Jangan lupa vote!!!
✴ ❇ ✴ ❇ ✴
“THEY DON'T KNOW THE TRUE OF STORY WHY I CAN BE LIKE THIS.”
✴ ❇ ✴ ❇ ✴
LARA HIGH SCHOOL
"Fuh..Nasib sempat." kata Tzuyu sambil melihat jam tangannya.
'8.00 a.m.'
Tzuyu mula menuju ke kelasnya. Sepanjang perjalanan, seperti biasa hanya ejekan dan jelingan daripada pelajar yang diberikan kepadanya.
"Kenapalah dia masuk sekolah ni!?"
"Dahlah miskin."
"Betul tu." sokong pelajar lain tanpa mengetahui identiti Tzuyu sebenar.
"Asal dia selalu tutup muka dia eh??"
"Aku rasakan muka dia mesti hodoh. Sebab tu la dia pakai hoodie putih murah dia tu untuk tutup muka dia."
"Hahah!!" semua murid ketawa.
Tzuyu hanya berjalan ke arah kelasnya dengan biasa tanpa membalas sebarang kata terhadap ejekan murid-murid yang dilemparkan kepada dirinya.
Mana mungkin dia tidak terasa hati. Malah, dia ingin membalas semua ejekan dan cacian yang salah mengenainya tersebut dan memberitahu identiti dirinya yang sebenar.
Tetapi sekiranya dia memberitahu, mungkin banyak murid yang ingin berkawan dengannya kerana hartanya. Dia ingin mencari kawan yang benar-benar ikhlas ingin berkawan dengannya.
Jika berlawan, dia hanya seorang diri maka memang tak lah dia akan menang.
Sebenarnya, Tzuyu pandai dalam seni pertahanan diri disebabkan dia pernah belajar ketika berusia 8 tahun tetapi dirahsiakan olehnya.
Dalam perjalanan ke kelasnya, tiba-tiba sebuah kumpulan gedik menghalangnya iaitu Vida Girls yang terdiri daripada 4 orang perempuan bernama Song Kok Park King, Lee Pas dan Kim BAP dari kelas Dope iaitu kelas teruncit.
AUTHOR:AUTHOR PUN TAK TAHU APA SEBAB NAMA MEREKA MACAM TU. SO JANGAN KECAM AUTHOR.
TZUYU:EH..AUTHOR YANG TAIP.
AUTHOR:BIARLAH.
VG:ASAL NAMA KAMI PELIK NI!!??
AUTHOR:TAK BOLEH KE?
VG:TAK BOLEH!!! DAH MACAM SONGKOK, PARKING, LIPAS, KIMBAP JE KAMI DENGAR.
AUTHOR:HAHAHA!!! KAMU YANG CAKAP BUKAN AUTHOR..SO.. BYE*LARI*
VG:AUTHOR!!!
DAN BERLAKULAH AKSI KEJAR-MENGEJAR SEPERTI POLIS EVO.
AUTHOR:EH..SAMBUNG BALIK.*LARI*
VG:*KEJAR AUTHOR*
"Euww..Look at this poor girl??" sindir Lee Pas pedas.
"Yeah...Just look at her clothes." kata Song Kok.
"A Lonely girl that don't have any friends." ejek Kim Bap pula.
Pelajar yang lain hanya mengetawakan Tzuyu.
Mereka lebih suka Tzuyu terseksa tanpa merasa sedikit simpati pun terhadapnya.
"Yeah..A ugly girl." balas Park King.
Tzuyu hanya mendiamkan diri. Nampak sahaja seperti dia tidak kisah. Tapi hatinya sakit mendengar semua ejekan yang dilemparkan kepadanya.
"Girls, I think we should go now because we don't wanna late because of this poor girl...Am I right." kata Kim Bap terselit sindiran.
'Eleh english pun tunggang tebalik..Ada hati mahu speaking konon!!'
Tzuyu hanya menundukkan kepalanya.
"Ok.." jawab Vida Girls lalu berlalu pergi.
Tanpa membuang masa, Tzuyu menuju ke kelasnya dengan pantas kerana dia tahu bahawa dia telah lewat 10 minit masuk ke kelasnya disebabkan ada lalat yang mengacaunya tadi.
Sampai sahaja di depan pintu kelasnya iaitu kelas Army iaitu kelas yang paling pandai, semua pelajar melihatnya dengan jelingan.
Kedudukan kelas.
Army | Buddy | Carat | Dope
Tzuyu dengan cepat meminta maaf kerana telah mengganggu pelajaran mereka dan meminta izin untuk masuk ke kelas.
Ketika melalui meja pelajar yang lain, banyak ayat sindiran yang diberikan kepadanya.
"Ish!! Dah lah lambat masuk kelas. Kacau orang je nak belajar."
"Dia ingat, dia tu pandai sangat ke. Nasib dia je tu dapat masuk dalam kelas ni.
"Ingat ini sekolah appa dia ke."
'They don't know the true of story why I can be like this!'
"Betul tu!!!"
Dia hanya menahan amarahnya.
Sampai sahaja di tempat duduknya , kelihatan banyak contengan di mejanya.
Tetapi Tzuyu hanya mengendahkan lalu mula belajar seperti biasa.✖ ✖ ✖
KRING~
Semua pelajar kelas Army berpusu-pusu keluar dari kelas dan menuju ke kantin.
Manakala Tzuyu pula, mengemaskan bukunya sebelum menapak ke kantin.
Dalam perjalanan ke kantin, dia dihalang lagi oleh kumpulan Vida Girls.
"Oi!! I nak you belikan makanan kitaorang!" arah Kim Bap manakala Tzuyu pula masih berdiri di hadapan mereka tanpa mengikut arahan Kim Bap.
"You dengar tak betina!!?" tengking Song Kok apabila Tzuyu tidak memberikan reaksi.
Semua pelajar mula berkumpul dan berbisik antara satu sama lain sambil melihat perbalahan tersebut.
✴ ❇ ✴ ❇ ✴
YOU ARE READING
[SU]WELCOME TO FANTASY WORLD
FantasyApabila seorang gadis yang pelik, misteri dan penuh dengan imaginasi masuk ke dalam dunia yang penuh dengan fantasi. ✴✴✴✴✴✴✴✴✴✴✴ WHITE RIDING HOOD. Nama panggilan bagi gadis misteri tersebut. Disebabkan perwatakannya yang pelik, dia selalu disisihka...