Jaimon
Ik ben Jaimon en dit is mijn eerste dag hier op Alfea. Ja, ik ben een jongen, een jongensfee. Daar heb ik zelf niet voor gekozen. Je bent een fee, of je bent geen fee. Vroeger dacht ik altijd dat ik een Magiër was. Maar nee. Magiërs hebben niet alleen vleugels als ze transformeren, die hebben het meestal altijd, of gewoon niet. Maar dat licht aan elke Magiër. Want ik voelde op een dag een raar gevoel in mn rug, het was een beetje drukkend. Vleugels moeten het geweest zijn. Ik moet vleugels hebben. Ik kan mijn krachten al een beetje gebruiken maar ik ben nog nooit getransformeerd. Ik ben prins van Corselion, de zus planeet van Domino. En Bloom is mijn nicht. Ik bof maar met Bloom en Daphne als nicht. Zij wonen in Domino, daar zijn alle mensen lief, aardig en gastvrij enzo. In Corselion is iedereen bekakt en heeft iedereen manieren. Iedereen is heel erg Pietje Precies. En iedereen van de familie heeft automatisch de kracht van de drakenvlam. De drakenvlam kan ik nog niet beheersen, maar ik heb hem wel. Ik ben blij dat ik even weg ben van Corselion, hopelijk word iedereen daar minder bekakt en precies als de mensen uit Domino! Maar hoe dan ook, ik ben de fee van de Kleuren. Ik kon al van kleins af aan dingen in verschillende kleuren veranderen. Soms ging er nog wel eens wat fout. Bijvoorbeeld als ik me vasthield aan de trap ofzo, werd de trap opeens blauw! Later had ik wel wat meer controle over, maar als ik me blij, bang of enthousiast voelde, wou het soms nog wel eens verkeerd gaan. Dat heb ik nu ook soms last van. Bijvoorbeeld, ik was gisteren nog in Corselion en ik was erg enthousiast om naar Magix te gaan. Ik rende behoorlijk hyper de bus in, en terwijl ik op de stoel zat, werd deze opeens van oranje naar groen! En mensen keken me aan. Ik moet nog wel wennen aan de omgeving hier, iedereen gaat net weer anders met elkaar om. In Corselion niet, iedereen hetzelfde. Ik voelde me daar niet echt thuis. Ik moest niet zoveel met alle regels en prins zijn, maar ik moest me toch aan de regels houden en doen wat mijn vader zei, anders werden mijn krachten voor 2 maanden van me afgenomen. Ik ging vroeger ook naar een school voor Wizards, maar toen besefte ik dat ik daar niet thuis hoorde. Dus toen bleek er nog een optie mogelijk te zijn, ik ben een fee en hoor op Alfea. Ik beloof dat ik goed mijn best doe en een sterke fee word! Dit ben ik. Jaimon, fee van de Kleuren!
Loes
Hallo! Ik ben Loes, ik ben 13 jaar en ben nieuw op Alfea. Ik ben de fee van de Dromen. Ik ben kroonprinses van Dreamania. Onze planeet is wat anders dan andere planeten. Het heeft een donkere helft en een lichte helft. De donkere helft droomt en de lichte helft maakt hun dromen waar. En dat wisselt elke dag om. En op speciale dagen is de hele planeet licht. Ja, soms is het ingewikkeld om het te begrijpen, maar ik zal het uitleggen. Mijn kracht kan twee dingen, ik kan mensen in dromenland toveren en ik kan de dromen van mensen waar laten maken. Dus ik ben gewoon fee van de dromen. Mijn doel is om een beschermfee van mijn planeet te worden en mijn planeet voor altijd licht maken. Dan is het niet meer ingewikkeld. Én ik word een sterke fee! Ik hoop dat ik hier veel vrienden maak. En ik ben erg lastig in de ochtenden, ik slaap heel lang door. Hahaha, logisch eigenlijk. Daar moeten ze het maar mee doen. Ik moet dan maar beter een wekker kopen voordat ik te laat kom bij de lessen. Ik kan al transformeren, maar ik heb nog wat moeite om mijn vleugels goed te gebruiken. Dat moet ik nog leren. Maar dat gaat me wel lukken, hoor. Dit ben ik! Loes, fee van de Dromen!
Amelia
Hallo allemaal! Ik ben Amelia, en ik ben de fee van het Water. Dit is vandaag mijn eerste dag op Alfea. Spannend!!! Ik kom uit Andros. Ik woon bij de zeemeerminnen daar. Ik was anders dan mijn vriendinnen, of familie. Ik had namelijk geen staart. Maar ik kon wel onderwater ademen. En ik ontdekte dat ik een fee was. De zon scheen op mijn rug, waardoor vleugels projecteerden in het water. En toen wist ik het zeker, ik ben een fee. De eerste keer toen ik boven water verscheen, voelde ik me heel sterk. Ik richtte mijn handen op een rots, water en bubbels kwamen uit mijn handen en de rots knalde kapot. En toen snapte ik het echt. Ik ben de fee van het water. Water is mijn passie, mijn leven, mijn kracht. Ik drink zelf ook heel veel water. Daar krijg ik ook veel meer kracht van. Ik weet al dat ik getransformeerd ben, maar eigenlijk is mijn transformatie nog niet compleet. Ik ging ooit naar bed met een raar gevoel, en werd wakker in mijn feeën transformatie, voor het eerst. En verder heb ik mijn transformatie nooit meer gehad. Dus hij moet wel incompleet zijn. Mijn doel is om een beschermfee te worden en een sterke fee te worden. Dit ben ik. Amelia, fee van het Water!
Dewi
Heeii! Ik ben Dewi. Ik ga vandaag voor het eerst naar Alfea. Ik ben de fee van de Juwelen en kom uit Eraklyon. Ik ontdekte dat ik fee was toen ik tijdens een dansfeestje opeens juwelen in de muur schoot toen ik aan het dansen was. Het feit dat ik dat gedaan had, werd nog veel met ongeloof waargenomen. Heel veel mensen dachten dat Diaspro dat gedaan had, de tut van Eraklyon. Zij is ook fee van de Juwelen maar NO WAY dat ik familie van haar ben of dat ik haar mag. Ik heb eens een gevecht met haar gehouden later, toen ik mijn krachten al onder controle had. En ik won, zij werd boos en toen begonnen we elkaar te haten. Diaspro haat wel heel veel mensen, maar als ze mij ziet is ze ook niet zo happy. Maar ja, Diaspro is nu alleen maar op Sky uit. Wat zij doet boeit me eigenlijk helemaal niks. Ik ben lief, zorgzaam en soms kan ik best pittig zijn als het gaat om mensen die mij haten of mij willen verslaan. Ik hou niet van onrecht. Ik vind dat heksen, feeëen, en iedereen met respect met elkaar om moet gaan. Ik kan helaas nog niet transformeren. Hoe heb ik dan het gevecht met Diaspro gehouden, zou je denken? Namelijk zonder te transformeren. Diaspro transformeerde wel en was niet zo sterk. Ik ontweek alle juwelen en spreuken die ze uitsprak. En toen was ik aan de beurt en versloeg haar in één knal! Hahaha. Niemand haalt me naar beneden. Ik ben wie ik ben en geloof in mezelf. Dit is wie ik ben. Dewi, fee van de Juwelen!
Cornelieke
Hey allemaal! Ik ben Cornelieke. Vandaag word ik eindelijk opgeleid tot fee! Ik ben de fee van de liefde. Ik hou van de wereld, de natuur, de mensen, alles. Ik hou niet van onrecht. Ik kan daar verdrietig om worden, maar toch ben ik best een vrolijke fee. Ik kom uit Melody. Ik ontdekte dat ik een fee was toen ik sterke liefde voelde bij dieren en mensen. Ik begon me sterk te voelen. Totdat er iemand boos naar buiten rende en heel veel mensen uitschold, ik dacht, hij heeft liefde nodig. Dus ik bewoog mijn handen een beetje naar hem toe en roze stralen kwamen uit mijn handen en raakte de man. Hij stond eerst stil en begon opeens vrolijk te lachen. Toen vertelde ik het aan mijn ouders en werd hier naartoe gestuurd. Het is dus niet erg lang geleden. Maar hier in Magix is de sfeer heel wat anders dan op Melody. Het word denk ik wel wennen. Dit ben ik dus. Cornelieke, fee van de Liefde!
JE LEEST
Wabs Club: Magic Wabs! Charmix!
FanfictionHallo allemaal! Dit verhaal gaat over 5 feeën. Jaimon, Loes, Cornelieke, Amelia en Dewi. Maar één daarvan is een beetje anders. Jaimon is een jongensfee. Jaimon raakt in de val van de Trix. En de rest van de Wabs moeten hem zien te redden. Dat lukt...