Deel 1

59 2 4
                                    

Icy P.O.V:

"Welkom in Wolkentoren, studenten. Dit is het nieuwe jaar voor jullie om opgeleid te worden tot heks! Dit jaar zullen jullie op de proef worden gesteld door obstakels die je pad kruisen. Als je denkt dat je dit jaar maar lui in een boek moet zitten lezen of voor de televisie zit, dan heb je het goed mis! Dit jaar zullen..." Bla bla bla bla, hou maar op, stomme griet. Elk jaar weer hetzelfde liedje. "Dit jaar word leuk, reken maar, zusters." fluister ik tegen Darcy en Stormy. Je had zeker wel gedacht: "Oh nee, de Trix zaten toch in het Legendarium?" Hahahahaha, leuk geprobeerd, Bloom! We zijn lekker ontsnapt. HAHAHAHAHA!

Jaimon P.O.V:

Mijn eerste dag op Alfea! Wat spannend. Mijn begeleider is meegegaan, omdat ik PRINS ben. Ik ben geen klein kind meer. Ik kan hier heus wel alleen zijn. "Feeën! Allemaal in een rij!" Hoor ik een mevrouw tetteren door het hele schoolplein, wat is het hier eigenlijk prachtig. Ik heb er nu al heel veel zin in. Ik heb mijn begeleider al weggestuurd en ik word geroepen door de mevrouw. "Je naam en planeet, alsjeblieft." Zegt ze. Oké? Dat is nieuw. "Jaimon, prins van Corselion." "Jaimon... Jaimon... Corselion. Ja, Jaimon uit Corselion. Je mag zo naar binnen, mevrouw Faragonda wil met je praten." zegt ze. Mevrouw Faragonda? Wie is dat!? Ach ja, ik zie wel. Ik loop naar de meeste feeën en een paar zitten me aan te kijken. Dat verbaast me niks, ik ben de enigste jongensfee op Alfea. Dus ja. De deur gaat open en de mevrouw van net loopt opeens uit het niets voor ons. "Hierheen, meisjes!" Roept ze. Pardon? Hallo, ik ben er ook nog. En paar feeën naast me beginnen te lachen. De mevrouw merkt het op. "Feeën, stilte! Ik ben Juffrouw Griselda, ik ga jullie dit jaar in de gaten houden dat jullie je normaal gedragen in de school. Dit is geen gewone school, dit is een school voor feeën! Hoe dan ook, loop maar verder." Tettert ze door. Oh mijn god, ik mag haar nu al niet. En dat laten feeën naast me ook weten, dat zie ik aan hun gezicht, en hun aura. Hun aura is namelijk rood, dat betekend geïrriteerd of boos. Ik kan dat alleen zien wanneer ik dat wil, anders zou dat best irritant zijn, telkens een gekleurd scherm om iemand heen. Ik ben benieuwd wanneer ik de drakenvlam kan beheersen. Ik kan eigenlijk niet wachten om Bloom en Daphne te zien, ik mis ze heel erg. En misschien kunnen zij me leren hoe ik de drakenvlam kan gebruiken. Ja, de drakenvlam is eigenlijk heel sterk. Iedereen uit mijn familie heeft eigenlijk de kracht van de drakenvlam. Uiteindelijk zegt Mevrouw Griselda dat iedereen naar hun appartement moet gaan. Ik wil er bijna naar toe lopen, totdat ik een hand op mijn schouder voel. Ja hoor, het is mevrouw Griselda weer. Ik zucht. Ze beeld met haar handen uit dat ik mee moet lopen. Oh ja, de directrice. Fijn, eerste dag Alfea. En gelijk al naar de directrice. Word ik zeker weer van school getrapt. En dan zeker weer een preek van mijn ouders. Met een pokerface loop ik achter haar aan. We stoppen ergens midden in de hal. Ja, ik ken kastelen, doen ze altijd. Ik woon in één! Tot dat ze op een muur klopt. Wauw, hebben ze hier zúlke erge smetvrees? Dit is nog erger dan mijn familie. "Binnen!" hoor ik achter de muur, of wat een deur blijkt te zijn, vandaan komen. Dus het is een deur. Ik zie niet eens scharnieren! Ach, wat boeit mij dat. En dan die kleur, rood met donkerbruin, wat lelijk. Alsof ze elkaar willen aanvallen. We lopen naar binnen en ik zie een mevrouw, zittend op een stoel en met haar gezicht naar het raam. "Mevrouw, hier is Prins Jaimon van Corselion." zegt Mevrouw Griselda kakkerig. Oh mijn god, op de zelfde manier als thuis. Ik zucht. Ik moet het hier zien te overleven. "Laat ons even alleen, Griselda. We hebben nog veel te bespreken." klinkt een stricte, zelfverzekerde, maar toch een kwetsbare en lieve stem. Ik hoor voetstappen naar de deur lopen en het geluid eindigt ergens in de hal. Wat zal er nu gaan komen? "Jaimon, welkom op Alfea. Ik ben Mevrouw Faragonda. Jouw ouders hebben contact met je opgenomen omdat ze vinden dat je moet beginnen aan een nieuw leven. Ik was zelf best verbaasd dat een jongensfee op Alfea kwam. Wij gaan je begeleiden door het hele jaar heen. We hebben allerlei appartement en kamers waar we groepjes feeën in verdeeld hebben. Zorg dat je vrienden maakt op Alfea. Zorg dat je sowieso vrienden word met de andere feeën in je kamer. Veel succes, Jaimon! Als je vragen hebt, ben ik er altijd voor je.

Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: Nov 01, 2014 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

Wabs Club: Magic Wabs! Charmix!Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu