Senpais (3)

28 5 8
                                    

" okay! It's a wrap for today aunty aunty gojes!!"

Semua bertepuk tangan dan bersorak.

Aku dan Sunmi terus duduk atas lantai sambil kipas kipas muka. Oh , aunty aunty sekalian pun duduk bersama kami.

Macam biasa, lepas bersenam , kami membawang . Apalah yang nak dihiraukan sangat dalam hidup ni?

" oya , harini anak anak teruna aunty aunty kamu ni balik rumah. Yelah , setelah sekian lama dorang tak balik. Ingat nak ajak lah kamu berdua ni jalan jalan dengan kami dengan anak anak kami sekali. Meh lah . Lama dah kita tak lepak sekali " ujar macik Kim.

Macik Kim dan Macik Kim angguk mengiakan HAHAHAHAHA ntahlah nak, aku pun kekadang konfius.

Aku senyum.

Sebagai anak dara yang telah mencecah umur 23 tahun, bila lagi nak usya anak anak teruna orang kan?

" boleh je aunty. Asalkan aunty belanja , kami berdua tak kesah " sakat Sunmi. Aunty aunty sekalian tersenyum.

" kedekut betul kamu ni ya " sakat macik Jeon pula.

" bukan kedekut aunty. Nak kumpul duit. Kami nak belajar berdikari sendiri " senyuman tak lekang dari bibirku . Haih , Menipu orang tua je kerja . Padahal kumpul duit nak beli album bts HAHAHAHAA

" uish, berdikari konon kamu ni. Tak caya aunty " kata aunty park tertawa.

Eii aunty ni, dahlah takde mata, gelak gelak pulak.

Kalini , aku sekadar tersenyum.

Wish on the skyy, wish on the scarr


Telefon aunty Jung berbunyi.

Kelam kabut dia keluarkan telefon dari poket dan angkat.

AMBOII MACIK MACIK SEKARANG , ringtone dia melebih tol!

JHOOOPPEEEEEEEEE

" Eo? Dah sampai? " aku dan Sunmi berpandangan

" dorang semua ada sekali ? "

" eo nae adeul. Kami bawa dua orang anak dara ni, takpekan? "

" nae nae . Kkeunho (hang up) " sebaik saja macik Jung letak telefon, muka kami berdua dipandang dengan mata besar.

Ih, buat saspen jela macik Jung ni. Muka dahlah sejibik jhope em.

" jom! " terus dengan riangnya , dia tarik tangan aku bangun sekali.

Ya ampun , macik , tenang la macik apa ni esaited bebeno.

Sunmi berlalu untuk ambik barang barang kami. Macik Jung ni pun tersampuk apa macam tanak lepaskan tangan aku je. Ditariknya aku berjalan terkedek kedek dengan dia sekali.

" dorang dah sampai ke Jung ? Kenapa dorang tak pergi kat kita ? " macik Jeon tiba tiba berjalan beriringan dengan macik Jung dan aku.

" dah ler Jeon. Kang kalau dorang keluar pergi sini kang kena serbu "

Kena serbu ? acah retis betul anak anak teruna sekalian.

Aku pandang sekilas tangan yang masih digenggam erat. Macik Jung.. lepaskan sayyaa 😭

" em , aunty " seruku.

Serentak semua ketujuh tujuh mereka pandang aku dengan mata ala mata macik macik bawang. Ha kau. Takut aku.

" ehehe jangan pandang Hara macamtu, debik kang. Aunty Jung boleh lepaskan tangan Hara tak ? Hara nak tunggu Sunmi. Kang dia tak tau jalan. Dia dahlah noob tak habis habis " aku sengih.

Macik Jung pandang tangan dia yang erat genggam tangan aku.

" EHHH! Maaf maaf aunty tak perasan " tangan aku dilepaskan.

" nanti kamu pergi dekat parking lot ya. Aunty tunggu kamu kat sana " ujar Macik Jeon tersenyum.

" nae nae " aku tersengih janggal sampailah mereka bertujuh hilang dari rada.

Ish , bahaya betul the aunties ni la.

Aku pusing lalu berlari ke arah Sunmi yang tangan penuh dengan bag bag .

" heish, kesian kau " bag aku, aku ambil.

" gwaenchanna " Sunmi tersenyum. Nasib baik kawan aku yang sorang ni jenis tenanggg je. Senang sikit nak deal.

Kami berjalan ke arah parking lot sambil mengumpat rambut macik Jung.

Dalam setiap langkah , Sunmi memikirkan sesuatu. Wajah aku dipandangnya sekilas.

" weh Hara " aku angkat kening.

" aku rasakan , dorang tu mak mak bts kau la "

" cchoi kauuu! Kalau benda tu betul, aku janji tak makan kuaci sehari. Merepek je " aku tertawa halus sambil geleng perlahan.

Sunmi memang . Dia suka bagi jalan cerita wattpad ni . Eish klishe! Kan aku dah letak harapan!

"Tak percaya sudah. Tapi kalau betul, belanja aku takoyaki sebulan" aku senyum sinis.

"Bukan setakat takoyaki, tauke takoyaki tu sekali aku belikan untuk kau" muka yakin aku tayang.

Ih, aku kenal the aunties tu bukan sehari dua. DAH 2 TAHUN OKAYY. Dan aku 100% yakin, dorang takde kena mengena dengan abangtan aku.

Orang kata kerana mulut badan binasa.

Setibanya kami di parking lot , aku mula panjang panjangkan leher cari macik jeon. Adoi orang tua ni, kemana lah agaknya. Tak kelihatan pun rambut palsu dia.

Sunmi turut mencari cari.

" ehem! " kedengaran suara garau datang betul betul dari arah belakang.

Serentak aku dan Sunmi pusing.

Ha sudah , siapa pula dua jejaka bertopeng ni. Eh encik , kalau nak culik orang , bukan saya tau. Saya ni terlampau gojes untuk diculik.

" Hara and Sunmi right ? " tanya lelaki bertopeng hitam.

Eh wait.. suara ni.

Jeon jungk-

Ha sudah



TBC
___________________





















Senpais, dont notice me! Where stories live. Discover now