Lily memulakan plannya.plannya yang berbunyi siapakah perempuan yang bersama dengan afdzal.
Siapa?
Dari mana dia muncul?
Apa hubungan dia dengan afdzal?Dia hanya mengempalkan penumbuknya sahaja untuk rasa ingin tahu itu beransur.
Tok tok.
Kelihatan ada seorang pemuda yang diupahnya sudah datang beserta fail yang pasti nya tentang perempuan itu
"you dah dapat maklumat perempuan itu?"tanya lily pada pemuda itu.
Pemuda yang lebih mesra dipanggil farid itu mengangguk."aku dah dapat maklumat perempuan tu,"kata farid lalu beri dail tadi ke lily.
"perempuan tu namanya asyrah airisha,atau mudah dikenali dengan asyrah.aku dapat tahu dari sedara aku dia selalu perhatikan si asyrah dengan boyfreind kau tu.ok cut that.dia dengar cerita asyrah dah couple dengan afdzal dari sekolah menengah lagi.pastu bulan lepas afdzal dah lamar dia.dekat mana tah aku tak tahu sebab aku dengar cerita jer"jelas farid panjang lebarnya.
Lily mendengus.ni ke perempuan tu.hm bebiasa jer aku tengok nak bandingkan aku lagi cantik kot.
"you may go farid"kata lily.
Farid angguk lalu keluar.lily mencampakkan fail yang beisi profil asyrah tadi ke meja.lalu dia keluar dari bilik tu.
✖✖✖
Hari ini.sudah genap sebulan dia menjadi tunang afdzal.ahh bahagianya diri ini.lagi gembira bila afdzal nak amik dia pergi jenjalan.alah dating lah pe lagi.
"hai sayang"sapa afdzal.dia tahu dia perlu berhipokrit demi menjaga hati asyrah.dia tidak kisah pun.
"hai."balas asyrah.tengok you alls tu prince idaman i tu.
"jom kita main kat sana"ajak afdzal.pemandangan di pantai amat seronok.
"jom!"
Asyrah belari ke pantai.dia segera mendepakan kedua tangannya agar dapat merasakan kehangatan angin.
"dah lah tu.jom kita minum air kelapa nak?"ajak afdzal.
Asyrah hanya menganguk.lalu ke gerai yang jual air kelapa."bang.nak air satu"kata afdzal.
Asyrah mengerutkan muka.dah nape satu.
Selamat air kelapa tu mendarat di tangan afdzal.afdzal terus membayar air itu.alah murah jer dua ringgit jer"er.afd,nape satu?"tanya asyrah.
Afdzal yang menyedut air tuteris berkata "kongsi lah ape lagi?"
Asyrah membulatkan matanya.."Share?tak nak asyrah tak nak."
"jap"kata afdzal lalu menyeluk sesuatu dari poket nya."nah.makan m&m ni"
Asyrah angguk."thanks"
"asyrah.lagi dua minggu saya tak de tau."
"pergi mana?"tanya asyrah
"somewhere.of course lah kerja."balas afdzal.
"asyrah.awak bahagia tak dengan saya?"tanya afdzal
Asyrah angguk"mestilah"
Aku pun bahagia dengan kau asyrah tapi aku main kat belakang kau asyrah.kau terima aku lagi ke?
To be continue
YOU ARE READING
Loyalty [OG]
Romansa[1st LOYALTY SERIES] Status:not yet. loyalty cover:@aerisy Start:20/11/18 End:1/12/18 "There no more us"-afdzal qayyum Saat itu dunia asyrah sudah berputar kepada 360 darjah!.mengapakah?berpisah? Dia sudah tidak tega meninggalkan afdzal. Satu kebena...