Layla is een 18 jarig meisje met de liefste hond van de Wereld. Hij heet Benji ( spreek je uit als Bendjie ) en is 5 jaar. Ze gaat op vakantie met haar vriendje Mike, haar beste vriendin Jessica en haar vriendje David, Lilia en haar vriendje Justin. ( de meeste hebben een bijnaam: Layla = Lay, Mike = Mike, Jessica = Jes, David = David, Lilia = Lil, Justin = Jus.
(pov Layla )
'Jes Jes Jes, kom snel ik heb nog nieuwe kleren nodig! En ik weet echt niet wat ik mee moet nemen op vakantie!' Gil ik zo hard mogelijk door de telefoon. Ik hoor wat stemmen op de achtergrond overleggen. ' Ik kom, maar je moet zachter doen anders mag ik niet meer mee op vakantie.' Zegt Jessica zach.' Oh oeps' fluister ik door de mijn mobiel.' Ik kom er aan' zegt Jessica. Tuut tuut. Ze heeft opgehangen dus ze zal zo wel komen. Ik ren naar boven. Ik doe de deur open, GRRR verkeerde kamer. Oh ja ik won in een nogal grote villa, zou je denken dat ik na 18 jaar de weg wel weet. Niet dus. Ik ga echt een foto van mijn hond Benji op de deur plakken. Dan weet ik tenminste welke kamer van mij is. Tring Triiiiiing. Ook dat nog, nu is Jessica er al en ik ben nog niet eens klaar. Triiiiiiiiiiiiiing. Oeps. Ik glij van de trapleuning naar beneden en doe de deur open. ' Ben je klaar?' Vraagt Jessica verbaast. ' nee, was weer eens verdwaalt in huis. Help je me zoeken? Vraag ik op mijn allerliefst. Jessica loopt lang me heen en staat binnen een paar seconden in mijn kamer. Ik vind het niet eerlijk ik woon hier 18 jaar en weet de weg niet, Jessica 10 jaar en kan de weg dromen. Ik pak mijn tas met portemonnee. Oh ja bijna vergeten mijn mobiel. Ik kijk op mijn nacht kastje. He waar is ie nou. Ik weet zeker dat ik mijn mobiel vanochtend daar heb neergelegd. ' Jes heb jij mijn mobiel gezien?' Vraag ik al zoekend. ' ik wil niet flauw zijn maar je hebt je mobiel in je hand.' Zegt ze op een duhh toon. Wat ben ik toch een sukkel. ' uuhm dank je' zeg ik verward. Ik stop hem in mijn tas en we lopen naar mijn cabrio. Ja ik heb een cabrio en ik kan ook auto rijden. Kan ik tenminste nog iets nuttigs. We zitten in de auto op weg naar de stad.' Layla is het goed als we na de tijd naar mijn huis gaan? Mijn vader wou ons spreken.' Vraagt Jessica.'Ja hoor, is goed,' antwoord ik.
We stappen uit de auto. 'Ooh daar wil ik heen en daar, oh ja die is super leuk.' Ratel ik achter elkaar door. ' hey Layla als we eerst daar een heen gaan.' Jessica wijst naar een schattig klein winkeltje. ' oké,' mompel ik. Ik slof een beetje rond. Dat is hem, dat jurkje ziet er zo mooi uit. Maar het staat mijn toch niet. ' Lay is dat niet wat voor jou,' Jessica wijst naar het jurkje die ik zo mooi vind. ' ja erg leuk, maar past mij vast niet. Niks past mij, en niks staat mij mooi. Ik ben dik en lelijk.' Zeg ik somber. ' tuurlijk past dat jou. En jij bent super mooi iedereen wil zo'n lijf al jij hebt.' Zegt ze overtuigend. ' echt, weet je het wel zeker.' Zeg ik ter wel ik me eens goed bekijk. Je kunt mijn ribben best wel goed zien, en ik heb geen buikje. Misschien ben ik nog zo slecht niet. Jessica duwt het jurkje in mijn handen en zegt :' Passen,' Ik heb geen andere keus. Ik loop een hokje in en trek de jurk aan. Gelukkig hangt er een spiegel en kan ik alvast kijken of het mooi staat. Ik kijk en zie dat het best wel mooi is eigenlijk, heel mooi zelfs. Ik loop trost het hokje uit. ' Lay ik zei toch dat het je mooi staat. Die moet je echt nemen.' Zegt Jessica. Ze kijk me zo serieus aan dat ik in de lach schiet. Ik loop het hokje in en kleed me om. We rekenen af.
Na dat we nog wat winkels hebben bezocht lopen we druk praten weer terug. BAM ik lig op de grond en kijk om hoog. Daar staat Mike met een sorry blik. ' oh hoi,' zeg ik nogal droog. ' sorry, ik had je niet gezien,' zegt Mike. Hij helpt mij over eind. Ik geef hem een kus. Hij pak zijn tas op. Ik kijk naar de tas wet er in zit. Ik weet het het is onbeschoft ook al is het mijn vriendje het is niet netjes. Maar ik ben zo nieuwschierig dat ik toch kijk. De tas schijnt een beetje erg door, ik kijk nog wat beter. Ik weet ongeveer wat er in zit denk ik. Het is een...