-sama but De mungkir janji.Ok lah Bie akan pergi study.Tapi promise, lepas study nanti we will together again ok?"Darshan tidak dapat berfikir panjang.Apa yang penting baginya, Edora berjauhan daripada isteri dan keluarganya.Dia berharap agar Edora akan berjumpa dengan seseorang di sana nanti.Dia kena jawab Ok supaya Edora tidak akan ganggu dia sementara ini.
"Ok, promise.Bie tinggal di apartment tu saja.Tunggu surat tawaran sambung study.Semua dokumen Bie ada dalam fail pekerja juga kan."
"Ok"
Edora tidak bercakap banyak.Dia pergi meninggalkan Darshan."Hah! legah.Harap-harap dia boleh terima kenyataan yang sya tidak perlukan dia lagi"kata hati Darshan.
Sejak daripada hari itu, Darshan sudah tidak pedulikan tentang Edora.Apapun dia masih juga membayar sewa,utiliti dan mengisi duit belanja di akaun Edora.Bagi dia, dia sedang menjalankan tanggungjawabnya sebagai abang kepada adiknya.
Akhirnya Edora mendapat tawaran sambung belajar di UMS semula. Darshan hanya membekalkan Edora sekeping kad kredit untuk perbelanjaan Edora di sana. Edora masih tidak memberitahu sesiapa tentang kandungannya yang sudah mencecah 10 minggu.Entah apa agenda yang disembunyikannya.Dia tahu kalau dia bagi tahu sekarang, Darshan adalah doktor dan dia akan scan dan tahu umur kandungannya.Dia akan tahu itu bukan anaknya.Dia memilih untuk memdiamkan diri.
Edora turun daripada kereta si Darshan dan tersenyum masuk dewan pendaftaran dengan bangganya:
"Bodoh ko Darshan.Ko pikir sya bodoh sangat.Ko mau sya lepaskan ko kan?Nanti ko taulah nanti.Hahaha..Ko kasih sekolah sya, bagus.Sya akan habiskan study dan dapatkan power yang lebih besar.Sya akan buat hidup ko merana.Ko akan merangkak pigang kaki sya dan merayu supaya sya terima ko satu hari nanti."Lydia di rumah tekun berdoa setiap bangun pagi dan sebelum tidur malam.Dia memohon pertolongan Tuhan agar suaminya kembali ke jalan benar.
Satu pagi selepas suaminya ke tempat kerja,telefonnya berbunyi.Alice di talian.
"Hello beb..ada berita baik."
"Apa yang baiknya?"
"Sya nampak si Edora keluar daripada klinik nangis-nangis yang minggu lepas, sya pigi tanyalah dorang di dalam klinik tu.Dorang cakap dia kena pecat oleh Doktor Darshan. Pastu sya rasa dia tidak akan ganggu suami ko lagilah, dia sudah lari.Apa ko guna kasi lari dia?O..ko diam-diam kasi sihir dia ar..hihi..bagus..baru dia tau.."
YOU ARE READING
Tolong Jaga Dia UntukKu Siri 1 (Published As Book)
Non-FictionDapatkan Buku Novel bercetak ready stock sementara stock masih ada sekarang. 200 ms 21 Bab RM29+ pos RM9(ss)/RM10(sm) Watsap 0109454580 untuk pembelian.Tqvm Sinopsis Cerita tentang kecurangan seorang suami dengan bekas kekasihnya semasa isterinya t...