Terlihat besar sebuah rumah yang di duduki oleh 2 orang penghuni yeo.
"Yujin ah palli! Nanti lambat" jerit Wonyoung dari luar rumah. "Terhegeh hegeh macam mak nenek betul" bebel Wonyoung dari luar.
"Ye! Aku dah siap!" jerit Yujin dari dalam rumah. Sejurus Yujin keluar dari rumah, tangannya lincah mengunci pintu rumah.
"Dah jom" kata Wonyong.
"Sabar lah tunggu aku" kata Yujin lalu mengejar Wonyong.
"Macam mak nenek" kata Wonyong lagi.
"Yah mana ada mak nenek yang lawa macam ni okey..." kata Yujin.
"Ada je..." jawab Wonyong sambil mengikat rambutnya yang berterbangan masuk mata kerana angin.
"Siapa?" tanya Yujin hairan, ada pulak nenek lawa.
"Kaulah" jawab Wonyong selamba.
"Yah!" geram Yujin seraya menepuk bahu Wonyong.
"Sakit lah" aduh Wonyong, sakit.
Yujin hanya memekakkan telinga sahaja.S
K
I
PMereka berdua tiba di sekolahnya, Hyun Highschool. Kelihatan pelajar pelajar masih lagi berjalan jalan di luar kawasan kelas.
"Nak stay kat luar jugak ke?" tanya Yujin.
"Tak nak lah" jawab Wonyong lantas masuk ke kelas.
Yujin hanya mengekori Wonyong dari belakang.Di luar kelas, kelihatan semua pelajar yang ada diluar semua terkejut dengan kehadiran 3 buah kereta yang berwarna hitam yang tak pernah datang di Hyun Highschool.
"Siapa datang tuh?" tanya yeo 1.
"Molla" jawab yeo 2 pulak.Di kelas pula Wonyong dan Yujin hanya duduk sahaja.
"Weh kau tak lapar ke?" tanya Yujin.
"Tak.. Waeyo?" tanya Wonyong, tangannya lincah menulis. Menyiapkan kerja.
"Perut aku dah buat konsert boom boom seventeen lah" jawab Yujin sambil tersengih.
"Pulak..." kata Wonyong terkejut.
"Jom gi kantin..." ajak Yujin.
"Alah aku malas betul lah nak gi..." kata Wonyong.
"Jom lah... Teman kan aku je..." kata Yujin memujuk Wonyong.
"Yelah yelah.." kata Wonyong akhirnya menutup buku dan menyimpan di dalam bag.
"Macam tu lah baru aku sayang" kata Yujin.
"Dah lah kau punya ngada ngada" kata Wonyong malas mahu layan.
Yujin tersengih, "jom" kata Yujin lalu menarik tangan Wonyong. Wonyong hanya ikut sahaja tanpa bersuara.Di luar,
"Hyung.. Betul ke sekolah ni?" tanya guanlin yang kehairnan kepada minhyun.
"Aku tak tahu.. Tanya jisung hyung" jawab minhyun pula.
Guanlin hanya diam sahaja. Matanya melilau memandang semua pelajar.
"Dia orang tengok macam nak makan kita aja..." kata jihoon pula.
"Kan.." kata daehwi pula.
"Dah jom masuk" kata sungwoon kepada semua.
"Nae" jawab mereka semua serentak.
Mereka semua yang tiba bersama berjalan menuju masuk ke sekolah.Di kantin,
Kelihatan Yujin sedang makan, manakala Wonyong pula mendengar lagu.
"Wonyong ah" panggil Yujin seraya menyentuh tangan Wonyong.
Wonyong membuka earphone nye, "wae?" tanya Wonyong hairan.
"Kau tak nk makak ke?" tanya Yujin.
"Tak nak, asal?" tanya Wonyong hairan.
"Tak ada lah, aku just tak sampai hati lah... Yelah aku makan depan kau.. Kau tak makan pape pun" jawab Yujin.
"Alahai kau ni... Tak ada apa lah aku okey jerk..." jawab Wonyong.
"Betul?" tanya Yujin.
"Betul" jawab Wonyong sambil mengganguk.
"Ok lah kalau macam tu" jawab Yujin lalu sambung makan.
Wonyong sambung mendengar lagu.Sejurus Yujin selesai makan,
"Dah siap makan?" tanya Wonyong.
"Dah" jawab Yujin sambil tersenyum.
"Jom masuk kelas" kata Wonyong.
"Jom..." jawab Yujin.
Wonyong hanya mengganguk sahaja, mereka berdua melangkah keluah dari kantin dan jalan menuju ke kelas.Dalam perjalanan ingin pulang ke kelas, banyak soalan yang Yujin ajukan sehinggakan Wonyong malas nak jawab.
"Eh Wonyong biler omma nak balik hah?" tanya Yujin, tangan dibelakang seperti kanak kanak.
"Molla.. Kau ni tak penat ke asyik pikir soalan aja? Aku penat nak jawab soalan kau tahu..." kata Wonyong fade up.
"Ouh yeka sorry sorry" jawab Yujin sambil tersengih.
Wonyong hanya menggelengkan kepalanya, tiba tiba dia dilanggar oleh seseorang.BUKK!!
"Arh!" kedengaran Wonyong seraya di langgar.
Yujin terkejut, "yah tak nampak ke orang jalan? Buta ae?" tanya Yujin geram. Lantas dibantu Wonyong bangun."Mian.." kata sungwoon meminta maaf.
"Langgar mintak maaf, langgar mintak maaf baguslah.." bebel Yujin, geram.
"Yah, dikira okey lah hyung aku nak mintak maaf" kata guanlin tak puas hati.
"Dah lah tu.. Dia dah mintak maaf kan..." kata Wonyong kepada Yujin.
"Eh aku cakap dengan hyung kau lah bukan kau" kata Yujin selamba.
Guanlin geram, dia ingin mendekati Yujin tapi dihalang Woojin.
"Jangan.." kata woojin seraya menepuk bahu guanlin.
Guanlin hanya mengganguk sahaja.
"Dah jom lah kita masuk kelas.. Sakit pulak mata tengok malaun tinggi bagaikan tiang ni" kata Yujin selamba, lantas dia menarik Wonyong dan berlalu dari situ.
Guanlin yang dikutuk geram, "macam mana lin tak sakir hati?" kata guanlin geram.
"Relaxlah..." kata jisung cuba menenagkan saeng nya.
Guanlin hanya mampu menahan marah sahaja.Yujin dan Wonyong tiba di kelas,
"Kau ni kan.. Tak pasal pasal musuh dengan dia orang" kata Wonyong lalu duduk di tempatnya.
"Biarlah... Lagi bagus aku musuh dengan dia" kata Yujin geram apabila ingatkan balik nam yang gaduh dengannya tadi..
Wonyong menggelengkan kepalanya, "sapa diaorang tu hah? Kita tak pernah nampak dia orang pun..." kata Wonyong hairan.
"Pelajar baru kot..." teka Yujin.
"Maybe..." jawab Wonyong sambil mengganguk.
"Dah lah malas aku nak pikir pasal tu buat sakit kepala aku je.." kata Yujin geram.
"Hermm... Eh Yujin" panggil Wonyong.
"Wae?" tanya Yujin.
"Kau tak rasa ke yang gaduh dengan kau tadi handsome?" tanya Wonyong.
"Bow?! Nam tadi tuh?" tanya Yujin tiba tiba dia ketawa. "Kalau nak dibandingkan dengan Chanyeol walaupun telinga capang tu handsome lagi chanyeol dari malaun tiang tinggi tuh" jawab Yujin selamba mengutuk guanlin.
Wonyong hanya mampu tergelak kecil sahaja.
"Asal gelak?" tanya Yujin hairan.
"Tak ada apa, just aku nak cakap dengan kau... Jangan selalu gaduh takut jadi cinta.." kata Wonyong dalam tawa.
"Hello! Puan Wonyong untuk pengetahuan awak ye.... Saya ni dah selalu banyak fans yang jatuh hati kat saya... Tapi saya tak pernah jatuh hati kat dia okey... Lagi lagi malaun tiang tinggi tuh.. Ha! Maklum ye" kata Yujin dengan berlagaknya.
"Belum tahu lagi" kata Wonyong sambil menepuk bahu Yujin.
Yujin hanya memekakkan telinganya sahaja.Vote sila komen jangan malu malu.
YOU ARE READING
Werewolf
FanfictionMengisahkan sekumpulan Werewolf yang berpindah rendah untuk mendapatkan penawar yang perlu di cari dan dijaga untuk bertahun lamanya. Mereka berpindah untuk ke sekolah yang ke 4, iaitu Hyun Highschool. Di sana mereka semua agak dikenali dan disuka...