Viime yön tapahtumat pyörivät yhä vain uudestaan ja uudestaan, nuoren oppilaan lajitellessa kehäkukkaa ja vesiminttua ja mitä niin kamalaa Harhasydän oli nähnyt?
Nuori oppilas oli yrittänyt udella sitä mestariltaan, mutta hän oli lähettänyt vain oppilaan lajittelemaan yrttejä. Monesti Liekkitassu mietti millaista olisi olla soturioppilas niinkuin hänen veljensä Virtatassu.
Äkkiä nuori naaras tunsi kovaa halua päästä ulos, hänen päänsä oli aivan pyörällä oudoista ajatuksista ja tuoksuista. Olikohan virhe alkaa parantajaksi? oppilas mietti kävellässeen aukiolle, siellä vasta olikin vilskettä, Liekkitassu mietti jo palaisiko takaisin pesään, hän halusi kumminkin ulos ja hänen täytyisi kysyä mestariltaan lupa.
Hän haravoi katseellaan aukion moneen kertaan muttei löytänyt mestariaan, hänen täytyisi kysyä joltain, ensimmäisenä hän näki Aurinkoklaanin varapäälikön ja kiiruhti tuota kohti.
"Oletko nähnyt Harhasydäntä?", Liekkitassu sanoi häntä hermostuneesti heiluen.
Valkokynsi hätkähti ja huomasi hänet: "kyllä, hän meni juuri päälikön pesään, odottele vaikka aukiolla häntä", Hän sanoi ystävällisesti Liekkitassulle.
Oppilas nyökkäsi ja lähti kohti päälikön pesää hän kuuli huolestuttavaa hiljaista puhetta ja pätkiä keskustelusta. "Joku toinen meidän kaltainen, ei Synkkäklaanin, oletko varma?", Ruusutähti kysyi huolestuneella äänellä.
"Ilmeisesti Tähtiklaanin mukaan, mutta miksi? Juuri kun asiat sujuivat ja vielä on Lehtisade ja tuleva Lehtikato", hänen mestarinsa sanoi hermostuneesti.
Se riitti nuorelle oppilaalle hän vihasi salakuuntelua ja vieläpä parantajan ja päälikön keskustelua.
Mutta mikä on Synkkäklaani, Oranssi oppilas mietti kävellessään kohti parantajan pesää, hänen varmaan pitäisi jatkaa lajittelua.
Oppilas asettui yrttien eteen Pietaryrtti, Katajanmarja, Kissanminttu, Vesiminttu...
Pian oppilas nukahti yrttikasojen päälle, miksi tuo oli valinnut parantajanpolun liikaa huolta, sairaita, liikaa yrttejä, ennustuksia...// Eka luku done! Ei taaskaan kovin pitkä, mutta riittävä. Rakentavaa palautetta saa antaa, ja pahoittelut kirjoitusvirheistä.
(258words)
YOU ARE READING
⭐flame of glow⭐
Fantasy• Kuin hehkuva liekki sydämmesi palaa, vaan roihu vaarallinen, älä anna johtaa sen sydäntäsi harhaan • Tarina on jatkoa edelliselle kirjalleni the last hope on the sunclan. tämä tarina kertoo siis Aamunkajon tyttären tyttärestä nuoresta parantajasta...