Bab1

12 1 0
                                    


" Apa yang mummy cuba sampaikan ni ?"

" macam ni mummy nak balik malaysia . But sofi tak boleh ikut mummy.  sofi kena duduk sini untuk beberapa tahun lagi . " Jawab Puan sri Iena tenang

" but why munmy ? Sofi nak lawat kubur arwah daddy dekat malaysia lah " Kata sofi sambil mempamerkan riak sedihnya.

" I want you to learn how to protect your own self sofi " jawab PuanSri Eina tenang

" With who mummy? " Sofi bertanya dengan nada yang menunjukkan bahawa dia tidak berminat .

" Qaim Aryan " jawab Puan sri Eina

" who is he mummy? I dont know who him? Why you can trust him to teach me how to protect my self huh?" balas Sofi lagi dengan nada yang agak sebal 

" your late daddy want Qaim teach you ! So stop asking me the question again " balas puan sri eina  kesal dan terus berlalu pergi dari bilik sofi

mendengar kata kata puan sri eina membuatkan sofi tertunduk sayu . Tanpa disedari tubir mata nya telah basah dek airmata yang tidak dapat dibendungnya .

Tidak dapat dinafikan sudah hampir setahun pemergian Arwah daddy sofi  menghadap ilahi tetapi apabila dia terkenangkan bertapa dahsyat nya pembunuhan daddy nya dia akan jadi sedih seperti ini.

" Daddy . I'm sure they will pay for all the bad deeds they have made with you . With OUR FAMILYY! " gumam sofi perlahan

***********************************

" Hey baby girl  . Kenapa diam je dari tadi ?" sapa mikhael sambil menarik kerusi yang ada di hadapan  sofi

Sofi yang mengelamun itu pantas tersedar dari lamunan nya .

" tak tau la bang ael . Sofi rasa bersalah dekat mummy iena "

" why? there is something I do not know?"  ujar mikhael memandang tepat kedalam mata Sofi membuatkan rasa bersalah semakin menebal dalam diri sofi .

" mummy eina nak sofi tinggal dekat sini untuk belajar cara mempertahankan diri dengan Qaim Aryan . And i dont know who qaim aryan . Sofi tanya mummy eina then mummy cakap arwah daddy suruh sofi belajar dengan qaim " Ujar sofi senada .

" dont worry girl . I know who him . And i trust him too . Abang ael cuma takut nanti sofi te fall in love dekat dia pulak " balas mikhael sambil senyum mengejek .

" takkan laaa abang . " takkan saya nak jatuh cinta dekat orang lain sedangkan rasa cinta saya masih milik arwah darwish sambung sofi di dalam hatinya.

Ya . Sofi masih mencintai lelaki yang bernama darwish itu . Lelaki itu telah pergi menghadap ilahi sebulan sebelum pemergian daddy sofi . Semua terjadi sangat drastik membuatkan sofi kehilangan sumber kekuatannya. Hanya Mikhael, miftah , mifzal  dan Puan Sri Eina dapat mendekati dan berbicara dengan sofi . Kerana semenjak peristiwa pahit itu dia tidak gemar berbicara dengan orang luar . 

************************

Pada malam itu suasana di meja makan amat sunyi sekali . Yang dapat didengari hanyalah bunyi sudu dan garfu sahaja .

Walaupun mereka bertiga sahaja duduk di banglo milik Puan sri eina  tetapi ketika berada di meja makan selalunya keadaan akan menjadi riuh dengan gelak tawa mereka sekeluarga tetapi sekarang segalanya menjadi janggal bagi sofi.

" apahal mummy dengan sofi senyap je ni " soal mikhael

" Mummy kenyang . Mummy naik atas dulu " Jawab Puan Sri eina perlahan

El es mi guardián Where stories live. Discover now