Yujin sudah tidak berdaya, Wonyong pula sudah mula ketakutan.
"Korang sapa hah?" tanya Wonyong kepada nam yang tiba tiba muncul tu.
Tiba tiba Guanlin menarik Wonyong ditepi,.
Dia meletakkan Yujin di dakapan Wonyong,
"Jaga Yujin sekejab" kata Guanlin..
"Kau nak kemana?" tanya Wonyong terkejut.
Guanlin hanya membuat isyarat senyap sahaja.
Wonyong memandang ke arah Yujin, "Yujin jebal jangan lah buat muka pucat macam ni.." kata Wonyong mula cemas."Bagi kita orang penawar tu" kata salah seorang nam itu, Xiao.
"Tak akan sesekali" jawab Sungwoon.
Xiao geram, "serang!" kata xiao.
Konco konco di belakangnya sejurus diberikan arahan lantas menyerang mereka berdua.Wonyong terkejut dengan apa yang dilihat, Yujin turut terkejut walaupun dalam keadaan tak berdaya.
"Hyung lin dah tak dapat nak bertahan" kata Guanlin, dia tak dapat nak kalahkan. Terlalu ramai untuk dia berlawan.
Tiba tiba sekelip mata muncul Jaehwan, Minhyun dan yang lain.Ketika itu Wonyong dan Yujin sudah tak berkata apa apa lagi, terbentang luas apa yang dilihat.
"Hyung!" terkejut Guanlin sejurus kemunculan Hyung Hyungnya.
"Kau okey tak?" tanya Jaehwan.
"Lin okey je" jawab Guanlin sambil mengganguk.Daniel dan Woojin menuju ke arah Wonyong dan juga Yujin.
"Korang berdua okey tak?" tanya Woojin.
Wonyong tak tahu nak jawab atau tak setelah apa yang dilihat.
"Yujin berdarah patutlah dia orang datang" kata Daniel.
"Kita bawa dia balik" kata Woojin.
Daniel hanya mengganguk faham sahaja.
Woojin mengendong Yujin, manakala pula Wonyong disuruh naik belakang Daniel.
Sekelip mata mereka berempat hilang di situ."Dia bawa geng" kata Xiao sambil bertepuk tangan.
Jisung tak puas dengan tindakan dia orang, "apa masalah korang hah?" tanya Jisung.
"Kita kan sedara mara.. Aku just mintak sorang aja penawar tu.. Tak kan tak boleh?" tanya Xiao.
"Kalau kita orang tak bagi?" tanya Seongwoo.
"Kita orang tetap nak" jawab sorang lagi nam, Wooshin.
"Tak akan sesekali" kata Sungwoon.
Xiao tersenyum sinis, "apalagi nak bincang kan?" kata Xiao lantas berganjak kehadapan bersama rakan rakannya.
Dan berlaku satu pergaduhan diantara Xiao dan juga Jisung..Di rumah Wonyong,
Daniel menurun kan Wonyong, Wonyong sejurus diturun kan lantas membuka kunci mangga rumah.
Sejurus pintu dibuka lantas Woojin membawa Yujin masuk ke dalam rumah diikuti Wonyong dan Daniel.Situasi Jhope,
Kelihatan Jhope sedang duduk di ruang tamu, tiba tiba dia terbau akan sesuatu.
"Bawa penawar?" kata Jhope lantas dia keluar dari rumah.
Tiba tiba muncul yang lain.
"Korang bau penawar juga ke?" tanya Jhope.
"Haah.. Sebab tu kita orang datang sini nak jumpa kau" jawab Jin.
"Apa jadi kat dia orng?" tanya Jungkook hairan.
"Kita siasat" jawab Jhope.
Mereka semua mengganguk lalu hilang dari situ.Di rumah Wonyong,
"Kita nak kena bawa dia pergi hospital" kata Wonyong, mula cemas.
"Tak boleh, kita tak boleh bawa dia pergi hospital" kata Daniel.
"Nyawa korang akan terancam" kata Woojin pula.
"Habis tu macam mana ni?" tanya Wonyong mula cemas.
"Kat sini ada apa apa ubat tak?" tanya Daniel.
"Ada, kejab saya ambik" kata Wonyong lantas berlari mendapatkan kotak firstaid.Tak lama selepas itu muncul Wonyong dengan kotak firstaid.
"Nah" kata Wonyong lalu diberikan kepada Daniel.
Daniel menyambut huluran itu,
"Hyung pandai ke rawat luka?" tanya Woojin ragu ragu.
"Pandai sikit" jawab Daniel sambil tersengih.
Woojin bertambah ragu ragu.
Wonyong hanya mampu memandang sahaja.
Tiba tiba kedengaran ketukan pintu,"Biar saya buka" kata Wonyong lantas dibuka pintu.
Ternyata yang datang Jisung dengan yang lain.
"Yujin okey?" tanya Guanlin.
"Masuk lah" kata Wonyong tak tahu mahu jawab apa.
Mereka berdua beramai ramai masuk.Ketika itu kebetulan pula Jhope dengan rakan rakannya tiba.
"Dia orang ada dengan Wonyong ngan Yujin?!" kata Jimin terkejut.
"Dia dah mula bertindak ke?" tanya Jungkook.
"Jom kita tengok apa dia buat" kata Jin ingin berganjak kehadapan tapi dia halang Jhope.
"Jangan, kita biarkan dia orang..." kata Jhope.
"Apa maksud kau?" tanya Jin hairan.
"Kita tak boleh nak buat Wonyong dengan Yujin tahu akan identiti kita" kata Jhope.
Jin mengundur kan dirinya.
"Kita perlu stay kan watak kita macam biasa.. Jangan sampai ketahui Wonyong ataupun Yujin" kata Jhope.
Mereka berdua mengganguk serentak."Daniel kau pandai ke?" tanya Jisung.
"Sikit lah hyung" jawab Daniel.
"Dah lah biar aku yang rawat dia" celah Daehwi lantas mencelah hyung Hyung nya menuju ke Yujin.
Daniel bangun dan Daehwi duduk di tempatnya dan merawat Yujin.
"Harap hyung boleh duduk luar..." kata Daehwi, dia perlu mengunting uniform Yujin untuk mengubati luka Yujin.
"Ah nae nae" jawab mereka semua serentak.
Lantas berlalu keluar."Ada gunting tak?" tanya Daehwi.
"Ada, kejab saya ambik" jawab Wonyong lalu mencari gunting."Yujin nanti saya gunting uniform awak tau.. Harap awak tak keberatan.." kata Daehwi meminta izin.
Yujin hanya mampu mengganguk sahaja.
"Okey.." kata Daehwi.Wonyong muncul dengan gunting,
"Ni gunting nye.." kata Wonyong lalu menghulurkan gunting kepada Daehwi.
Daehwi menyambut huluran itu,
Lantas dia mengunting uniform Yujin.
Wonyong hanya memandang sahaja.Di luar rumah Wonyong,
"Apa jadi dengan Xiao hyung?" tanya Daniel kepada hyung hyungnya.
"Dia orang menyerah kalah" jawab Jisung.
"Ouh..." kata Daniel sambil mengganguk.
"Apa kita nak buat lepas ni hyung? Dia orang dah tahu kat mana Wonyong dengan Yujin tinggal" kata Guanlin kepada Jisung.
"Kita nak kena jaga dia orang... Lagi pula Wonyong dengan Yujin dah tahu identiti kita.." kata Seongwoo pula.
"Nanti Hyung akan cakap dengan omma appa" jawab Jisung.. Dia sendiri tak tahu apa yang perlu dia buat."Dah siap" kata Daehwi.
Wonyong melihat keadaan belakang Yujin,
"Yujin rasa sakit lagi tak?" tanya Wonyong.
Tiba tiba Yujin bangun dari baring dan duduk,
"Perlahan lahan" kata Daehwi, risau lukanya sakit.
"Khamsahamnida" kata Yujin terhadap Daehwi.
"Nae..." jawab Daehwi sambil mengganguk.
"Badan rasa sakit tak?" tanya Wonyong lagi.
"Dah tak dah..." jawab Yujin sambil mengelengkan kepalanya.
"Baguslah" kata Wonyong melepaskan keluhan lega.
Yujin hanya tersenyum sahaja.
"Okey lah kalau dah tak ada apa apa saya keluar dulu" kata Daehwi.
"Sekejab" kata Yujin tiba tiba seraya memegang baju lengan Daehwi.
"Nae?" tanya Daehwi pelik.
"Jadi betul lah yang korang ni werewolf?" tanya Yujin.
Daehwi terdiam.
"Jhope bagitahu kita orang yang korang semua Werewolf" kata Wonyong pula.
Daehwi diam, tak lama selepas itu dia mengganguk, "Haah, kita orang werewolf yang dihantar supaya jaga korang berdua" jawab Daehwi.
Tercengang Yujin dan Wonyong ketika itu.Vote sila komen jangan malu malu.
YOU ARE READING
Werewolf
FanfictionMengisahkan sekumpulan Werewolf yang berpindah rendah untuk mendapatkan penawar yang perlu di cari dan dijaga untuk bertahun lamanya. Mereka berpindah untuk ke sekolah yang ke 4, iaitu Hyun Highschool. Di sana mereka semua agak dikenali dan disuka...