Senpais (4)

22 6 2
                                    

EISH MUSTAHIL!

" n-nae majayo " jawabku ragu ragu. Muka Sunmi dipandang dengan wajah tanda tanya. Dan dia hanya angkat kedua dua bahu.

lelaki misteri ni aku pandang balik.

" omma suruh kami panggil kamu berdua " lelaki bertopeng putih pula menyampuk. Dapat nampak matanya menyepet menandakan dia tengah senyum.

Ya ampun.. mata ni.. ASAL MATA NI eishh no no katakan tidak pada park jimin!

Pelanduk dua serupa ni.

" em sa- "

" Hara, Sunmi!! Apa lagi kamu tercegat situ? Meh sini meh!! " jerit macik Jeon dari dalam van hitam yang berada tak jauh dari tempat aku berdiri.

Macik Jung dan Macik Park pun ada dalam tu bersama sorang lelaki yang tak dapat dikenalpasti identitinya. Hem..

" jom? "

" o-okay " terus aku dan Sunmi ikut jejak lelaki lelaki bertopeng itu.

"Weh, aku tak sedap hatilah" bisikku pada Sunmi. Sebenarnya, aku tak sedap hati sebab aku takut dorang ni BTS tau sebab sinaran tu dah nampak. Jadi sebelum aku kena BELI tauke takoyaki tu, baik aku tarik Sunmi jauh jauh.

Dia kan noob.

"Aku pun doh" balas Sunmi.

"Macam ni lah, aku pura pura dapat call daripada omma aku suruh aku balik. Pastu nanti kita lepak rumah kau, deal?"

"Asalkan aku tak jalan ngan dorang harini. Creepy siot."

HAHA aku dah cakap dia noob.

Meh sini, aku ajar korang cara2 menipu. 😏

Langkah pertama, keluarkan telefon dari poket dan mula cari2 ringtone yang sesuai. Dan pastikan bukan BTS. Iyaaaaaaaa itu paling penting!

Langkah kedua, lepas dah confirm tu ringtone sesuai, pastikan ibu jari bersedia nak tekan butang play, TAPI sebelum tu, masukkan telefon sekali sekali dengan tangan kau dalam poket semula.

Langkah ketiga, kalau korang kira kira dah elok kedudukan korang untuk pasang ringtone tu, berhenti berjalan dan terus tekan ringtone.

Langkah terakhir, pura pura la keluarkan telefon, check sape call. Tapi pastikan skrin telefon jangan nak tayang sangat eh.

Okay itu sahaja tips daripada Hara, muah ciked! Auch 😘

Serentak lelaki2 bertopeng dan macik2 kepoh toleh pandang aku. Sunmi yang tau hal sebenar pun ikut serta berlakon. Muka dia sumpah clueless doh.

Aku senyum janggal sebelum jari telunjuk pura pura slide ke tepi. Laju2 aku tinggalkan tempat kejadian tu. HAHAHAHA LICIK JIAL AKU.

Lakonan aku diteruskan. Pura2 bercakap dan angguk angguk. Sesekali aku jeling mereka yang disana. Sanggup genk tunggu aku kat sini hm.

Tapi serious talk, kalau time buat benda2 macam ni, lepas kau dah tekan ringtone kau, mohon silentkan fon. Nanti tak pasal pasal tengah pura pura tetiba call betul masuk. Tak ke jibal namanya?

Setelah 1 minit berlakon, aku kembali ke tempat asal.

Muka innocent ya gais, muka yang kau tayang senyuman tipis dengan mata bersinar tak tahu apa apa. jangan terkebil2 pastu nampak sangat menipu tu jangan ya.

"Em aunties, Hara minta maaf rasanya kalini Hara ngan Sunmi tak boleh ikut lah" aku garu belakang leher. Muka bersalah tak lupa ditayangkan.

Dua lelaki bertopeng tu berpandangan.

Ape ko? Aku buat semua ni untuk elak daripada engko tau.

Dan juga tauke takoyaki Sunmi.

"Alaaa kenapa?" Rengek macik jeon. Aku tersenyum.

Biasalah orang tua kan.

"Omma Hara suruh balik, katanya ada orang nak datang, tak tau lah sape"

Sunmi angguk.

"Kamu dah nak kawin ke Hara?" Macik Park mula bersuara. Mata sedaya upaya dibulatkan tanda terkejut.

Kalau dia terkejut, aku lagilah janjat!

"Yeihhh, aunty ni kesitu pulak. Takdelah, kawan omma je tu. Okaylah aunty, lain kali kita hangout, shopping sama sama k? Together gether forever and ever. Sekarang tak boleh, Hara kena balik cepat, nanti omma bising. Aunty2 taulah omma Hara macam mana kan. Mianhaeyo auntyy" aku tunduk beberapa kali.

Sunmi yang berdiri tegak tu aku tarik tunduk sekali.

"Eo? Sunmi ikut?" Aunty Jung bertanya.

"Haah, dia wajib ikut Hara. Kalau tak nanti takde sape hantar dia. Hehehe okaylah aunty, dah lambat dah ni, pegi dulu. ANNYEONGHIGASEYO"

kami terus berambus.

Huihh, selamat..




TBC
_______________

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Feb 07, 2019 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Senpais, dont notice me! Where stories live. Discover now